Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
jolly48
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 mei 2010 14:48

Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door jolly48 »

ik werk sinds afgelopen jaar minder uren dan in mijn contract staat (130) per maand. door de covid
nu zie ik dat ik al een aantal maanden minder vakantie uren krijg. mag dat zomaar. of moeten ze me
het maximum geven.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Wat staat er in je arbeidscontract hierover?
2) Wat staat er in de CAO (als jullie deze hebben) hierover?
3) Heb je de vraag al aan je werkgever zelf gesteld?

timjansen82
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2021 15:10

Re: Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door timjansen82 »

U dient dit met uw werkgever te bespreken.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Worden de minder gewerkte uren gecompenseerd door het UWV aan uw werkgever?

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door alfatrion »

jolly48 schreef:
05 apr 2021 14:20
ik werk sinds afgelopen jaar minder uren dan in mijn contract staat (130) per maand. door de covid
nu zie ik dat ik al een aantal maanden minder vakantie uren krijg. mag dat zomaar. of moeten ze me
het maximum geven.
Neen, dat mag niet zomaar. Je hebt recht op nakoming van zowel het salaris als de vakantieuren. Wat geven ze zelf als motivatie aan?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Minder vakantie-uren, mag dat zomaar?

Ongelezen bericht door Jablan »

jolly48 schreef:
05 apr 2021 14:20