LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loondispensatie betaalt de cliënt, niet het UWV

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Loondispensatie betaalt de cliënt, niet het UWV

Ongelezen bericht door kweenie »

In mijn beleving hemel je loondispensatie enorm op. In mijn ervaring wordt dit middel vaak (meestal?) zwaarder en langer ingezet dan redelijk is. En kan het (de start van) je 'carrière' juist veel kwaad doen.
Niet elk doel heiligt de middelen...
Ik geef alleen aan dat loondispensatie inderdaad een regeling is die voor de werkgevers bedoeld is, dat ze een lager inkomen mogen betalen zodat die goedkoper uit zijn en iemand met een beperking toch kunnen/durven/willen aannemen. Die regeling is zo klaar als een klontje. Daarom begrijp ik de verbazing niet zo als dan blijkt dat je inderdaad ook een lager salaris krijgt; dat is immers inherent aan de regeling.

Vervolgens wordt gezegd dat je als Wajonger er op achteruit gaat. Terwijl ik nog nergens heb gezien dat mensen met zo'n baan minder krijgen vergeleken met mensen die thuis blijven zitten. Terwijl ze wel werkervaring krijgen en daarmee een grotere kans om door te groeien.

Dan is het toch niet vreemd dat ik daar vragen over stel? Dat heeft niets met 'ophemelen' te maken.

adolfhitler
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2019 22:39

Re: Loondispensatie betaalt de cliënt, niet het UWV

Ongelezen bericht door adolfhitler »

ik sta niet een in geschreven bij uwv maar ze stuurde me wel meerdere malen naar een sociala werkplaats.

voor een salaris van 600 euro per uur

ik wist overigens ook niet dat je met een post troumatische stress stoornis gelijk aan het werk moest
of met een hersenschuding volgens de dokter.
was het gevaarlijk om onder zware mediactie te gaan werken.
en met een hersenschuding helemaal.

wijnig van gemerkt ben er gekomen en tuis ook.

maarja staat nog wel een groot salaris achterstand open.

sociale werkplaats die weten als je er om vraagt van niks uwv geen reactie maar daar heeft OHRA ook last van.

waar gaat het over.
we kijken het na voor u.

kunnen het wet boek wel weg gooien denk.

met de grondwet erbij.

iedereen heeft recht op vergoeding.
kan er wel uit betalen doen ze toch niet.

Gesloten