Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Radar »

Radar kreeg berichten binnen van gedupeerde modellen die zich hebben ingeschreven bij Prestige Modelmanagement. Dit bureau belooft je te helpen bij een glansrijke modellencarrière, maar laat niets meer van zich horen vanaf het moment dat je inschrijfgeld hebt betaald. Reden genoeg voor verslaggever Fons Hendriks om op onderzoek te gaan in Radar Checkt.

Kijk het item terug op onze website: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... chtoffers/

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Oh jee, straks loopt Fons rechtstreeks van Radar naar de catwalk. :shock: :mrgreen:

Sijmons
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2020 21:27

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Sijmons »

Hallo Fons

Geestig .. zij reisde naar Wenen omdat ik daar toevallig die week heen moest half juni dit jaar.

Ik melde me daar aan en betaalde ook.

Mijn achterdocht was groot maar ben avonturier en vond het bedrag de moeite waard om te proberen en uit te zoeken.

Ik spreek Duits en ga over een mandje weer naar Wenen ...

Laten we kijken wat we kunnen doen samen

Grt DIck sijmons

Lievernietbekend
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2021 18:47

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Lievernietbekend »

Beste Radar,

Ik heb de aflevering over Prestige Modelmanagement gezien, helaas wel te laat.
Ik heb mij aangemeld op de site. Op de website stond dat aanmelden gratis en vrijblijvend is.
Echter kreeg ik alsnog een factuur van 120 euro. Ik heb de factuur niet betaald. 2 weken geleden kreeg ik een aanmaning, het bedrag van 120 was verhoogd. Wat moet ik nu doen, nu ik weet dat het om oplichterij gaat?

Met vriendelijke groet,

Lieveronbekend

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Geef aan dat er geen overeenkomst is gesloten waaruit een betalingsverplichting voortvloeit, dat je niet gaat betalen en dat ze je dan maar moeten dagvaarden.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door D34M0N »

Zijn er nog steeds mensen die niet snappen dat bonafide organisaties geen geld vragen aan mensen om werk te vinden? Bemiddelaars worden altijd betaald door de opdrachtgever, nooit door degene die werk zoekt.
Ook betalen voor zaken als een verplichte cursus vooraf is onzin. Als een cursus noodzakelijk is, dan wordt die betaald door de werkgever. Een beetje verstandige werkgever laat de werknemer een overeenkomst tekenen waarin staat dat het geld voor de opleiding terugbetaald moet worden als de werknemer binnen een bepaalde tijd vertrekt.

Amyyy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2022 20:01

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Amyyy »

Hallo met Amy ik heb slechte ervaring met dit bureau.Ik had me aangemeld als model kreeg email terug dat ik was goed gekeurd 120 euro moet betalen.Ik had nog goed over nagedacht met mijn ouders overlegt.we gaan niet akkoord terug gestuurd krijgen even later mail terug 49euro uitschrijf geld te betalen binnen 14dagen.Kreeg weer bericht 60euro moet betalen anders gaan ze maatregelen nemem help mij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Moneyman »

Amyyy schreef:
26 jan 2022 20:07
Hallo met Amy ik heb slechte ervaring met dit bureau.Ik had me aangemeld als model kreeg email terug dat ik was goed gekeurd 120 euro moet betalen.Ik had nog goed over nagedacht met mijn ouders overlegt.we gaan niet akkoord terug gestuurd krijgen even later mail terug 49euro uitschrijf geld te betalen binnen 14dagen.Kreeg weer bericht 60euro moet betalen anders gaan ze maatregelen nemem help mij.
De vraag is: waar ben je mijn aanmelding al dan niet mee akkoord gegaan? Je geeft te weinig feitelijke informatie (omstandigheden, termijnen enz.) om concreet te kunnen adviseren.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De vraag is of je wel of geen abonnement ben aangegaan.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor advies.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als je toch een contract bent aangegaan (lees zoals al geadviseerd is het contract/de aanmeldingsvoorwaarden goed door), dan kan je je beroepen op minderjarigheid (als je nog geen 18 bent). Je ouders kunnen dan een mail sturen.

Amyyy
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2022 20:01

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door Amyyy »

Hallo ik heb ook met deze oplichters temaken Prestige Modelmanagement :shock:
ik kom niet van ze af ze sturen steeds email dat ik moet betalen.Terwel ik nog niet lid ben en dat ik heb
aangegeven dat ik niet wil samen werken.Sturen ze email dat ik 49euro moet betalen.Ik heb vorige week email terug getuurd dat ze bekend zijn bij jullie. Programma radar en aks ze niet op houden na de politie ga hoop dat ze het er bij laten.

cspanish
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2022 17:08

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door cspanish »

Beste,

Ik zit in het zelfde probleem,
een jaar geleden ingeschreven en dan niets gehoord totnu... krijg ik ineens een mail om 92euro te betalen voor het nieuwe jaar.
Ik heb een mail terug gestuurd dat ik mij direct wou uitschrijven want ik kreeg 0 opdrachten van hun, en ze sturen terug dat ik dan 80 euro moet betalen om mij uit te schrijven. Als ik het nieuw inschrijvingsgeld niet voor de 14de februari betaal gaan ze de prijs nog verhogen.
Hoe en wat moet ik doen om ze te laten stoppen. Ik wil dat geld zeker niet betalen.
Help please

leonarduscornelis
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 14:40

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door leonarduscornelis »

OCH OCH OCH
Trappen jullie er nou nog steeds in
Ik loop al 48 jaar mee in dat wereldje.
NOG 1 x dan
laat je niet bang maken, men kan helemaal niets doen, alleen bangmakerij.
Betaal dus helemaal niets noppes nada, niente.
Een goed bureau vraagt niets. alleen voor een Fotoshoot.
Je gaat toch niet betalen om een opdracht te krijgen, men krijgt een bedrag als ze een opdracht voor jou hebben.

LaKa
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2023 17:42

Re: Modellenbureau Prestige Modelmanagement maakt opnieuw slachtoffers

Ongelezen bericht door LaKa »

Ik ben er ook helaas ingetrapt. Heb 1 x 60 euro betaald. Diverse emails verstuurd dat ik niet op hun site te zien was. Geen antwoord. Totdat ze opnieuw 60 euro wilden hebben. Toen wisten ze me wel te vinden. Heb geweigerd te betalen. Heb nu een incasso ontvangen van 97 euro. Wat te doen?

Plaats reactie