LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagenwet "hier kan ik niet van rondkomen"

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Adinda72

Toeslagenwet "hier kan ik niet van rondkomen"

Ongelezen bericht door Adinda72 »

Als je ook het gevoel dat je "hier niet van kan rondkomen" en recht hebt op meer: U kunt in aanmerking komen voor een toeslag als u een uitkering ontvangt en uw inkomen lager is dan het sociaal minimum. Geef dit door: De Toeslagenwet vult een aantal sociale uitkeringen aan tot het sociaal minimum. U vraagt zelf een toeslag op uw uitkering aan bij het UWV. Alleen in geval WW via het CWI een formulier aanvraag toeslagen aanvragen. Ook met terugwerkende kracht. HET IS EEN RECHT. :lol:
Zelf kwam ik hier (alleenstaande ouder) pas na 28 maanden ruim onder het sociaal minimum te hebben geleefd achter. Ik heb dit met terugwerkende kracht aangevraagd. Via het aanvraagformulier Toeslagen Ziektewet en een voor de WW/WIA. Nadat ik van UWV naar Zorgloket naar Maatschappelijk werk naar CWI naar GGZ en UWV ben gestuurd al die maanden. Hun antwoord "O, U bent alleenstaande moeder?" :oops: en "U moet dit zelf aanvragen, wij zijn niet verplicht u van deze regeling op de hoogte te stellen" :cry: . Gevolg, zij hebben zelf niet meegwerkt aan mijn herstel, alleen nog maar nog meer overspannen.

Gesloten