LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf belt me

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Ik had tijdje geleden bij de Blokker gesolliciteerd, sollicitatie gesprek gehad zou binnen 1 week een mail krijgen of ik was aangenomen niet gebeurd heb toen zelf mail gestuurd en uiteindelijk niet aangenomen. Heel wat tijdje later belt ze me in de ochtend maar heb niet opgenomen omdat ik niks meer met hun te maken heb. Kan een bedrijf je zomaar bellen terwijl je bent afgewezen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Mylifestory schreef:Ik had tijdje geleden bij de Blokker gesolliciteerd, sollicitatie gesprek gehad zou binnen 1 week een mail krijgen of ik was aangenomen niet gebeurd heb toen zelf mail gestuurd en uiteindelijk niet aangenomen. Heel wat tijdje later belt ze me in de ochtend maar heb niet opgenomen omdat ik niks meer met hun te maken heb. Kan een bedrijf je zomaar bellen terwijl je bent afgewezen?
Ja natuurlijk mogen ze dat. Misschien willen ze je alsnog aannemen. Ze mogen de gegevens echter niet onbeperkt bezwaren, maar 6 maanden is gewoon toegestaan.

Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Ze mailde me dat ik niet de juiste persoon was terwijl heel jammer was. Ze had gezegd dat ze gelijk me informatie zou verwijderen.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zouden ze u niet mogen bellen? Wat is daarvan de ramp?

Mylifestory
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mei 2018 13:45

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Mylifestory »

Ze deed niet echt geïnteresseerd bij de gesprek, zei dat ik geen motivatie en geen CV bij had gedaan terwijl ik absoluut had gedaan, ze vertelde me dat ze hekel heeft aan mensen die niks van zich laat weten na sollicitatie gesprek en na 1 week liet ze zich niks van zich weten en 1 week geleden kwam ik haar tegen in de winkel deed ze heel raar tegen me alsof ik iets heb gedaan

NeoDutchio
Berichten: 12314
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wie weet hebben ze iemand anders aangenomen en bleek dat een verkeerde keuze. In plaats van een nieuwe vacature uitzetten en al die sollicitaties doorlopen kijken ze eerst wat ze in portefeuille hebben. Stel je voor dat u eerst afgewezen bent en even later weer opnieuw dezelfde baan voorbij zag komen. Dat was minder netjes geweest.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je niet meer wilt, niet opnemen. Ergens anders kan het niet over gaan.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door BL2 »

Zie het enorme probleem niet zo, je pakt op, of niet.
Net zoals bij elk belletje.

Iemand bellen is gewoon toegestaan.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vind het dan weer bijzonder dat iemand werk zoekt, solliciteert, uiteindelijk door het bedrijf nog een keer gebeld wordt en dan de telefoon maar niet opneemt.
Als je echt graag aan werk wilt komen, zou ik in het vervolg toch die telefoon opnemen.

zombo
Berichten: 96
Lid geworden op: 10 aug 2015 19:22

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door zombo »

BLOKKERen ;-)

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door angel1978 »


olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lady1234 schreef:Waarom zouden ze u niet mogen bellen? Wat is daarvan de ramp?
Misschien omdat je inmiddels bij een ander werkt en het genant is dat er iemand belt over een sollicitatie. Ze had gewoon kunnen mailen als er iets bijzonders te melden was.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Lady1234 »

olaf79 schreef:
Lady1234 schreef:Waarom zouden ze u niet mogen bellen? Wat is daarvan de ramp?
Misschien omdat je inmiddels bij een ander werkt en het genant is dat er iemand belt over een sollicitatie. Ze had gewoon kunnen mailen als er iets bijzonders te melden was.
Ja, daar zal de CEO van dat nieuwe bedrijf niet blij mee zijn. :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12314
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

olaf79 schreef:
Lady1234 schreef:Waarom zouden ze u niet mogen bellen? Wat is daarvan de ramp?
Misschien omdat je inmiddels bij een ander werkt en het genant is dat er iemand belt over een sollicitatie. Ze had gewoon kunnen mailen als er iets bijzonders te melden was.
Dan nog bellen ze naar het privénummer. Kan mij niet voorstellen dat TS het telefoonnummer van een (toekomstige) werkgever doorgegeven heeft.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door renewouters »

olaf79 schreef:
Lady1234 schreef:Waarom zouden ze u niet mogen bellen? Wat is daarvan de ramp?
Misschien omdat je inmiddels bij een ander werkt en het genant is dat er iemand belt over een sollicitatie. Ze had gewoon kunnen mailen als er iets bijzonders te melden was.
En is dat zo erg dan? Ik word tegenwoordig wekelijks gebeld door recruiters, sommige bellen zelfs gewoon via het centrale nummer, geeneens naar mijn mobiele nummer. Denk je dat daar iemand van wakker ligt bij het bedrijf?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Bedrijf belt me

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Als je al niet meer mag bellen om een baan aan te bieden......

Gesloten