LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De glurende werkgever: waarom mag dat?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
22 nov 2019 16:33
Vopak heeft groot terrein met alleen werkende mensen.
Koffiedrinken, roken, toiletgang en kletsen doen ze maar in hun eigen tijd zeker?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door renewouters »

witte angora schreef:
22 nov 2019 09:44
Oblomova schreef:
22 nov 2019 09:30
de lievelingen van onze regering, de werkgevers,
Waaruit blijkt dat werkgevers de lievelingen van onze regering zijn? Kun je dat onderbouwen?
Ik verbaasde me ook over die opmerking. Op social media wordt er alleen maar geklaagd over onze extreem-linkse regeringen.....

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op social-media wordt alleen maar geklaagd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Alleen maar klagen? Nee hoor, ik was juist blij met ooit fout personeel dat vrijwel niemand wilde hebben!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De wereld draait niet om u alleen komkommerzuiger

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Jablan »

Waarom mag een werkgever gluren? Simpel: de techniek maakt het mogelijk en het gebeurt niet omdat het moet, maar omdat het kan. Wie heeft een overzicht van de jurisprudentie op dit gebied of kan een goed artikel daarover vinden?

Zelf zie ik er meer voor- dan nadelen in.
- Camera's helpen om diefstal tegen te gaan.
- Bij werk, waarvoor geen opleiding nodig is, helpt het volgen om snel te zien hoe iemand het werk doet en heb je (met hulp van de techniek) een goede onderbouwing om iemand tijdens de proeftijd eruit te zetten of juist direct een dienstverband onbepaalde tijd aan te bieden.
- Bij bedrijfsongevallen helpt het volgen en vastleggen om alles te reconstrueren. Hier eisen arbeidsinspectie en verzekeraars beelden, logboeken op. Dat kan ook fout gaan, wanneer iemand zonder inzicht in de werkzaamheden de beelden bekijkt en verkeerde conclusies trekt. Daarom is het belangrijk, dat naast de beelden er ook altijd een gesprek plaatsvindt met alle betrokkenen en ook ter plaatse nog een keer wordt rondgekeken.
- Bij bedirjven als Vopak, maar ook in laboratoria helpen camera's en volgsystemen om veilig te werken en structureel een constante kwaliteit af te leveren.
- Alle andere redenen vat ik samen onder 'controle-verslaving'.

Met dit soort systemen is het net als met elke andere nieuwe techniek: het duurt even voordat iedereen eraan gewend is en op de goede manier ermee omgaat. Dat gebeurt met vallen en opstaan. Zolang er niets wordt verboden, wordt het ingezet en gebruikt voor alles.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is gelukkig al het een en ander verboden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt er sterk vanaf wat, hoe en met welk doel er wordt 'geobserveerd'. Simpel voorbeeld, veel moderne auto's hebben sensoren die het opmerken als je het stuur los laat, of lang niet beweegt. Of als je wegdommelt. Soms heeft je auto het dan al eerder door dat je aan een pauze toe bent dan je zelf zou denken. Dat 'gluren' van de auto heeft weinig te maken met bespioneren of wantrouwen, maar zorgt gewoon voor een extra stukje veiligheid. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je bij wijze van spreken (om een extreem voorbeeld te geven) een camera in je auto hebt ingebouwd waarmee de politie je kan zien, om te kijken of je je wel netjes aan de regels houdt... In beide gevallen word je in de gaten gehouden, maar de manier waarop en het doel verschilt sterk.

Bij het Vopak verhaal is het mij niet duidelijk wat er precies wordt gedaan en hoe de zaken 'in de gaten worden gehouden' is het meer de eerste variant of juist de tweede variant? Met de snel verbeterende technieken kan het zijn dat zo'n beveiligingssysteem bijvoorbeeld al veel eerder opmerkt dat je (te) moe wordt dan dat je het zelf doorhebt. Of je collega's. Ik zou het niet verkeerd vinden als er dan via zo'n systeem bijvoorbeeld een extra koffiepauze wordt 'opgedrongen', om te voorkomen dat je door slordigheid of een vertraagde reactietijd ongelukken krijgt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Volgens mijn zouden de erkende Sex werkers graag een camera beveiliging willen maar hoeveel klanten houden ze dan nog over?

Ook in de Horeca zou je bij de ingang een Cam kunnen hangen om wanbetalers die de kassa vergeten na toiletbezoek
te kunnen pakken prima werken.

Net als de buurt super die bij de ingang iedereen op de rug filmde behalve die deze als voordelige uitgang gebruikten!

Maar zolang vele winkeliers niet verder komen dan iemand met zwarte bivakmuts als enige
beschrijving helpen de camera's ook niet echt meer.
Alleen zag ik dezelfde persoon met zelfde schoenen en broek zonder Bivak langskomen op mijn camera ter voorkomen van krassen op de auto! Wel 1600 meters verder en hij liep toevallig de goede/foute kant op!
De afhaal Chinees hebben we al, nu de rest nog na-apen!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: De glurende werkgever: waarom mag dat?

Ongelezen bericht door juliomariner »

En uw punt is ? Komkom

Gesloten