LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Cristian S schreef:
25 nov 2019 17:22
Ik ben 43 jaar en erg gek op films en kom dan ook vaak in de bioscoop. Ik heb in april mijn opleiding facilitaire dienstverlening afgerond en ben nu op zoek naar een leuke baan waar mijn interesses liggen.
(...)
Hierdoor wordt men mogelijk op het verkeerde been gezet:
---gek op films---daar liggen mijn interesses----

Maakt verder niet uit, maar als je van facilitaire dienstverlening houdt hoef je dan toch niet persé in een bios te werken , als je toch geen filmpies kunt kijken? 🤔
Daarom snap ik dus niet zo goed waarom je dat erbij vertelt.

Ik weet wel, héél vroeger in de jaren 60-70 , misschien , had je zogeheten "ouvreuses " dat waren meiden/dames die jou naar je plaats brachten met zo.n lampje en zij zaten zelf helemaal achterin mee te genieten met iedere film 😉.
En in de pauze kwamen ze met zo.n bak op hun buik ' versnaperingen ' verkopen én men mocht dan lekker een sigaretje roken😁.

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

sylvesterb schreef:
09 dec 2019 19:49
Cristian S schreef:
09 dec 2019 17:47
Ik heb in mijn originele bericht nooit gezegd dat dit mijn motivatie was om in een bioscoop te werken, dat maak jij er van.
Je zegt dat wel degelijk:
Ik ben 43 jaar en erg gek op films en kom dan ook vaak in de bioscoop. Ik heb in april mijn opleiding facilitaire dienstverlening afgerond en ben nu op zoek naar een leuke baan waar mijn interesses liggen.
Lezen is best moeilijk he 😉
Zoals je in je eigen quote kunt lezen heb ik nergens gezegd dat dit mijn motivatie is om in een bioscoop te willen werken. Het was een korte introductie wie ik ben.

Beetje jammer dat sommige figuren zoals jij er enkel op uit zijn om anderen belachelijk te maken en niets inhoudelijk te melden hebben.

De reden dat ik zo reageer op sommige reacties is omdat er hier blijkbaar meer mensen zijn die het nodig vinden om mijn motivatie, intenties en redenen in twijfel te trekken dan zich uit te spreken over het daadwerkelijke probleem dat ik hier neerleg!
Jammer ook dat ik maar 1 serieuze en relevante reactie heb gehad van Klaas Jan met nota bene een link die mijn vermoeden bevestigd.

De zinloze aannames en insinuaties van jou en witte angora daar heeft namelijk helemaal niemand wat aan en kun je misschien beter bewaren voor je moeder, misschien dat zij het interessant vind om naar te luisteren 🙂

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U was af af. En nu helemaal. Met zo’n attitude komt u nergens aan de bak.

witte angora
Berichten: 30566
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Chris, mijn moeder zou jou beslist niet in dienst nemen, met zo'n toon. Je komt niet bepaald gastvrij, klantvriendelijk en de-escalerend over.

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

witte angora schreef:
09 dec 2019 22:45
Nou Chris, mijn moeder zou jou beslist niet in dienst nemen, met zo'n toon. Je komt niet bepaald gastvrij, klantvriendelijk en de-escalerend over.
Ik weet niet wie jij Chris noemt maar ik heet zo niet 😉

En jij wil zeggen dat jouw reacties zo netjes zijn?
Het radar-forum heeft de meeste opmerkingen van jou nog verwijderd omdat ze te beledigend waren dus kom hier niet praten over klantvriendelijk want daar kan ik jou nog veel over leren denk ik.
Jij bent weer het typische voorbeeld van een "internetheld" die veilig thuis achter zijn computer zijn frustraties op alles en iedereen afreageert omdat hij thuis waarschijnlijk niets te vertellen heeft. Geeft niet komt goed 💋

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Jammer dat de toon verandert....🤨

Cristian S ....probeer mij eens uit te leggen waaróm je persé bij Pathé wilt werken , behalve dat films kijken , wat je tóch niet mag onder diensttijd, je interesse heeft .
In de facilitaire sector kunnen ze overal mensen gebruiken en zeker als je behoorlijk bent opgeleid.
Waarom richt je je pijlen alleen op Pathé dan?
Het is feitelijk dan onder je niveau en Pathé neemt kennelijk alleen maar jonge gasten aan.
Wat kun je daar aan veranderen? Het gebeurt, is waardeloos, mag niet , maar ja....
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 dec 2019 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

Lady1234 schreef:
09 dec 2019 22:43
U was af af. En nu helemaal. Met zo’n attitude komt u nergens aan de bak.
Aha..en dat bepaald u?
Wat was uw zinvolle feedback ook alweer in deze discussie want dat ben ik even vergeten 🙂

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cristian S schreef:
09 dec 2019 22:36
Lezen is best moeilijk he 😉
Zoals je in je eigen quote kunt lezen heb ik nergens gezegd dat dit mijn motivatie is om in een bioscoop te willen werken. Het was een korte introductie wie ik ben.
Begrijpend schrijven is schijnbaar best moeilijk he 😉 Je verteld dat je gek op films bent en dat je op zoek bent naar een baan waar je interesses liggen.
Cristian S schreef:
09 dec 2019 22:36
De zinloze aannames en insinuaties van jou en witte angora daar heeft namelijk helemaal niemand wat aan en kun je misschien beter bewaren voor je moeder, misschien dat zij het interessant vind om naar te luisteren 🙂
Snap niet waarom een man van 43 jaar zulke kinderachtige insinuaties moet maken richting mijn overleden moeder, vind je dat grappig ofzo? Mijn reactie over film kijken bij Pathe was sarcasme omdat je een reactie kreeg die je niet wilde horen dus dan moet dat wel een medewerker van Pathe zijn.

Dat Pathe je niet wil hebben komt inderdaad door je leeftijd, ze willen geen 43 jarige service medewerker ze hebben liever een 16 jarige. De rede is heel simpel kostenbesparing, wat jij als 43 jarige doet kan een 16 jarige ook prima voor minder geld en ze werken net zo hard (misschien wel harder).

Alleen mogen ze dit niet zeggen van de wet dus simpel ze wijzen je af, ze hoeven daarbij geen rede te geven. De waarheid komt soms hard aan en is vervelend, maar ook Tros Radar gaat hieraan niets veranderen. Je kunt dit ook niet hardmaken. Mijn advies zet je idee om bij Pathe te werken maar opzij.

P.S. Als medewerker van Pathe krijg je een Pathe pas hiermee kun je gratis naar de film en heb je dus geen gold abonnement nodig.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Cristian S, Een opleiding in facilitaire dienstverlening, schrijft u. Op welk niveau, mbo of hbo?
En wat zijn/waren de opleidingseisen voor de functie waarop u solliciteerde?

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

moederslink schreef:
09 dec 2019 23:19
Jammer dat de toon verandert....🤨

Cristian S ....probeer mij eens uit te leggen waaróm je persé bij Pathé wilt werken , behalve dat films kijken , wat je tóch niet mag onder diensttijd, je interesse heeft .
In de facilitaire sector kunnen ze overal mensen gebruiken en zeker als je behoorlijk bent opgeleid.
Waarom richt je je pijlen alleen op Pathé dan?
Het is feitelijk dan onder je niveau en Pathé neemt kennelijk alleen maar jonge gasten aan.
Wat kun je daar aan veranderen? Het gebeurt, is waardeloos, mag niet , maar ja....
Ik vind het ook heel jammer dat de toon zo moet veranderen.
Ik behandel mensen zoals ze mij behandelen dus als er respectloos met mij omgegaan word dan krijgen ze ook geen respect van mij.
Lees vooral de eerdere reacties van witte angora en sylvesterb maar eens terug dan begrijp je wat ik bedoel met respectloos.

Maar om op jouw vraag terug te komen.
De redenen die ik had waarom ik graag weer in een bioscoop wilde werken zijn toch niet belangrijk in dit geval en zorgen er toch alleen maar voor dat we afdwalen van het onderwerp?

Ik richt mijn pijlen ook niet alleen op Pathé maar het valt mij juist op dat vooral Pathé duidelijk selecteert op leeftijd.
Zoals je zelf al aangeeft neemt Pathé kennelijk alleen jonge gasten aan en mag dit niet.
Wat is dan denk je de reden dat ik dit op een forum als Radar geplaatst heb na advies van een medewerker van Radar? Ik plaats dit niet hier om naar mijn hoofd geslingerd te krijgen dat mijn motivatie belabberd is of dat ze dan waarschijnlijk op mij uitgekeken waren of andere vreemde uitspraken.
Begrijp je nu waarom ik een beetje geïrriteerd raak van zulke reacties op een vrij serieus onderwerp?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Tja en dan sleept u iemands moeder erbij en er wordt verondersteld dat een reageerder daar wel zal werken.

Het wordt echt niets met u als service medewerker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Klaas Jan schreef:
09 dec 2019 16:25
(...)
Ik vond op het internet een vacature bij Pathé die je bewering min of meer ondersteunt https://www.jongerenservicepunt.nl/vaca ... ker-pathe/: 'Jongeren vanaf 16 jaar tot 21 jaar (ouder mag ook, het liefst jonger en student)'
(...)
Ik heb deze link nu gelezen en daarin staat bv ook dat je onbeperkt toegang tot films hebt als je daar werkt.
En dat zou dan gratis zijn en een 2e persoon voor € 5 .
Maar dat heb jij toch niet nodig wanneer je al een goldabonnement hebt?
Dan heb je al toegang tot reguliere films , 10% korting op andere films , gratis popcorn op je verjaardag :D maar goed , dat abonnement kost wél geld, zoveel per maand.
Jouw punt is dus eigenlijk alleen deze leeftijdsdiscriminatie en ja daar héb je ook gelijk in en dat mág ook niet! Maar het gebeurt !!! 55+ komt ook nergens meer aan de bak , terwijl ze nog 10-12jaar moeten werken en uit die uitkering willen. Ze worden stomweg niet meer aangenomen of nog maar amper!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

PS : ik zou bijvoorbeeld best graag vakken willen vullen in de avonduren, zomaar voor de gein en voor een extraatje, minimum loontje , nooit gedaan, maar soit, lijkt me leuk met die jonge gasten vakken vullen, maar nee ik word niet aangenomen --- té oud en ik ben pas 81 en vitaal! 😢
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 dec 2019 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

sylvesterb schreef:
09 dec 2019 23:42
Cristian S schreef:
09 dec 2019 22:36
Lezen is best moeilijk he 😉
Zoals je in je eigen quote kunt lezen heb ik nergens gezegd dat dit mijn motivatie is om in een bioscoop te willen werken. Het was een korte introductie wie ik ben.
Begrijpend schrijven is schijnbaar best moeilijk he 😉 Je verteld dat je gek op films bent en dat je op zoek bent naar een baan waar je interesses liggen.
Cristian S schreef:
09 dec 2019 22:36
De zinloze aannames en insinuaties van jou en witte angora daar heeft namelijk helemaal niemand wat aan en kun je misschien beter bewaren voor je moeder, misschien dat zij het interessant vind om naar te luisteren 🙂
Snap niet waarom een man van 43 jaar zulke kinderachtige insinuaties moet maken richting mijn overleden moeder, vind je dat grappig ofzo? Mijn reactie over film kijken bij Pathe was sarcasme omdat je een reactie kreeg die je niet wilde horen dus dan moet dat wel een medewerker van Pathe zijn.

Dat Pathe je niet wil hebben komt inderdaad door je leeftijd, ze willen geen 43 jarige service medewerker ze hebben liever een 16 jarige. De rede is heel simpel kostenbesparing, wat jij als 43 jarige doet kan een 16 jarige ook prima voor minder geld en ze werken net zo hard (misschien wel harder).

Alleen mogen ze dit niet zeggen van de wet dus simpel ze wijzen je af, ze hoeven daarbij geen rede te geven. De waarheid komt soms hard aan en is vervelend, maar ook Tros Radar gaat hieraan niets veranderen. Je kunt dit ook niet hardmaken. Mijn advies zet je idee om bij Pathe te werken maar opzij.

P.S. Als medewerker van Pathe krijg je een Pathe pas hiermee kun je gratis naar de film en heb je dus geen gold abonnement nodig.
Een wat oudere medewerker heeft meer levenservaring en heeft vaak een andere (soms betere) kijk op dingen. Mijn persoonlijke ervaringen bij Pathé zijn dat door de jonge leeftijd van medewerkers het soms ontbreekt aan verantwoordelijkheidsgevoel en empathie naar hun klanten.

Ik heb geen problemen met medewerkers in de 20 maar zou het zelf ook prettig vinden om eens door een wat ouder persoon geholpen te worden.
Mijn wens om weer bij Pathé te werken is al een tijdje voorbij, mede door deze afwijzing.

Dat je als medewerker van Pathé een pas krijgt om gratis films te kijken dat weet ik want dat was 23 jaar geleden al toen ik met mijn collega's Pathé Eindhoven heb geopend 🙂

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

Lady1234 schreef:
09 dec 2019 23:51
Het wordt echt niets met u als service medewerker.
Lady die tot 4 kan tellen, die conclusie had ik zelf al 2 maanden geleden getrokken aangezien ik daar niet eens meer wil werken 😂

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja dat is ook zo, een oudere werknemer heeft vaak wat meer overwicht , rust en verantwoordelijkheidsgevoel ( niet iedereen trouwens, maar goed...)
Jaren geleden hebben ze mij in de piektijd, lagereschool -grote vakantie , in een pretpark aangenomen juíst omdat ik wat ouder was.
Ik moest het overzicht bewaren, de kas beheren en zorgen dat iedereen het zijne deed.
Ik vond het hartstikke leuk met die jonge meiden en jongens te werken , we hadden heel veel lol onderling , maar dat is écht wel lang geleden , ik denk toch gauw 20 - 25 jaar geleden, het waren andere tijden...

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

Erthanax schreef:
09 dec 2019 23:46
Cristian S, Een opleiding in facilitaire dienstverlening, schrijft u. Op welk niveau, mbo of hbo?
En wat zijn/waren de opleidingseisen voor de functie waarop u solliciteerde?
De opleiding facilitaire dienstverlening die ik afgerond heb was op mbo niveau. Voor de vacature werden geen opleidingseisen gesteld.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar op iemand die zo onbeheerst uit zijn dak gaat op een forum, zit niemand op te wachten.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als aan de functie geen opleidingseisen worden gesteld, en u een mbo-opleiding heeft, bent u dus te hoog opgeleid voor de functie. In combinatie met uw leeftijd geeft dat een mismatch met het gewenste profiel; kortom, u past niet in het team en u bent te duur. Voor u is dat misschien teleurstellend, met discriminatie heeft het mijns inziens niets te maken.

Cristian S
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 nov 2019 17:10

Re: Doet Pathé als werkgever aan leeftijdsdiscriminatie?

Ongelezen bericht door Cristian S »

Lady1234 schreef:
10 dec 2019 00:39
Maar op iemand die zo onbeheerst uit zijn dak gaat op een forum, zit niemand op te wachten.
Ik was anders heel beheerst hoor, dat het u niet aanstaat wat er gezegd word is iets heel anders 🙂
Ook heb ik nergens scheldwoorden gebruikt of beledigend taalgebruik zoals bij die reacties van witte angora die verwijderd zijn. Dat de toon is veranderd door ongenuanceerde en irrelevante reacties van anderen kan ik helaas niets aan doen.

Gesloten