LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Negatieve ervaringen UWV Almere

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ruubske
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2013 16:11

Negatieve ervaringen UWV Almere

Ongelezen bericht door Ruubske »

Hallo allemaal,

Wij hebben al enige tijd nare ervaringen met het UWV, we doen alles volgends "het boekje" maar toch krijgen we de ene verlaging na de andere voor onze kiezen.
Nu snap ik dat niet iedereen het stukje hieronder wil lezen, maar ik hoop dat er mensen zijn met tips en tools omdat we op deze manier met een paar maanden ons huis moeten verkopen.

Hieronder een overzicht wat we tot nu toe met het UWV hebben meegemaakt:

Periode 3 tm 30 maart 2015: door herhaaldelijk storingen; niet online kunnen registreren dat er gesolliciteerd was. Dit doorgegeven per telefoon, hierin werd aangegeven dat dit voldoende was.
Over deze periode een brief op 20 april 2015 gekregen dat we een waarschuwing kregen omdat er niet voldoende gesolliciteerd was. Aangegeven dat dit telefonisch is gedaan omdat dit niet via internet mogelijk was. Hun gaven aan dat we toen maar via internet op moesten zoeken wat er precies aan de hand was met de site (wat natuurlijk niet kon omdat we niet in het account konden komen) Er werd geadviseerd om bezwaar aan te tekenen, wat we ook gedaan hebben. Hier hebben we alleen niets meer over gehoord.

Periode 31-maart 2015 tm 27 april 2015: Via de site netjes gesolliciteerd (veel meer dan die 4 keer per maand om zo snel mogelijk weer aan het werk te kunnen).
Op 26 mei hierover een brief gehad, hierin werd aangegeven dat er, in bovengenoemde periode, niet voldoende gesolliciteerd was. Hierin gelijk in bezwaar gegaan, wederom niets meer over gehoord.
Uitkomst: de uitkering wordt voor 4 maanden met 25 procent verlaagd.

Op 27 mei een uitnodiging ontvangen voor een gesprek op 20 mei!!!! Meteen gebeld en dezelfde dag nog een afspraak gemaakt. De portier gaf aan dat dit wel vaker gebeurde door fouten in het systeem.
De dienstdoende medewerker heeft bij het gesprek haar computer niet aangehad.
Over bovengenoemde datum een brief gehad, hierin stond doordat de afspraak niet was nagekomen er een verlaging van een maand voor 5 procent werd berekend.
Omdat ik sinds 24 mei een aantal uur kon werken, heb ik dit meteen doorgegeven. Ook gevraagd of ik dit telefonisch kon doen omdat de uren nogal variëren (evenementen beveiliging) dit was wederom geen probleem. Echter, toen 7 juli er nog niets was gestort gaf een medewerker via de telefoon aan dat ze een foutje hadden gemaakt en dat het geld z.s.m. werd gestort. ( het is nu 14-7-2015 en er is nog niets gestort)
Ik heb tot 2 maal toe een afspraak moeten afzeggen; 1 maal omdat ik notabene moest solliciteren (12-6-2015) en 1 keer omdat ik met spoed met mijn zoontje naar het ziekenhuis moest (02-07-2015). Dit heb ik via de mail en telefonisch doorgegeven en dit was akkoord .
Tot mijn grote verbazing krijg ik 10-7-2015 een brief waarin vermeld staat dat, omdat ik 2 maal niet heb afgezegd, de uitkering wederom wordt verlaagd.

Uit komst: De uitkering wordt nu 22 dagen met 67,50 procent verlaagd, 62,50 procent voor 27 dagen en 37,50 voor 19 dagen. Wat inhouden dat we ongeveer 400 euro over houden.



Nu hoop ik dat ik z.s.m. aan het werk komt zodat we geen beroep meer hoeven doen op het UWV maar tot die tijd kunnen we het echt niet met 400 euro in de maand doen.
Is het een optie om de ombudsman hierover in te lichten?

MVG Emilie, alvast bedankt!

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: Negatieve ervaringen UWV Almere

Ongelezen bericht door hidr »

Wat een chaos daar in Almere. Ik hoop dat de bezwaren die u hebt gemaakt ook schriftelijk gedaan zijn (en niet middels een telefoontje of zo), dan kunt u met uw succes uw rechtsbijstandverzekering inschakelen.

Gesloten