LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Moosm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2019 20:16

Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door Moosm »

Ik heb mijn diploma Meer bewegen voor ouderen gehaald in 1993 een opleiding met 240 uur studiebelasting en 20 uur stage. Mijn collega`s krijgen een schaalverhoging behalve ik omdat mijn werkgever vind dat mijn diploma niet voldoende niveau heeft. Ik doe hetzelfde werk als mijn collega`s en ben al bijna 8 jaar werkzaam bij deze werkgever. Ik heb allerlei instanties benaderd maar niemand kan me zeggen of mijn diploma uit `93 niveau 3 of 4 is. Kan mijn werkgever dit zomaar zeggen dan? kan dit zomaar
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2019 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @Moosm, die informatie zou te vinden moeten zijn via de VML https://vmlnederland.nl/vml-in-beweging/
Meer links: Kenniscentrum Sport https://www.kenniscentrumsport.nl/sport ... eren-mbvo/ , Beroepsopleiding Bedrijfsleven https://www.s-bb.nl/studenten/diplomawa ... rgelijking . de Rijksoverheid https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... in-het-mbo , of de DUO in Groningen https://duo.nl/particulier/

Wat betreft de waardering van uw functie: die is niet alleen afhankelijk van diploma's. Vaardigheden, zwaarte van de functie, werkervaring, eigen verworven competenties spelen ook een rol.
Als u aan kunt tonen dat uw functie dezelfde is als die van uw collega's die daar echter meer voor betaald krijgen, dan zou ik daar zeker werk van maken.
Ik kan u uit ervaring zeggen dat dat beslist de moeite waard kan zijn.
Als u lid van een vakbond bent dan kunt u daar terecht om begeleiding te vragen bij een geschil om de waardering van de functie.

Nog een aanvullende optie: misschien kunt u uw werkgever vragen om scholing om dan wel op een gewenst niveau te komen?

Succes!

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heeft u ook regelmatig bijscholing gedaan ?.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het is vrij normaal dat de hoogte van het diploma meetelt, iemand die een hoger diploma heeft is op meerdere gebieden inzetbaar.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door thecure »

Heeft jouw cao geen functiehandboek? Bij mijn cao metaal en techniek kun je daarin precies de functie opzoeken, met de bijbehorende werkzaamheden en verantwoordelijkheden. Daaruit rolt een bepaalde schaal waar je in hoort te vallen.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef:
24 okt 2019 12:11
Heeft u ook regelmatig bijscholing gedaan ?.
Welke mogelijkheid tot bijscholing heeft werkgever geboden, in die 8 jaar?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebben uw collega’s wel een “hoger” diploma?

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Die opleiding is sterk verouderd en was zeker geen niveau 4. Ik twijfel zelfs of het wel niveau 3 was.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door moederslink »

Moosm schreef:
23 okt 2019 20:27
(...) Ik heb allerlei instanties benaderd maar niemand kan me zeggen of mijn diploma uit `93 niveau 3 of 4 is.
Weet u zelf niet of u indertijd niveau 3 of 4 heeft gedaan of staat het niet op het diploma?
En is het 8 jaar geleden niet ter sprake gekomen toen u werd aangenomen?
Uw werkgever heeft daar toen ongetwijfeld naar gevraagd stel ik me zo voor.
Heeft u de afgelopen 26 jaar nog bijscholing en/of opfriscursussen gehad?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

ZeerPrivé schreef:
24 okt 2019 19:44
Die opleiding is sterk verouderd en was zeker geen niveau 4. Ik twijfel zelfs of het wel niveau 3 was.
Ik ben benieuwd waar die info te vinden is. Kunt u even een link plaatsen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Na 8 jaar vindt werkgever dat mijn diploma 'niet voldoende niveau' heeft

Ongelezen bericht door kweenie »

Als er toen al sprake was van niveau 3 en niveau 4... Volgens mij is het hedendaagse gestandaardiseerde mbo-stelsel pas in de jaren 90 opgetuigd. Daar komt bij dat je natuurlijk wel enigszins bij moet blijven. Zowel bij je huidige werkgever als de tijd daarvoor.

Maar weet je zeker dat je opleiding maar 240 uur studiebelasting plus 20 uur stage had? En normaal jaar opleiding staat tegenwoordig al voor 1600 uur studiebelasting. Dan zou je opleiding dus maar een paar maanden hebben geduurd. Dat is heel wat minder dan de 2-3 jaar van niveau 3 of 3-4 jaar voor niveau 4. Het lijkt mij ook eerder dat het een cursus is bovenop (of na) een andere opleiding en dan zal die andere opleiding meer zeggen over of je niveau 3 of 4 hebt.

Gesloten