LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nightwolf
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:51

Ziggo

Ongelezen bericht door nightwolf »

NU heb ik en vele andere digitale diensten van ziggo

ieder jaar weer komen ze slappe praat onze onkosten zijn duurder geworden en daarom gaan de kosten omhoog. daaraantegen krijgt men vaak voorgaand al een bericht hey geweldig nieus ziggo verhoogt de snelheden etc
is dat geheel niet gewoon oplichterij ?!

dan de tv diensten geregeld worden er zenders verranderd en tv pakketten waardoor je al dan niet gedwongen wordt nieuwe apperatuur aan te schaffen als tv en decoders/topboxxen/ci-modulles en/of zenders

daarbij dat ze vrijwel direct bij minste geringste melding direct naar de consument wijzen dat daar de fout wel zou zitten ondanks dat de ziggo monteur het tegendeel verteld

zoals bv enkele jaren geleden waar het digitaal signaal eerst van sublieme kwaliteit was vervolgens heel vreemd nog maar de helft was en dat ze de mensen masaal signaal versterkers lieten aanschaffen en ddaar nu enkela jaren later weer precies het tegeover gestelde
dat de ziggo monteur me zelf vertelde dat de coax kabel en coax stekkers te deugdelijk waren waardoor het signaal te sterk was in combinatie met de signaal versterker.
en rade dus aan om gezeur vanuit ziggo te vermijden de versterker er tussenuit te halen en de stekkers te vervangen door de matige kwaliteits stekkers van ziggo. dat heeft de monteur vervolgens allemaal netjes gedaan.

en vervolgens over de mediaXLbox geregeld en nog tal van andere frustraties
inmiddels al 3 mediaboxen verder toch als ik erover begin tege ziggo is het eerste coiimmentaar dat lig aan de afstand van uw hoofdaansluiting, dat ligt aan uw kabel, dat ligt aan de andere apperatuur in uw huis dat storing veroorzaakt
waar er toch echt wel geregeld een storing is bij ziggo of werkzaamheden of ergens tussen hun en de eindgebruiker.

nu eind 2020 nog zo'n actie
mn moeder koopt een samsung tv na wat gedoe bleek de mediabox daar niet op te werken verkeerde aansluitingen of iets dergelijks.
en kreeg ze van de monteur een ci modulle.

enkele maanden later kreeg ze post van ziggo met code die ze kon invullen om een gratis zender pakket te krijgen voor 1 jaar lang.
mn moeder gebeld met de klantenservice die haar hielep om de code te actieveren echter doordat mn moeder a- technisch lukte het haar niet om ook daadwerkelijk te kijken en werd haar verkondigd dat de ci modulle dan wel niet geschikt zou zijn.

vervolgens enkele dagen later kom ik op visite bij mn moeder, zij verteld me dit ik pak de afstandbediening duw op de rode know en jawel daar is ziggo on demand dus het werkt wel.
nu net voor de kerst wil mn moeder wederom on demand ziggo films en serries kijken werkt niet en komt er links onder in beeld de tekst niet beschikbaar.

nou ik dacht wellicht upddate nodig of storing dan maar ff reset uit en aan eruit erin etc niets werkte vervolgens waren er plots ook een aantal zendder s niet meer beschikbaar dus ik maak melding via de app geen reactie maar plots werkte de zeneders wel weer .. dat ook wel vaker voorkomt bij ziggo

na de kerst nog eens melding gemaakt met de vraag of er storing is of iets dergelijks of waar het probleem zit
en zeggen ze bij ziggo dat de ci mulle niet geschikt waarop ik het tegendeel vertel en vraag waar we dan naar gekeken hebben als dat geen on demand was, en dat het dus wel degelijkwerkte en nu niet en dat de tekst niet beschikbaar verscheen.

waarop van hun dan were de reactie komt ja je moeder kan een mediabox nemen het is een vreemd probleem als de monteur komt en het werkt op dat moment wel kost het ook geld dus ik vraag en dan moet mn moeder zeker weer meer gaan betalen voor dr abbonement etc waarop het commentaar ja inderdaad


dan zijn ze mijns inzien toch gewoon aan het handelen met voorbedachte rade om mensen op te lichten om ze meer geld uit de zak te kloppen of niet ??

zijn er meer mensen ddie dit zo ervaren en deskundige die weten of er wellicht een massa aangifte gedaan kan worden wegens oplichting.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En waar zit dan precies die oplichterij volgens u? Dat er elk jaar een prijsaanpassing komt? Dat heeft elke provider. Daarbij, betaald u in de supermarkt nu ook nog steeds hetzelfde als 50 jaar terug en is uw inkomen nog nooit omhoog gegaan?

Uw verdere relaas laat ik achter wegen, geen idee wat u daarmee wilt bereiken.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik neem aan sat u geen glasvezel kunt krijgen dus stap over op de kpn, wordt ervaringsdeskundige en dan kunt u over een jaar kiezen wat beter is. Gezien uw noten (op zang} zou ik budget providers vermijden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Revoked »

Mijn hemel. Correct Nederlands bezigen is géén zonde, spellingcontrole is zelfs gratis. En nee, ik zeg er wèl wat van. Totaal onleesbaar. Communicatie-regels, en geen smoesjes van leesblind, rekendoof en taalmank.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik lees:

zijn er meer mensen ddie dit zo ervaren en deskundige die weten of er wellicht een massa aangifte gedaan kan worden wegens oplichting.

Nee, ik ervaar dit niet zo. En waarom massa aangifte, per slot is dit zakelijk, dus aangifte doen zou al een vraagteken zijn, laat staan massaal, hoeveel mensen met bewijzen en advocaten heeft u al mee?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door caruso »

Betrokkene snapt kennelijk niets van de mogelijkheden en technische snufjes.
Verder een volslagen idioot en sprookjesverhaal.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kom op, je mag best een beetje je best doen om fatsoenlijk Nederlands te gebruiken.
Verder, complete onzin dat hele verhaal.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door jonis »

Arizonakid schreef:
03 jan 2021 22:04
Kom op, je mag best een beetje je best doen om fatsoenlijk Nederlands te gebruiken.
Verder, complete onzin dat hele verhaal.
Nog altijd meer dan 1 miljoen laaggeletterden in NL en zo'n 250.000 analfabeten.
....dan valt zo'n lap begrijpelijke onzin toch eigenlijk wel mee.....
Dus waarom denk je dat ts z'n best niet heeft gedaan op de openingspost?

sake1987

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zelf zit ik al jaren bij Ziggo en dat was echt niet altijd rozengeur en maneschijn.
Maar dat geldt voor alle providers.
Tijdens mijn werk als verzorgende in de ouderen zorg, ben ik ook bijna dagelijks ziggo, kpn en monteur van alle providers.
99 % van de gevallen, staat de tv dan op een verkeerde ingang.
2 afstandsbedieningen is voor de meesten een gruwel.
En snappen ze het, bedenken de kinderen hoe leuk het zou zijn dat opa of oma Netflix of in demand zou kunnen ontvangen.
Vaak complete paniek resultaat afgeplakte afstandsbediening.
En probeer deze mensen telefonisch maar eens uit te leggen wat ze moeten doen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door scontra »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2021 16:47
. Daarbij, betaald u in de supermarkt nu ook nog steeds hetzelfde als 50 jaar terug en is uw inkomen nog nooit omhoog gegaan?
Dat wel, maar dat is inmiddels bijna elf jaar geleden voor het laatst gebeurt . :wink: :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door scontra »

sake1987 schreef:
04 jan 2021 09:31

Tijdens mijn werk als verzorgende in de ouderen zorg, ben ik ook bijna dagelijks ziggo, kpn en monteur van alle providers.
99 % van de gevallen, staat de tv dan op een verkeerde ingang.
2 afstandsbedieningen is voor de meesten een gruwel.
Dat hoeft niet bij KPN, alles m.b.t. de Tv kan met de door KPN geleverde afstandsbediening.
Maar 'rozengeur en maneschijn' is het inderdaad ook niet bij KPN.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee, dat is geen oplichterij. Bij Ziggo werken mensen die ook wel eens een trendmatige salarisverhoging willen, en kopen ze diensten in bij allerlei andere bedrijven die ook jaar-op-jaar hun prijzen verhogen.

Verder maken gemeenten en andere overheden het hun ook niet makkelijker, door steeds hogere leges te vragen voor bijvoorbeeld moormeldingen/graafvergunningen die ze nodig hebben tbv onderhoud en uitbreiding van het netwerk in de grond, of om te eisen dat ze alternatieve, lees eigendom van de klant, modems moeten gaan toestaan, en zo verder.

Gesloten