LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kranten bezorgen tijdens onweer?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Precies, dat is nu juist was ik bedoel. Mijn bericht is eigenlijk sarcastisch bedoeld.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Emmy75 schreef:Is dat relevant dan of het wel of niet altijd fataal is ?
Voor iemand die er zo doodbang voor is, dat hij/zij spontaan zijn/haar werk niet meer kan doen denk ik wel.
Was puur ter informatie aan TS, om misschien wat angst weg te nemen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door manondoris »

VioletPrue schreef:
Emmy75 schreef:Is dat relevant dan of het wel of niet altijd fataal is ?
Voor iemand die er zo doodbang voor is, dat hij/zij spontaan zijn/haar werk niet meer kan doen denk ik wel.
Was puur ter informatie aan TS, om misschien wat angst weg te nemen.
ts zal nu vast minder bang zijn ! met de wetenschap dat het niet fataal hoeft te zijn :lol: gewoon lekker schuilen ts,krijgen ze het krantje maar later :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het ging ook in eerste instantie om het aantal maal dat blikseminslag bij mensen voor komt per jaar.
1 op de 2.000.000 mensen.
Wereldwijd.
En van die miniscule groep mensen overleeft het aanzienlijk deel het.
De kans dat je bij een vliegtuigongeluk met jumbojet in Nederland om het leven komt, is groter!
M.a.w. niet echt een realistische angst.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door tenormin »

VioletPrue schreef:Het ging ook in eerste instantie om het aantal maal dat blikseminslag bij mensen voor komt per jaar.
1 op de 2.000.000 mensen.
Wereldwijd.
En van die miniscule groep mensen overleeft het aanzienlijk deel het.
De kans dat je bij een vliegtuigongeluk met jumbojet in Nederland om het leven komt, is groter!
M.a.w. niet echt een realistische angst.
Niet echt een realistische angst. Wat is dat eigenlijk. Angst voor iets hebben is wel realistisch. Er zijn therapieën voor, valt onder de noemer fobie. Kan je er zo één opnoemen: hoge flat, ik moet me tegen muur drukken anders "wil" ik eraf springen. Ik wil niet echt maar ik "moet". Geen kruid tegen te wassen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

VioletPrue schreef:
Emmy75 schreef:Is dat relevant dan of het wel of niet altijd fataal is ?
Voor iemand die er zo doodbang voor is, dat hij/zij spontaan zijn/haar werk niet meer kan doen denk ik wel.
Was puur ter informatie aan TS, om misschien wat angst weg te nemen.
Denk niet dat het echt veel zin heeft. Angst is altijd irrationeel. Hoeveel mensen zijn niet als de dood voor spinnen of muisjes en wat doen die beestjes nu helemaal? Heel veel mensen hebben vliegangst en stappen niet in een vliegtuig terwijl ze rationeel wel weten dat vliegen de veiligste manier van vervoer is. Wel riskeren deze zelfde mensen dagelijks hun leven in een auto, want autorijden is veel gevaarlijker.

Ik vind dat iemand in een dergelijke situatie gewoon zijn gezond verstand moet gebruiken. Ik vind het een beetje van de zotte om de bezorger te verplichten bij onweer ( en dan bedoel ik met hevige bliksem ) te verplichten om toch te bezorgen, zeker als de bui erg dichtbin is of steeds dichter nadert. Hoe vaak komt het nu helemaal voor ? Dan komt de krant maar een keertje wat later. Ik vind wel dat mensen dit niet als excuus moeten gebruiken dus niet alleen om dan maar eens later te bezorgen, terwijl ze als ze zelf wat anders moeten er wel doorheen zouden gaan.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door crazyme »

Emmy75 schreef: Ik vind dat iemand in een dergelijke situatie gewoon zijn gezond verstand moet gebruiken. Ik vind het een beetje van de zotte om de bezorger te verplichten bij onweer ( en dan bedoel ik met hevige bliksem ) te verplichten om toch te bezorgen, zeker als de bui erg dichtbin is of steeds dichter nadert. Hoe vaak komt het nu helemaal voor ? Dan komt de krant maar een keertje wat later. Ik vind wel dat mensen dit niet als excuus moeten gebruiken dus niet alleen om dan maar eens later te bezorgen, terwijl ze als ze zelf wat anders moeten er wel doorheen zouden gaan.
De meeste buien duren misschien een half uurtje of zo. TS zoekt een smoes om lekker in bed te blijven liggen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

tenormin schreef:Niet echt een realistische angst. Wat is dat eigenlijk. Angst voor iets hebben is wel realistisch. Er zijn therapieën voor, valt onder de noemer fobie. Kan je er zo één opnoemen: hoge flat, ik moet me tegen muur drukken anders "wil" ik eraf springen. Ik wil niet echt maar ik "moet". Geen kruid tegen te wassen.
De angst voelt wel echt, maar is niet reeël.
Daar is zeker onderscheid in te maken, dat kan elke therapeut je vertellen.
Tussen angst en en een fobie zit wel verschil, als is een fobie een soort angst.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

crazyme schreef: De meeste buien duren misschien een half uurtje of zo. TS zoekt een smoes om lekker in bed te blijven liggen.
dan lijkt me dit toch niet zo'n goeie, hoe vaak onweert het nu helemaal toevallig precies als de kranten bezorgt moeten ?

verzendingen

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door verzendingen »

crazyme < Vind je reactie niet leuk!!!

De reactie dat ik lekker in bed wil blijven liggen zint mij geen zins. Tijdens hevige onweer was ik toch opgestaan. Ik werd nog tegen gehouden om te gaan bezorgen in het hevige onweer. Het komt gelukkig niet vaak voor dat er voor 7 uur in de ochtend het niet onweert. Evenals het niet veel regent: zie http://www.hetregentbijnanooit.nl

Het gaat mij puur om het feit dat zowel de Persgroep als de eigenaar van de kranten opslag je VERPLICHT te gaan bezorgen wanneer het wél onweert. Overigens zijn ze zeer tevreden met mij als bezorger omdat ik vrijwel geen fouten maak.

Het is toch eigenlijk best wel raar: Overal in Nederland zijn wel regeltjes voor en uitzonderingen maar dit niet.

Dan nog: Waarom laten ze in supermarkten mensen ook niet op basis van Overeenkomst van Opdracht werken? Dan kun je onderuit het minimumloon! Je kunt dan als eis stellen dat wanneer Pietje of Klaasje het gaat doen dat het wel op kwaliteit moet zijn.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

Je mag de reactie van crazyme niet leuk vinden, maar hij heeft toch een beetje gelijk.
Hoelang duurt onweer?
Even schuilen en klaar is kees.
Ik bedoel dan steeds bliksem en donder, en dit moet dan in de buurt zijn.
Ik heb eens geleerd, dat je van de ene donder naar de andere moet tellen hoeveel seconden er tussen zitten, dan kan je bepalen hoever het onweer nog van jouw vandaan is.
Maar jouw argumentatie klopt voor geen meter, want het is wel omgedraaid.
Het komt gelukkig niet vaak voor dat er voor 7 uur in de ochtend het niet onweert.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef: Hoelang duurt onweer?
Even schuilen en klaar is kees.
Ik bedoel dan steeds bliksem en donder, en dit moet dan in de buurt zijn.
lijkt me dat dit nu juist het punt is van TS. De kranten moeten voor 7 u in de bus onweer of niet TS moet er maar doorheen en mag niet schuilen als de kranten of een deel ervan te laat bezorgd worden, aldus de opdrachtgever.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Buienradar kan bekeken worden voordat men naar bed gaat in de
avond, weersberichten kunnen bekeken worden en is er slecht weer op komst dan
zou ik zelf wat eerder gaan beginnen zodat ik ook zou kunnen schuilen mocht
er noodweer/onweer zijn en dat de krantjes toch op tijd binnen zijn bij de mensen.

Helaas weet je als je krantjes bezorgd dat die op tijd in de brievenbussen moeten zitten.
Weer of geen weer, enigste optie is gewoon eerder beginnen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef: Weer of geen weer, enigste optie is gewoon eerder beginnen.
Dan moet men wel eerder kunnen beginnen. De kranten worden niet de avond van tevoren al geleverd maar vaak pas op het laatste moment. Er is geen zeeën van tijd over en zeker niet als de kranten al aan de late kant aangeleverd worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef: Weer of geen weer, enigste optie is gewoon eerder beginnen.
Dan moet men wel eerder kunnen beginnen. De kranten worden niet de avond van tevoren al geleverd maar vaak pas op het laatste moment. Er is geen zeeën van tijd over en zeker niet als de kranten al aan de late kant aangeleverd worden.
Dat weet ik niet Emmy, weet wel dat folders wel vaak op tijd bezorgd worden.
Er zijn veel beroepen te noemen die in weer en wind moeten werken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

Emmy75 schreef:
Chocomelk schreef: Weer of geen weer, enigste optie is gewoon eerder beginnen.
Dan moet men wel eerder kunnen beginnen. De kranten worden niet de avond van tevoren al geleverd maar vaak pas op het laatste moment. Er is geen zeeën van tijd over en zeker niet als de kranten al aan de late kant aangeleverd worden.

Emmy, de kranten zijn er in het depot om half 5 uur.
Dan kan je de kranten al ophalen.
Als er dan een onweer is, kan je schuilen, dan ben je nog steeds op tijd.
Er zijn mensen, welke twee krantenwijken hebben, en deze halen het ook, om lastesten om 7 uur de kranten bij de klant af te leveren.
Hier geven sommige commentaren, en weten helaas niet, hoe een krantenwijk in elkaar zit.
TS overdrijft het hele bezorgen van de krant, want ik denk, dat een folderbezorger avond meer kans op onweer heeft, dan in de morgen een krantenbezorg(st)er.

stofzuigertje

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normaal gaan vele pas rond 6.00 uur kranten halen en zijn ruim voor 7.00 uur klaar.
Alleen enkele komen vlak na opening of de grote en dubbele wijken.

Wel is Onweer overmacht, net als sneeuw en ijzel dus mag je kiezen.
Een natte krant of droog en iets later.
Ik weet dat ze moeilijk bezorgers vinden en een enkele keer iets later zou geen probleem moeten zijn.

Alleen geven ze dit standaard antwoord omdat enkele een beetje motregen al gaan afwachten.
Voortaan een half uur eerder ophalen bij depot en je voorkomt dit probleem en je hebt tenminste nog tijd om even een bui af te wachten.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

TS overdrijft niks, TS noemt geen getallen, dagen, aantal keer onweer.
Voor folderbezorgers geld natuurlijk hetzelfde als voor ieder ander mens: gezond verstand gebruiken, net zoals de kraanmachinist, glazenwasser, voetbalscheidsrechter enz. (Stofzuigertje zegt het: overmacht).
Voor folders en/of weekkrant heb je soms twee dagen de tijd, bijv. uiterlijk de volgende dag om 18.00 uur.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door snepke »

Emmy75 schreef: Dan moet men wel eerder kunnen beginnen. De kranten worden niet de avond van tevoren al geleverd maar vaak pas op het laatste moment. Er is geen zeeën van tijd over en zeker niet als de kranten al aan de late kant aangeleverd worden.
Nee hoor de kranten worden tussen 3 en 4 uur aangeleverd.
Dus je kan best vroeger beginnen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

Normaal gaan vele pas rond 6.00 uur kranten halen en zijn ruim voor 7.00 uur klaar.
Een beetje onzinnig deze reactie.
Dit geldt voor mensen welke een kleine wijk hebben.
Iemand met een grote wijk krijgt dit niet in 1 uur voor mekaar.
Maar intussen is dit allemaal off topic, want het gaat om het bezorgen van de krant tijdens onweer, en dit is al lang een breed gediscuteerd.

Gesloten