LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet-gevolgde rijlessen via werkgever: toch zelf betalen na baanwissel?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet-gevolgde rijlessen via werkgever: toch zelf betalen na baanwissel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je stelt dat een degelijk beding bij de rechter geen stand zal houden, maar je vergeet rekening te houden met het juridisch kader.

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Niet-gevolgde rijlessen via werkgever: toch zelf betalen na baanwissel?

Ongelezen bericht door Jfelst »

Vrij veel van deze opleidingen kennen een Europese subsidie. De kosten worden hierdoor beduidend minder. Misschien ook even checken?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Niet-gevolgde rijlessen via werkgever: toch zelf betalen na baanwissel?

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
13 sep 2018 07:39
Je stelt dat een degelijk beding bij de rechter geen stand zal houden, maar je vergeet rekening te houden met het juridisch kader.
Dat stelde ik niet. Lees het nog maar eens na. Mijn eerste gedachte was inderdaad dat zo'n beding wel eens geen stand zou kunnen houden bij de rechter. Dat sprak ik uit ('lijkt mij'). Daarna heb ik al een nuancering laten zien.
Het juridisch kader is allesbepalend. Dat besef en besefte ik.

Kunt u nog mijn vraag beantwoorden? Ik probeer het te begrijpen, maar het is niet eenvoudig een verband te leggen tussen de ongetwijfeld juiste juridische punten die u naar voren brengt en het onderwerp in dit topic, temeer daar u sec een aantal juridische punten naar voren brengt zonder zelf dat verband duidelijk te maken. Het wordt dan toch een beetje een puzzel.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet-gevolgde rijlessen via werkgever: toch zelf betalen na baanwissel?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Er is geen rechtsgrond voor vernietiging van een dergelijk langlopend contract.

Er is een wetsartikel dat aangeeft dat arbeidsovereenkomst voor meer dan vijf jaar wel moet kunnen worden opgezegd. Dit is een goede indicatie dat het voor minder dan vijf jaar niet noodzakelijk is om een dergelijke bepaling op te nemen.

Het enige wat dan nog rest is ongeschreven recht, maar dat gaat hem niet worden gelet op het voorgaande.

Gesloten