LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Magnaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2009 17:01

Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Magnaat »

Hallo iedereen, hier een waarscbuwing voor een ieder die bij Blackwater wil werken: GA NIET, HET IS NIET WAT ZE JE BELOVEN, HELEMAAL NIET!

Ik ben zelf begin januari begonnen bij Blackwater, de eerste dag zaten we in een zaaltje met 10 mensen, er werd ons een hoop beloofd, we zouden allemaal miljonair kunnen worden, en wel binnen 3 jaar... Maarrr de selectie "is heel streng, we nemen niet iedereen aan. we zijn alleen op zoek naar de beste!"

Na 15 minuten kregen we te horen dat alle 10 goed waren en dat we terug mochten komen.

Op de vraag "Wat voor werk is het" werd geantwoord "Het is marketing, marketing is voor mij iets heel anders dan het voor jou is, dus dat is heel moeilijk uit te leggen" Dom was ik, dat er toen geen vraagtekens bij mij op kwamen.

Een paar dagen later mochten we dus weer komen en we mochten een dagje mee lopen. Ik werd ingedeeld met een jongen, hij was mijn "Leader"... en we zouden naar het "Field" gaan om lekker "Sales" te doen.

We hadden het pand van Blackwater nog niet verlaten of mijn Leader begon al met grote verhalen, we zouden allemaal miljonair worden, deze "Bussines" was the bomb...

Toen ik in zijn oude versleten Golf zaten vertelde hij dat hij nog een andere auto had, deze was alleen voor zijn werk, en die andere auto die hij voor 50.000 euro had gekocht was zijn eigen auto.

Voor dat we naar de field gingen moest hij eeerst een nieuwe pak kopen en ik en nog een paar mensen die onder hem werkten moesten mee. Na een uur in te dure winkels te hebben rond gekeken kon hij niets vinden wat hij mooi vond dus gingen we naar de field, het was toen al half 5, we hadden om 2 uur kantoor verlaten.

Toen pas zagen we dat het werk, the bussines, marketing, in hield dat je HUIS AAN HUIS moest gaan om gas en licht van NUON te verkopen.

Je zou 30 euro per sale krijgen, en hoe moeilijk was het nou om in 5 uur 4 sales te doen? 4x30= 120 Euro in 5 uurtjes, lekker toch?

Ik ging er mee accoord en ging werken, ik moest wel eerst een pak, nieuwe schoenen en een nette nieuwe jas kopen. Kosten 300 Euro, maar die zouden worden vergoed ( NIET DUS! )

die 30 Euro was ook een fabeltje, je krijgt 26 euro per sale, maar ook dat krijg je niet want van die 26 euro houden zij 30%, die 30% krijg je na 3 maanden... Dus als je 30 euro per sale verwacht kom je bedrogen uit, want in werkelijkheid is het ongeveer 18 euro per sale... MAAR ook dat is niet altijd zo want in sommige regios krijg je 8 euro per Sale!

Dat word allemaal NIET verteld. Wel worden er elke ochtend van 11 tot 13 uur verhalen verteld om je te motiveren/brainwashen. Je bent een LOSER als je stopt, want hier mee kun je miljonair worden. Laat je studie, laat je familie kom bij blackwater want dit is jouw toekomst. Waar anders kun je binnen 3 jaar miljonair worden? Waarom zou je studeren? Geef het niet op, ga op pad en maak sales.

Methode om sales te doen is heeeel agressief, luister niet naar de klant, jij bent de baas, jij hebt gelijk, zie de klant als een klein kind en maak beslissingen voor je klant. Buitenlanders die geen Nederlands verstaan? Die moet je hebben, laat ze tekenen. Mensen waarvan je weet dat ze problemen krijgen als ze naar nuon overgaan? Maakt niet uit, laat ze lekker tekennen het gaat immers om jouw '30 euro'. Zet je trots opzij en ga ervoor


Na 20:30 mag je geen sales meer doen, maar daar had onze Leader schijt aan, soms waren we rond 21:30 nog op pad en belden we bij mensen aan om ze over te laten schrijven naar de NUON.

Al die uren, krijg je NIET betaald, je begint om 10 uur op kantoor en je werkt tot ongeveer 21:00 uur, daarna moet je je weer melden op kantoor in Rotterdam. Als je in een wijk moet werken die in Zeeland ligt en je bent om 21 uur klaar, je moet nog terug rijden naar Rotterdam dan ben je ongeveer rond 22:30 op kantoor in Rotterdam... Eer dat je thuis bent kan het best laat worden. Dus lange werkdagen van soms wel 15 uur!

Je krijgt, geen verzekering, geen reiskosten vergoeding, geen pensions opbouw... Helemaal niets!

als je 3 weken werkt moet je jezelf inschrijven bij de Kamer van koophandel als een ZZP-er ( zelfstandige zonder personeel ) en infeite wordt je door Blackwater ingehuurd als een bedrijf en hoeven ze geen verzekering en andere kosten voor je te betalen.

Groot nadeel hiervan is dat Belasting jou dan ook ziet als een bedrijf, de tarieven zijn dan veel hoger en ook al zeg je je bedrijf op dan nog heb je kans dat belastingdienst jou in een ander schaal zet en je dus veel belasting moet gaan betalen.

Al deze dingen worden je niet verteld, hier kom je vanzelf achter als je er een tijdje werkt. Ik heb daar mensen gezien die geen kant op konden omdat ze al ingeschreven stonden bij de KVK en als ze zouden stoppen en ergens anders zouden werken zouden ze veel belasting moeten betalen op hun verdiensten bij dat andere bedrijf.


Betalingen:

Je krijgt betaald, maar niet wat je verwacht. Je moet op eigen kosten naar het field, als je in bijvoorbeeld zeeland moet gaan werken moet je dus van Rotterdam naar vlissingen met de trein, retourtje is ongeveer 30 euro. Als je die 30 euro 5 dagen lang moet betalen is het 150 euro wat je uit je eigenzak betaald... Het is dan nog maar afwachten of je gaat verdienen.

Ik had voor me zelf uit gerekend dat ik eerste week 520 euro zou krijgen, ik had 18 sales X 30. Maar daar ging dus 30 % nog van af en ik had blijkbaar sommige sales van 10 euro erbij zitten. Voor mijn eerste week kreeg ik 200 Euro! terwijl ik 120 euro kwijt was aan vervoerskosten, dus had ik voor maar 80 euro 6 lange dagen gewerkt. 80 Euro voor 6 dagen, elke meer dan 12 uur werken... is dat het waard?

En dan laat ik de kou, regen en sneeuw nog onbesproken, want je werkt dus buiten, je gaat van huis naar huis. Je word bespuugd, uit gescholden en je valt mensen lastig.


Het is een bedrijf vol met leugens. Ik vind dat de werkwijze van Blackwater op tv behandeld moet worden.

Zijn er nog meer mensen die bij Blackwater hebben gewerkt?

Blackwaterr
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:07

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Blackwaterr »

Ik zie dat er nog steeds over wordt gespeculeerd, zelf na ong 3 jaar.

een tijd geleden was ik zelf ook actief in dit bedrijf. Jammer genoeg hield ik er een psychose aan over. dit kwam, omdat men mij veel te hard pushten en liet werken. Ik vond het op dat moment allemaal leuk en interesant. later heeft het mij dus de das om gedaan.

hierbij stuur ik een link zodat het hopelijk op tv komt:
http://www.trosradar.nl/PHP/printtopic/ ... 0/print/15
Het vreemde van het verhaal is dat dit (zo als je ziet) ook een tros-rader site is...

vriendelijke groet,
blackwater

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

En na drie jaar staat dit niet MLM bedrijf nog steeds onder de topic Multi Level Marketing (MLM)

Blackwaterr
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 22:07

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Blackwaterr »

Als iemand geïntereseerd is ben ik berijd om een aantal tips vrij te geven die hun gebruiken. :roll:

fred53
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2009 21:45

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door fred53 »

Bedankt "Blackwaterr"voor de waarschuwing! Mijn neefje was er bijna ingetuind; ik heb hem nog op tijd kunnen behoeden voor hun misleiding en brainwashing. Het is onbegrijpelijk dat NUON, die op de eigen website zo hoog opgeeft over haar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, dit bedrijf inhuurt om namens NUON deur-aan-deur klanten te ronselen.

jasir22
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2009 16:32

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door jasir22 »

hartstikke bedankt dat je deze waarschuwing op het forum hebt gezet. ik ben namelijk opzoek naar werk en dit sprak me inderdaad erg aan, en ja ik had zeker mijn twijfels al want om nou tussen de 300 en 600 euro per week te verdienen wilt iedereen wel! en dan ook nog reisjes naar londen en new york!

ik ben erg blij dat ik dit optijd heb gelezen, ik heb namelijk vanmiddag nog een gesprek gehad, maar ik weet nu dat ik beter verder kan gaan zoeken!

groetjes Jasir

Rotterdam_bo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 08:44

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Rotterdam_bo »

IK had eigelijk vanmiddag een sollicitatiegesprek daar,
ik dacht dat t een beetje een kantoor iets was.
Maar ik ga geen 15 uur per dag werken voor zo weinig.
Als je daar echt zo bedondert wordt hoef ik t ook niet..

Voor mensen die nog werk zoeken?
Bij de kwamtum heb je ook nog een hoop vacatures hoor;)

Groetjes bo

Jorn-C
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 10:03

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Jorn-C »

Whehehhe.

Ik heb daar vanmiddag om 14:00 een "sollicitatie"gesprek.
Misschien grappig om er heen te gaan en allemaal kritische vragen te stellen :D

Er werken hoeft van mij al niet meer, als ik dit allemaal zo lees.
Wat een bende oplichters.

sciroccogirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2010 19:37

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door sciroccogirl »

hoi ook Wings Marketing en Management training is een onderdeel van blackwater ook al wordt dat in eerste instantie tijdens het sollicitatie gesprek ontkent met "we delen alleen de werkvloer".
na het sollicitatie gesprek werd ik terug gebeld door een medewerker van blackwater dat het gesprek goed is verlopen en ik uitgenodigd wordt voor de kennismakingsdag. beetje vreemd als je alleen de "werkvloer"deelt.
verder ging het sollicitatie gesprek zoals boven vermeld worden hogen bergen beloofd en niet echt verteld wat de functie inhoud tot je vraagt of het door to door verkoop is , maar ook al solliciteer je naar de functie Business Development Candidate je zal toch eerst moeten beginnen als verkoper

hoop jullie hier weer een beetje meer informatie over blackwater rijker te hebben gemaakt.

mvg

qweetre
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2010 17:18

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door qweetre »

Er zijn meer bedrijven die te werk gaan als blackwater.
Ik ben er laatst mee in aanraking geweest dit bedrijf global promotions werkt precies het het zelfde ik moest zelfs voor eerste gesprek naar Rotterdam bij Blackwater.
Tijdens de meeloop dag heb ik mij verbaast over hoe de jongens en meiden gehersen spoelt en geld geil zijn geworden.
Sterker nog ik een marketing opleiding gedaan de team leider waarmee ik meeliep beweerde zelfs dat wat zij doen marketing is.
Ik mij zelfs nog nooit zo slecht gevoelt ergens over, we moesten een achterstandswijk in de Den Haag in waar echt alleen maar mensen wonen die in de bijstand, schuldsanering, junks of niet Nederlands praten zitten.
Het is echt schandalig dat goede doelen als cordaid en sho en geronomeerde bedrijven als nuon en een aantal kabel explatanten zich met dit soort praktijken in laten ik denk dat Radar van deze bedrijven een mooie uitzending kan maken, ik wil zelfs graag mee helpen bedrijven als black water en global promotions naar de vervelend te laten helpen ik doe met plezier.

pinquin
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2009 13:07

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door pinquin »

Hebben zij dan ook dezelfde werkwijze als oranje ark?

Maar als ik 1 en 1 bij elkaar optel dan lijkt het meer legale witwas praktijken van alle Cobragroup organisatie's. Er zullen goede bij zitten maar na het lezen van alle verhalen zet ik er HELE GROTE VRAAGTEKENS bij het doen en laten van dit nieuwe bedrijf oranje ark in Enschede.


Het is schandalig hoe je daar behandeld wordt. Vraag de oud-college maar.

Zodra je je mond open doet en/of je eigen mening vertelt of vraagt om uitleg over valse "mooie"voorwaarden dan wordt je of niet gehoord/ ontslagen/ contract wordt niet verlengd. Dit komt erg vaak voor voor een GERENOMMEERDE ORAGANISATIE.


Ik snap de bedrijven dan ook niet waar ze voor werken.

Lees oranje ark/ OranjeArk ook!!!

misti
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2009 11:59

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door misti »

kan het ook anoniem want ik krijg nog geld van ze heb er een half jaar voor gewerkt

kipfmeister
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:37

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kipfmeister »

Een half jaar geleden ben ik bij Blackwater Advertising geweest in Rotterdam. Ze boden over de telefoon al een hoop mooie dingen aan met uiteraard een rijke toekomst in de sales. Net afgestudeerd en vol goede moed ging ik in op de uitnodiging.
Op de dag van sollicitatie kwam ik strak in pak op de 7e verdieping de lift uit en bevond me direct in een chaos van mensen en harde muziek. Er solliciteerden die dag honderden mensen (variërend van 16-jarige scholieren met versleten spijkerbroek tot in pak gehulde afgestudeerden) op dezelfde functie. Toen had ik al door dat er iets niet in de haak was. Ik liet niets merken en ging uit nieuwsgierigheid verder mee in de procedure.
Na het invullen van een formulier (waar onder andere wordt gevraagd of en hoe vaak je in contact bent geweest met justitie..) werd er per 2 kandidaten een "interview" afgenomen door de manager. De manager was een jongen van 22 zonder opleiding en met veel gladde praatjes. Over het werk wist ik na een kwartier nog niets, maar over hem des te meer. Hij was net terug van een luxe zakenreis uit Londen en New York en had uitgelegd dat wij dit ook konden verwachten als we ons best deden.
Na een kleine tien dagen werd ik uitgenodigd voor een meeloopdag. Ik heb ze vriendelijk bedankt.

Nu, een half jaar later, zijn ze weer opzoek naar een nieuwe stroom slachtoffers. "Direct 100 mensen gezocht" luidt de advertentie in verschillende kranten en op vacaturewebsites. Ze hebben me ook alweer gebeld om een afspraak te maken. Toen ik het meisje over de telefoon vertelde dat ik al een keer bij ze ben geweest en alles wist over hun werkwijze, wist ze niet hoe snel ze op moest hangen..

Wees gewaarschuwd!

pinquin
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2009 13:07

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door pinquin »

Dit is precies dezelfde werkwijze als oranje ark hanteert.

Ze zoeken mensen die 70 uur per week wilen werken voor een schaars loontje en daarbij hun sociale leven aan de kant gaan zetten om "carriere"te maken.

Maar volgens mij is bij je baas blijven slapen door de weeks geen goed voorbeeld en al zeker niet als deze persoon autoriteit over jou heeft.

Privé en werk zou je toch goed gescheiden moeten houden.(lijkt mij beter voor de onderlinge sfeer)

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Niels2010 »

Is er iemand hier die mij kan uitleggen of (en zo ja, waarom?) dit multi level marketing is?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

Deze bedrijven zijn geen multilevelmarketing bedrijven, al wllen sommigen je dat wel laten geloven. De onderbouwing waarom dat zo zou zijn blijft keer op keer achterwege. Dit zijn directselling organisaties.

kipfmeister
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:37

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kipfmeister »

Er is een belangrijke overeenkomst, namelijk de structuur van het bedrijf. Er wordt (in het geval van Cobra) bedrijfsvoering gehanteerd die veel weg heeft van een, in Nederland verboden, piramidespel. Multilevelmarketing lijkt me dan niet het goede woord, multilevel-bedrijfsvoering maak ik er dan maar van. De werkwijze van bijvoorbeeld Blackwater is direct selling.
De controverse is ontstaan uit de vage en vaak oneerlijke manier van omgaan met werknemers. Hiervan zijn op dit forum al genoeg voorbeelden.
Ben jij het hier mee eens antileugens?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door antileugens »

In zoverre dat deze structuur in elk bedrijf behalve eenmanszaken voorkomt.

Niels2010
Berichten: 502
Lid geworden op: 09 jan 2010 16:15

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Niels2010 »

kipfmeister schreef:Er is een belangrijke overeenkomst, namelijk de structuur van het bedrijf. Er wordt (in het geval van Cobra) bedrijfsvoering gehanteerd die veel weg heeft van een, in Nederland verboden, piramidespel. Multilevelmarketing lijkt me dan niet het goede woord, multilevel-bedrijfsvoering maak ik er dan maar van. De werkwijze van bijvoorbeeld Blackwater is direct selling.
Hoe is de structuur van 'Cobra' opgebouwd dan? Is het zo dat de mensen die beginnen te verkopen voor dit bedrijf, geld verdienen als zij nieuwe verkopers aanmelden (of geld verdienen als de verkopers die zij aangemeld hebben producten/diensten verkopen)?
kipfmeister schreef:De controverse is ontstaan uit de vage en vaak oneerlijke manier van omgaan met werknemers. Hiervan zijn op dit forum al genoeg voorbeelden.
Dat heb ik gezien inderdaad. Bedankt voor de toelichting. Oplichterij is echter natuurlijk niet per se MLM, net als MLM niet per se oplichting is.

kipfmeister
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2010 12:37

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kipfmeister »

antileugens schreef:In zoverre dat deze structuur in elk bedrijf behalve eenmanszaken voorkomt.
Ertoe gedwongen worden zzp-er te worden kom ik niet vaak tegen...

Voor de mensen die het fijn werken vinden, ga vooral zo door. Maar mij niet gezien!

Gesloten