LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kranten bezorgen tijdens onweer?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
verzendingen

Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door verzendingen »

Werd verplicht om tijdens hevig onweer de ochtend kranten zoals het Algemeen Dagblad, Financieel Dagblad, Kids Week, Nederlands Dagblad, Seven Days, Trouw en de Volkskrant te bezorgen. Ik ging liever even schuilen voor het onweer zodat ik veilig de kranten kan rondbrengen. Alleen voor 7 uur lukt dan eventjes niet. Vervolgens heb ik aan de Persgroep gevraagd wat hun beleid hierin is. Dit is wat zij schreven:
Beste geïnteresseerde,

Een krantenwijk moet tijdens alle weersomstandigheden ‘gewoon’ gelopen worden. Dus ook bij onweer.

Vertrouwende je hiermede voldoende te hebben geïnformeerd,

met vriendelijke groet,

van Raalte
Afdeling Communicatie
de Persgroep Distributie
Omdat ik dit niet vind kunnen heb ik de arbeidsinspectie navraag gedaan. Het blijkt dat zij hier niets aan kunnen doen omdat hier niets voor geregeld is. Dat in een land waarover regels voor zijn. In vrij uitgestrekte gebieden lijkt me het niet handig om in het onweer te gaan fietsen. De kans is misschien wel klein dat er wat gebeurd. De overheid heeft toch altijd gezegd dat je bij onweer je zo klein mogelijk moet maken. Dan kruipend de kranten bij langs brengen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik persoonlijk zou niet gaan bezorgen tijdens onweer, maar ik ben dan ook wel een schijterd voor wat onweer betreft.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Op zo'n moment heb je toch maling aan de regels? ? !
De enkele abonnee die om 7 uur z'n krant mist, bedenkt zelf toch ook wel dat dat zal zijn vanwege de weersomstandigheden?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door snepke »

Jolijn schreef:Op zo'n moment heb je toch maling aan de regels? ? !
De enkele abonnee die om 7 uur z'n krant mist, bedenkt zelf toch ook wel dat dat zal zijn vanwege de weersomstandigheden?
Nee hoor,hangen gelijk aan de telefoon dat ze nog geen krant hebben gehad.
Weet ik uit ervaring.
Heb jaren een krantenwijk gehad.
Lag een pak sneeuw,kon niet fietsen,dus maar gaan lopen.
Krijg je nog commentaar ook omdat je later bent

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

snepke schreef:
Jolijn schreef:Op zo'n moment heb je toch maling aan de regels? ? !
De enkele abonnee die om 7 uur z'n krant mist, bedenkt zelf toch ook wel dat dat zal zijn vanwege de weersomstandigheden?
Nee hoor,hangen gelijk aan de telefoon dat ze nog geen krant hebben gehad.
Weet ik uit ervaring.
Heb jaren een krantenwijk gehad
:shock: It wasn't me.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door crazyme »

Pa of ma vragen met de auto te helpen.

Of gewoon stoppen natuurlijk.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik sta inderdaad wel verbaasd dat ik altijd de krant om 7 uur 's-morgens in de bus heb. Waarschijnlijk is het zelfs vroeger bezorgd, maar dat weet ik niet. Met sneeuw, storm, ze*k regen, de "grootste krant van Nederland" ligt altijd in de bus. In 20 jaar 2x niet bezorgd, en dat was toen de krant enige jaren ook op zondag werd uitgegeven. Alle bezorgers moeten een ochtendkrant voor 7 uur geleverd hebben. Ga anders post via Sandd rondbrengen, kan je je eigen tijd indelen, trouwens ook nu bij PostNl. Die letten helemaal niet op de tijd. Als je voor onweer wil schuilen, niet onder een boom gaan staan, hoor :lol:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

Hoe vaak komt het voor, dat er morgens om 6 uur onweer is?
Onweer betekend dus bliksem en donder, niet harde regen,sneeuwval.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:Hoe vaak komt het voor, dat er morgens om 6 uur onweer is?
Onweer betekend dus bliksem en donder, niet harde regen,sneeuwval.
Weet ik.
Maar als je overal voor thuisblijft(slecht weer) moet je niet aan een krantenwijk beginnen.
Ging er altijd door(je krijgt een regenpak)
Maar soms ben je te laat met bezorgen(dik pak sneeuw of ijzel)
Maar de meeste hebben daar geen boodschap aan,hun willen de krant op tijd.
Maar als de kranten niet op tijd bij jou geleverd zijn,kan je ze niet bezorgen ook

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Jolijn »

verzendingen schreef: Omdat ik dit niet vind kunnen heb ik de arbeidsinspectie navraag gedaan. Het blijkt dat zij hier niets aan kunnen doen omdat hier niets voor geregeld is.
Dus gewoon gezond verstand gebruiken. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

Maar soms ben je te laat met bezorgen(dik pak sneeuw of ijzel)
Maar de meeste hebben daar geen boodschap aan,hun willen de krant op tijd.
Maar als de kranten niet op tijd bij jou geleverd zijn,kan je ze niet bezorgen ook
Als er dit barre weer omstandigheden zijn, heb ik nog nooit meegemaakt, dat er iemand gebeld heeft, dat de krant te laat bezorgd is.
Jij hebt het dan ook nog makkelijk, als je de kranten krijgt geleverd, hier moet je deze zelf op een bepaald punt afhalen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door snepke »

nevermind schreef:
Maar soms ben je te laat met bezorgen(dik pak sneeuw of ijzel)
Maar de meeste hebben daar geen boodschap aan,hun willen de krant op tijd.
Maar als de kranten niet op tijd bij jou geleverd zijn,kan je ze niet bezorgen ook
Als er dit barre weer omstandigheden zijn, heb ik nog nooit meegemaakt, dat er iemand gebeld heeft, dat de krant te laat bezorgd is.
Jij hebt het dan ook nog makkelijk, als je de kranten krijgt geleverd, hier moet je deze zelf op een bepaald punt afhalen.
Jawel ,heb dat wel meegemaakt.
Stond tot mijn knieen in de sneeuw.
En ik kreeg ze niet bij mijn thuis afgeleverd.2 Huizen verder werden ze afgeleverd.Was ik zo.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door bianca82 »

mijn pa heeft 1x gebeld over krant die niet optijd werd geleverd.. maar dat gebeurde al een hele maand elke dag.. maar voor een enkele keer en dan bellen.. lijkt me niet dat dat extreem vaak gebeurd

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door tenormin »

bianca82 schreef:mijn pa heeft 1x gebeld over krant die niet optijd werd geleverd.. maar dat gebeurde al een hele maand elke dag.. maar voor een enkele keer en dan bellen.. lijkt me niet dat dat extreem vaak gebeurd
Nou, als dat een maand iedere dag gebeurde was mijn mail snel verzonden, zeker weten. Ligt er een pak sneeuw en zou de krant er niet zijn, zal ik echt niet mailen, hoor. Maar regen e.d. is echt geen excuus in Nederland om geen krant op tijd te bezorgen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door snepke »

Regen is ook geen excuus.Gewoon op tijd bezorgen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

TS heeft het dan ook over o0nweer.
Daarom mijn opmerking, dat onweer bliksem en donder is .
Regen en sneeuw is gewoon slecht weer.
Snepke, ik moest de kranten dagelijks 2 km verder ophalen, niets gebracht aan huis.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

volgens mijn geheugen zal onweer eigenlijk altijd aan het eind van de dag ontstaan. Dus de ochtendkrant zal daar geen last van hebben.

Bij extreem weer zie je de kinderen best wel eens door een ouder worden rondgebracht en wat mij betreft mag een krant daar km vergoeding voor geven, zeker als het een ronde betreft die buiten het dorp of stad is.

Maar die rondes worden in 99% van de gevallen door auto's gereden, door mensen die een km vergoeding ontvangen van 0,35ct per km en ze rijden hier rond de 150km per dag( voor 7 uur).

Ik denk dan ook dat er meer aan de hand is, gaat deze TS ervan uit dat ieder regenbuitje tot vertraging mag leiden?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door puma73 »

Frantic2 schreef:volgens mijn geheugen zal onweer eigenlijk altijd aan het eind van de dag ontstaan. Dus de ochtendkrant zal daar geen last van hebben.
Nou dan zou ik toch je geheugen maar eens opfrissen, onweer kan op elk moment van de dag ontstaan en losbarsten. Ook in de vroege ochtenduren.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door nevermind »

puma73 schreef:
Frantic2 schreef:volgens mijn geheugen zal onweer eigenlijk altijd aan het eind van de dag ontstaan. Dus de ochtendkrant zal daar geen last van hebben.
Nou dan zou ik toch je geheugen maar eens opfrissen, onweer kan op elk moment van de dag ontstaan en losbarsten. Ook in de vroege ochtenduren.

Het word kan klopt, maar een onweer in de ochtenduren ?
Onweer ontstaat dat warme lucht omhoog stijgt, en dat is meestal in de na middag en avonduren.
Morgens al zo warme lucht, dan laat mijn geheugen mij ook in de steek. :wink:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kranten bezorgen tijdens onweer?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik vind het een beetje overtrokken.
De kans dat je door bliksem geraakt wordt is minimaal, iets dat TS ook al beaamt.
Het lijkt mij dat je, voor je een krantenwijk neemt, nadenkt over slecht weer?!?
Dat je zegt 'er ligt buiten 50cm sneeuw, dit wordt hem niet', snap ik nog.
Maar een beetje onweer?
Kom nou!

Gesloten