LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Infinita Recruitment !!

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
ocean21
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:52

Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door ocean21 »

Vandaag ben ik gebeld door iemand die zegt mijn CV gezien te hebben (waar weet ik niet: via brabantzorg.net of nationalevacaturebank.nl want verder heb ik nergens online mijn CV staan).

Hij heeft een mooi verhaal over het recruiten van mensen en dat hij mijn sollicitatiebrief veelbelovend en ondernemend over vond komen. Vervolgens vraagt hij of ik open sta voor iets nieuws, een nieuwe uitdaging. Tenslotte heeft hij mij uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst in Valkenswaard.

Ik heb informatie gezocht op internet maar dat is er bijna niet te vinden over het bedrijf en ik vertrouw het niet.
Bij de KvK staat dat het een eenmanszaak is terwijl hij, op een site die ik met moeite gevonden heb, aan geeft wereldwijd te werken voor een bedrijf wat het afgelopen jaar een miljarden omzet zou hebben gedraaid bij de start en dus een grote ontwikkeling door maakt.

Is iemand hier bekend mee? Ook ter waarschuwing dit bericht want volgens mij is het een louche zaak.

[persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Bedrijfs- Kredietrapport
Dit bedrijf heeft nog geen, of pas recentelijk jaarverslagen gedeponeerd. Om deze reden zijn deze nog niet geanalyseerd door ons systeem en zijn wij niet instaat om een kredietrapport aan te bieden. We kunnen u gratis op de hoogte houden wanneer deze accounts geanalyseerd zijn en er een rapport beschikbaar is Klik hier om gratis waarschuwingen per e-mail in te stellen .
Laatst gewijzigd door Radar op 16 mei 2012 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door lozevisser »

Dit is geheid een of andere vage MLM er die wil proberen je te ronselen met allerlei opgeblazen verhalen en successtories , kreten als business opportunity en zo.
De grens tussen MLM en pyramide`s of Ponzi`s is nogal vaag en arbitrair , als je er wel heen zou gaan en alle grote verhalen hebt gehoord, er zullen ongetwijfeld behalve jou en de "ondernemer" ook mensen aanwezig zijn die vertellen hoe geweldig het allemaal is, moet je gewoon eens kijken in wat voor auto`s die succesvolle lui naar huis gaan, dat zegt meer dan 1000 posts hier.

MAXIEM

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ocean21

Bij ons zeggen ze altijd: "dat gaat dus rechtstreeks de kliko in"!

Maxiem.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door kuklos »

Trek je niks aan van alle waarschuwingen. Gewoon gaan. Er is niets betrouwbaarder dan iemand die meldt dat hij jouw cv heeft gevonden, maar niet vertelt waar. En je vervolgens niets, maar dan ook helemaal niets vertelt over de baan, doch je uitnodigt voor een informatiebijeenkomst. Reuze betrouwbaar.

Ik zou het onmiddellijk doen en ook alles geloven wat me daar verteld gaat worden. Direct tekenen, geen vragen meer stellen en zelfs het aangebodene niet eens doorlezen, gewoon tekenen.

:roll: Dit stinkt als rotte vis. Vermoedelijk mlm, wat toch al stinkt als rotte vis, maar op deze manier nog veel meer. Het echte advies is dus wegblijven en de persoon die jou benaderd heeft vertellen dat je geen contact meer wil en hier ver van weg zal blijven.

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door lozevisser »

Precies, MLM kent vele ware gelovigen die in alle toonaarden zullen ontkennen dat MLM gewoon een ordinair pyramidesysteem is om simpele zielen veel geld afhandig te maken ten behoeve van de paar louche figuren die de pyramide zijn gestart.
Blijven onthouden : als het loopt als een eend,kwaakt als een eend,zwemt als een eend,eieren legt als een eend,smaakt naar eend en er erg uitziet als een eend dan is de kans heel groot dat we te maken hebben met een lid van de familie van watervogels beter bekend als eenden.
Voor eend, lees MLM/pyramidespel.
Hou je er verre van ondanks alle snorkverhalen, ik heb in de loop der jaren tientallen de boot in zien gaan tot aan WSNP en failliet aan toe.

lozevisser
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 dec 2011 22:54

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door lozevisser »

Er is hier op het forum ook een onderwerp over MLM, lees dat voor de grap maar eens en huiver...
Ben je gelijk genezen.

ocean21
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:52

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door ocean21 »

Thnx allemaal voor de reactie en bevestiging wat ik al een beetje vermoede. Ik heb de betreffende meneer al laten weten dat ik er toch vanaf zie. Ik heb eens gekeken op het forum wat je benoemde en dat zijn geen grappen inderdaad!!!
:shock:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Openbaar opvraagbare WHOIS info:
Domeinnaam infinita-forever.nl
Status actief
Houder Infinita recruitment
Datum registratie 2012-01-18
18 Januari van dit jaar?
Hmm.. kan niet echt een spectaculair bedrijf zijn.

Zowiezo is een 'red flag' woord "informatiebijeenkomst".

Je krijgt een sollicitatiegesprek, of een kennismakingsgesprek..
Gezien de (extreem magere) informatie denk ik dat de eerder gemaakte conclusie "MLM" of pyramide de juiste is.

ocean21
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:52

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door ocean21 »

Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken en opzoeken. :)
Ik ben hier niet op ingegaan.

Jammer dat die mensen misbruik maken van het feit dat er momenteel veel mensen op zoek zijn naar een baan....helaas voor hen ben ik alleen niet zo hopeloos, haha.

Groetjes!

kukelekuu
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 16:23

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door kukelekuu »

Ook ik ben vandaag gebeld. Ik vertrouw het niet.
Ik krijg nog een mail dat ik me kan inschrijven voor een bijeenkomst op 24 mei as.
Ik denk niet dat ik er heen ga.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door newmikey »

Quote van de website:

"Infinita Forever heet u van harte welkom op deze website.

Wij werken samen met Forever Living Products, een producent van een
groot assortiment hoogwaardige en natuurlijke producten.
"

Het is dus inderdaad MLM en nog een bekende (beruchte) ook. Er is op dit forum tonnen aan info te vinden over FLP, het aloe vera sprookje.

Je doet er prima aan deze frauduleuze MLM te vermijden.

ocean21
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:52

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door ocean21 »

Kukelekuu: ik zou er echt niet heen gaan. Wanneer je er een beetje vatbaar voor bent beloven ze je vast brgen met goud, maar uiteindelijk wordt je er niet beter van...!
Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik niet ben gegaan en verder heb gekeken.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Infinita Recruitment !!

Ongelezen bericht door kuklos »

kukelekuu schreef:Ook ik ben vandaag gebeld.
Met welke insteek kwamen ze? En welke wedervragen heb jij gesteld?
kukelekuu schreef:Ik denk niet dat ik er heen ga.
Wat weerhoudt je nog om definitief te besluiten er niet heen te gaan?

Gesloten