LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] contract verschilt van arbeidsvoorwaarden

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
nelis 76
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017 00:31

contract verschilt van arbeidsvoorwaarden

Ongelezen bericht door nelis 76 »

Hallo,

Ik ben werkzaam vanuit een detachering bureau als “duaal” student. Voor mijn gevoel buigen ze de regeltjes een beetje zoals hun het het beste uitkomt.

Zo werk ik in 2 ploegen en hier zou ik een ploegen toeslag voor krijgen (25%) in mijn contract staat mijn maandloon benoemd (exclusief ploegen toeslag) naast dit maandloon krijg ik een project toeslag.

Dit zeggen de voorwaarden over “project toeslag”
1. Indien werknemer in het kader van de uitoefening van zijn werkzaamheden bij een opdrachtgever van werkgever werkzaamheden verricht waarvoor werknemer naar het oordeel van werkgever een significant hogere beloning dient te ontvangen dan is overeengekomen, zal werknemer voor de duur dat hij deze werkzaamheden bij deze opdrachtgever uitvoert een projecttoeslag ontvangen.
2. De projecttoeslag als omschreven in lid 1 van dit artikel vervalt zodra de werkzaamheden bij de opdrachtgever van werkgever waarvoor deze toeslag is toegekend niet langer door werknemer worden verricht


Als ik vervolgens op mijn loonstrook kijk zie ik het bedrag wat in het contract als project toeslag staat staan alleen staat er dan ploegen toeslag voor???

Verder heb ik recht op reiskosten vergoeding. Volgens mijn contact staat dat ik per dag E6.20 moet krijgen. Maar als ik in hun arbeidsvoorwaarden kijk zie ik dat ik recht op E0.19 heb. Dit zou voor mij een goede 20 euro per dag zijn.

Toen ik dit contract tekende was ik niet van de arbeidsvoorwaarden op de hoogte, hier hebben ze me ook niet naar verwezen. Toen ik er naar vroeg kreeg ik ook geen reactie maar ik heb ze uit eindelijk gekregen en zie dat veel niet overeen komt met wat ze doen. Als eerste in de arbeidsvoorwaarden staat dat deze voorwaarden gelden voor allen werknemers die een arbeidsovereenkomst hebben. Maar boven mijn contract staat “ werk leer overeenkomst”

Zou iemand mij meer duidelijkheid kunnen geven waar ik precies recht op heb. Het bureau doet namelijk heel erg wazig.

Alvast bedankt!

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: contract verschilt van arbeidsvoorwaarden

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Heb je feitelijk wel een werk leer overeenkomst? Welke opleiding krijg je dan? Ligt de nadruk op een opleiding of op werken?

Indien dat niet zo is is het een arbeidsovereenkomst feitelijk.

Reiskostenvergoeding mogen partijen vrijelijk afspreken. De arbeidsvoorwaarden wijken af van wat er specifiek is afgesproken met jou.

Vreemd verhaal...

nelis 76
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 nov 2017 00:31

Re: contract verschilt van arbeidsvoorwaarden

Ongelezen bericht door nelis 76 »

Boven het contract staat letterlijk “werk leer overeenkomst”

Ik volg 1 dag per week de hbo opleiding mechatronica en 4 dagen per week werk ik. Er wordt geroepen dat het leren voor werk gaat maar zo ervaar ik het niet. Binnen het bedrijf word ik gewoon als capaciteit mee gerekend.

Erna467
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 mei 2019 11:28

Re: contract verschilt van arbeidsvoorwaarden

Ongelezen bericht door Erna467 »

Hangt af van het soort contract dat je hebt getekend.

Gesloten