LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Skyuki
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2015 11:05

Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door Skyuki »

Hoi allemaal,

Ik ben beginnend ondernemer. Ik sta nu ongeveer 2 maanden ingeschreven bij de KvK en al langere tijd in het Bel-me-niet Register. Toch word ik afgelopen weken continu gespamd (oftewel gebeld) door bedrijven die denken dat ze mij wel kunnen bellen. Gemiddeld 4 keer op een dag, verspreid over de dag. De telefoonnummers heb ik gelijk gegoogled en er zijn honderden andere (beginnende) ondernemers die deze spam krijgen ondanks ze in het Bel-me-niet Register staan.

Het betreft vrijwel altijd een smoes verhaaltje dat ik zou hebben aangegeven dat ik gebeld wil worden op het moment dat ik goedkoper energie kan krijgen (gas of elektriciteit). Laat ik duidelijk zijn: dit heb ik nooit ergens aangegeven. Wel nu woon ik in een appartementen complex dat stadsverwarming heeft. De eerste beller met een mooi verhaaltje over goedkoper gas reageerde dan ook meteen verbaasd en wist gelijk niet meer wat ze moest zeggen. Ze proberen allerlei informatie uit je te krijgen om vervolgens je wel wat te kunnen verkopen via de telefoon. Heel irritant. Ik ben inmiddels door drie verschillende nummers gebeld, maar allemaal met hetzelfde doel. Ik heb, bij de telefoontjes waar ik wel heb opgenomen, verzocht mij niet meer te bellen. A la: ik blijf gebeld worden. Nu heb ik natuurlijk de nummers geblokkeerd, maar ik word inmiddels door nieuwe nummers gebeld. Gemiddeld 4 keer op een dag. Ik word hier kortgezegd helemaal gek van en blijf me dan ook verbazen dat ik gebeld wordt ondanks ik in het Bel-me-niet Register sta. Ik krijg namelijk vaak genoeg belletjes die er wel toe doen en moet dan dus telkens die kwalitatief uitermate teleurstellende mensen aan de andere kant van de lijn weer aanhoren, wegdrukken en blokkeren. Als je overigens de telefoon niet opneemt spreken ze je voicemail nooit in, uiteraard.

Het zou heel fijn zijn als media hier aandacht aan zou willen besteden. Ik werk graag mee.
Andere mensen die dezelfde klachten ervaren?

Nummers die je trouwens meteen kunt blokkeren:
+31 85 536 0468
+31 23 204 4040
+31 23 204 4455
+31 20 215 9465

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Naar mijn weten is het Bel-me-niet register bedoeld voor particulieren / consumenten, niet voor ondernemers?

De KvK is berucht m.b.t. het doorverkopen van adresgegevens van ondernemers, ik meen me te herinneren dat ze hiervoor ooit op de vingers getikt zijn, maar of dat ook geleid heeft tot daadwerkelijke aanpassing van het beleid m.b.t. privacy weet ik niet.
Zou wel moeten in het kader van de AVG vind ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door berndv »

De Gelaarsde Kat schreef:
19 jun 2020 12:23
Naar mijn weten is het Bel-me-niet register bedoeld voor particulieren / consumenten, niet voor ondernemers?
Het bel-me-niet-register is voor natuurlijke personen, dus consumenten, maar ook eenmanszaken en bijvoorbeeld VOF's.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

berndv schreef:
19 jun 2020 13:12
Het bel-me-niet-register is voor natuurlijke personen, dus consumenten, maar ook eenmanszaken en bijvoorbeeld VOF's.
OK, dank je !

Er lijkt me geen twijfel wie hier verantwoordelijk is voor de doorverkoop van de gegevens van TS: de KvK.
Hebben die een klachtenprocedure?

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

De Gelaarsde Kat schreef:
19 jun 2020 13:14
Er lijkt me geen twijfel wie hier verantwoordelijk is voor de doorverkoop van de gegevens van TS: de KvK.
Onjuist, de KvK verkoop al een jaar geen gegevens meer.

Meer info over hoe je ongewenste toenadering kunt voorkomen staat hier.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ingeschreven bij Bel-me-niet Register, maar toch continu gebeld

Ongelezen bericht door berndv »

De Gelaarsde Kat schreef:
19 jun 2020 13:14
Er lijkt me geen twijfel wie hier verantwoordelijk is voor de doorverkoop van de gegevens van TS: de KvK.
Er zijn meer bedrijven die de gegevens bijhouden van bedrijven. Wij zitten zakelijk bij creditsafe, ik kan een zoekopdracht invoeren met bepaalde criteria om ondernemingen in een bepaalde categorie te vinden. Inclusief telefoonnummers.

Maar waar het nummer vandaan komt is ook niet heel erg interessant. Voordat een dergelijk callcenter een bellijst gaat afwerken, moeten zij controleren of die nummers in het register staan.

Gesloten