LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe worden extra uren berekend?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
16again

Re: Hoe worden extra uren berekend?

Ongelezen bericht door 16again » 08 jun 2015 17:20

langste adem schreef:Dan kost die snipperdag je geen 4,75 uur in geld, het kost je alleen een snipperdag.
Kost je uiteraard geen snipperdag (zijnde 8 uur) , maar alleen 4,75 uur van je verlof uren.

langste adem

Re: Hoe worden extra uren berekend?

Ongelezen bericht door langste adem » 08 jun 2015 20:29

16again schreef:Kost je uiteraard geen snipperdag (zijnde 8 uur) , maar alleen 4,75 uur van je verlof uren.
dat bedoelde ik. Wat me wel opvalt is dat er heel veel verschillen zijn tussen cao's van bedrijven als het gaat om feestdagen. Ergens wel logisch, op 2e pinksterdag en 2e paasdag gaan veel mensen om de een of andere manier altijd naar een meubelboulevard. En in andere beroepen wordt er ook verwacht dat je gewoon op zon- en feestdagen werkt. Denk aan tankstations, politie, snackbars, dokters.

Ikzelf ben gedetacheerd bij een organisatie. Tot voor een aantal jaar geleden werkte ik bij diezelfde organisatie maar dan voor een andere werkgever . En ook hier zie je verschillen. Zo krijg ik bijvoorbeeld nu tussen kerst en nieuwjaar (als de tent dicht is) die dagen gewoon gratis doorbetaald en voorheen moest ik dan verplicht snipperdagen opnemen . En dat terwijl ik bij deze werkgever al meer snipperdagen ontvang dan voorheen. Mij hoor je niet klagen maar echt eerlijk is het niet verdeeld ten opzichte van mijn collega's die toevallig bij een andere werkgever zitten.

Gesloten