LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het apentheater wat de Waterdienst (Rijkswaterstaat) heet

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Masterkas

Het apentheater wat de Waterdienst (Rijkswaterstaat) heet

Ongelezen bericht door Masterkas »

Vorig jaar september heb ik een open sollicitatiebrief gestuurd naar de Waterdienst in Lelystad. Mijn brief is aangekomen en ik heb keurig een ontvangstbevestiging gehad. Toen ik wist welke vacatures er beschikbaar waren ben ik gericht gaan solliciteren en wel op de functie van managementassistente en medewerkster projectondersteuning.

Tja, en toen is alle ellende begonnen. Voor de functie van managementassistente duurde het bijna 2 maanden (!) voordat ik een uitnodiging kreeg. 1 oktober ben ik op gesprek geweest voor de functie van managementassistente en 2 oktober mocht ik op gesprek komen voor de functie van medewerkster projectondersteuning. Dat gesprek heeft helemaal in Den Haag plaatsgevonden (ik woon zelf in Almere)

Voor mij geen probleem omdat er bij de uitnodiging keurig een declaratieformulier zat om de reiskosten te declareren. In de uitnodiging stond ook dat het gesprek een half uur zou duren.

Dat bevreemdde mij enigszins, ik vond dat wel erg kort. Achteraf niet zo vreemd. Op voorhand was al bekend dat de vacature ingevuld zou worden door een interne herplaatsingkandidaat. Hoe ik dat weet? Ik ken die persoon die genoemde functie heeft gekregen. Zij had 1 opktober te horen gekregen dat ze was aangenomen. Dus ik ben in principe voor niets helemaal naar Den Haag gegaan. 8 oktober heb ik mijn declaratie per fax en per post verstuurd naar het SSC in Utrecht. Ik troostte mijzelf met de gedachte dat ik en mijn reiskosten wel snel zou krijgen en snel zou horen of ik aangenomen was als managementassistente.

Helaas iets te positief gedacht. De reiskosten moet ik nog steeds krijgen (daar kom ik zo op terug) en ruim een maand (in het gesprek werd mij toegezegd dat ik uiterlijk over 2 weken 'iets' zou horen) na mijn sollicitatie op de functie van managementassistente had ik nog steeds niets gehoord. In die tussentijd heb ik wel 2 afwijzingsbrieven gekregen op functies waar ik niet eens op had gesolliciteerd. Ik heb dus een mailtje gestuurd naar XXX met het verzoek mijn CV niet meer in portefeuille te houden met daarbij mijn beweegredenen. Ook heb ik mezelf teruggetrokken als kandidaat voor de functie van managementassistente.

Wat schetst mijn verbazing? 14 januari wordt ik gebeld door een mevrouw van het SSC om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek voor medewerkster projectondersteuner voor in de eerste instantie 21 januari. Ondanks mijn dringende verzoek mijn CV te vernietigen. Zij zou mij z.s.m. terugbellen of 21 januari de definitieve datum werd. Aangezien ik beschik over een groot gevoel voor humor heb ik geamuseerd het vervolg afgewacht. 2 dagen later werd ik gebeld dat er onverwachts een interne kandidaat naar voren was gekomen en dat ze dat eerst wilde afwachten. Uiteindelijk kreeg ik toch een definitieve bevestiging en ben ik maandag 28 januari voor de tweede keer op gesprek geweest. Dit gesprek vond plaats samen met XXX Deze dame en heer hadden geen flauw idee dat ik al eens eerder op gesprek was geweest voor dezelfde functie want XXX. verontschuldigde zich voor het feit dat ik nu pas iets gehoord had op mijn brief van 7 september 2007. Afijn, XXX gaf aan dat ik woensdag 6 februari zou horen of ik aangenomen was. Op die dag toch zelf maar even gebeld. Uiteraard wist XXX niets omdat er toch nog onverwacht 2 kandidaten tussen gekomen waren. Tot op vandaag heb ik uiteraard nog steeds niets gehoord.

Was dit alles? Nee dit was niet alles. Afgelopen donderdag stond er weer een berichtje op mijn voicemail. Deze keer weer van een andere ster van de Waterdienst. Deze mevrouw vertelde dat men er niet uitgekomen waren met de aangenomen kandidaat en dat ze mij graag voor een gesprek wilde uitnodigen voor, jawel diezelfde functie. Je kon mij inmiddels oprapen want dit was werkelijk niet te geloven. De volgende dag stond ze weer op mijn voicemail. Ze had contact gehad met P&O en er was een vergissing gemaakt. Ze had mij helemaal niet mogen benaderen voor de functie omdat ik zelf had aangegeven dat men mijn CV moest vernietigen (vorig jaar november )ik geen prijs meer stelde om te werken bij Rijkswaterstaat. Dus weer excuses bladiebladiebla. Voor mij maakt het niets uit. Ik heb een erge leuke baan en supercollega´s ik ben onder de pannen. Maar je zal toch wanhopig op zoek zijn zeg en al je hoop hebben gevestigd op deze baan. Wat een stel klunsen daar bij lui van P&O van rijkswaterstaat.

Gesloten