LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
quincy.de-bruin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:28

Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door quincy.de-bruin »

Ik werkte bij Energieplan Nederland voor 2 maanden. Toen was ik gestopt en heb dat netjes vermeld. Ik heb de baas daar gecontacteerd over wanneer ik betaald zou krijgen. Ik werd steeds maar genegeerd en ik bleef door appen. Eindstand moest ik op gesprek komen en was dus naarhet bedrijf gekomen. Niemand was aanwezig en ben dus weer naar huis gegaan. Ik had de baas een app gestuurd over zijn afwezigheid en wanneer ik betaald zou krijgen, hij vertelde mij via whatsapp dat ik 5/6 maart betaald zou krijgen. Wat ik tot de dag van vandaag nog niet heb gekregen. Nu reageert er nogsteeds niemand. Ook vroeg ik toen ik daar nog werkte een paar keer om een contract maar heb dat eindstand niet gekregen. Dus nu zit ik zonder geld en met een manager die mij negeert.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Anders met je vakbond. Anders met het juridisch loket.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door D34M0N »

Energieplan Nederland? Dat klinkt als zo'n dubieus bedrijfje dat constant mensen via de telefoon lastig valt om dure contracten proberen aan te smeren, vooral als ik bv deze vacature zie: https://nl.indeed.com/m/viewjob?jk=dd29 ... 277f6b99df

Het is natuurlijk verkeerd als ze jou niet betalen voor de tijd dat je daar hebt gewerkt, maar had je dat niet van tevoren aan kunnen zien komen? Hoe verrassend is het nou dat een 'oplichter' je 'oplicht'?

Ik zou zeggen: zie het als karma en verbeter jouw leven.

quincy.de-bruin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:28

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door quincy.de-bruin »

Hoe karma? Ik heb gewoon legaal werk verricht🤦.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door D34M0N »

quincy.de-bruin schreef:
09 mar 2021 12:37
Hoe karma? Ik heb gewoon legaal werk verricht🤦.
Ik bedoelde ook niet dat jouw oude baan illegaal was, alleen dat het enigszins moreel verwerpelijk was. Het was verder gewoon als goedbedoeld advies bedoeld, bij organisaties die minder discutabel zijn heb je minder kans dat ze dit soort streken uithalen.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Lees deze door, hier staat wat informatie

https://www.juridischloket.nl/werk-en-i ... %20salaris.

quincy.de-bruin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:28

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door quincy.de-bruin »

Ik maak toch een aanpassing aan mijn bericht.

Ik heb contact gehad met de manager en het was allemaal een misverstand. Ik heb het nu netjes afgerond en ook betaald gekregen!

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door kuklos »

Misverstand mijn achterwerk. Terugkrabbelen nadat ze publiekelijk aan de schandpaal worden genageld. Er zijn teveel dingen gebeurd omdit een misverstand te noemen.

quincy.de-bruin
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2021 19:28

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door quincy.de-bruin »

Nu ben ik er eerlijk gezegd wel klaar mee. Ik heb helemaal niet betaald gekregen. Ik wacht nu al langer dan een maand op mijn geld maar ze stellen het steeds maar uit. Ik raad echt niemand aan om bij Energieplan Nederland te werken. Ze laten je sales maken voor Eneco, Engie, Budget energie etc. Maar betalen je eindstand niet uit. Dit lijkt mij een schande voor de energie leveranciers. Ze werken samen met een bedrijf die zijn werknemers niet eens uitbetaald. Met zo’n bedrijf wilt niemand samen werken lijkt mij. Ook dreigen ze met boetes die je zou moeten betalen omdat je je dan niet aan de regels zou houden. Je geeft bijvoorbeeld aan een bepaalde tijd te werken via een whatsapp bericht en het bericht wordt gelezen en niet verder op gereageerd.zodra je dan op werk komt en dus werkt tot de tijd die je aangegeven hebt geven ze aan dat je langer moet blijven werken omdat je anders een boete in rekening zou krijgen. Ze negeren je bericht en zetten je dan op de werkvloer onderdruk. Ze geven je geen contract zodat ze je dit soort ongein kunnen flikken. Ik vindt dit te gek voor woorden en zeg nogmaals NIET te gaan werken voor Energieplan Nederland.

ErenH
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2021 22:30

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door ErenH »

Energieplan nederland is een onprofessioneel bedrijf die je onderdruk zet met zo genoemde "boetes" die ze uitdelen als hun iets niet bevalt. Iets met de manager bespreken lukt haast niet want, hij praat alleen over iets wat hij wilt horen. Begreep eerst niet waarom ik geen contract op papier kreeg maar dat is me nu duidelijk want, als je naar een bepaalde periode ontslag neemt van het bedrijf of zelf weg gaat mag je afscheid nemen van het loon waar je een maand op zat te wachten. Ben niet uitbetaald naar me ontslag en wacht al langer dan een maand op me loon en heb daardoor ook meerdere malen contact proberen op te leggen met de manager maar die negeert me berichten. Heb hem genoeg berichten gestuurd en ben zelfs naar het bedrijf toe gegaan om hem te spreken maar is er zelf niet te vinden. Ik heb alles netjes uitgevoerd en dan is het heel jammer om geen contact op te kunnen nemen met de manager waardoor hij me dus geen andere keus geeft.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door D34M0N »

quincy.de-bruin schreef:
15 mar 2021 21:16
Nu ben ik er eerlijk gezegd wel klaar mee. Ik heb helemaal niet betaald gekregen.
Je had vorige week toch betaald gekregen? Met al die tegenstrijdigheden is het niet echt makkelijk te volgen welke dingen die jij zegt waar zijn en welke dingen niet.

Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat jouw manager tegen jou had gezegd dat je uitbetaald zou krijgen als je hier aan zou geven dat er niets aan de hand was en dat het probleem opgelost is. In dat geval had je beter even wat meer geduld kunnen hebben. Ik weet niet of je het door had, maar tussen jouw laatste 2 berichten in dit topic zat een weekend. In weekenden verwerken banken geen betalingen, behalve als de gever en de ontvanger allebei bij dezelfde bank zitten, en ik verwacht dat de administratie afdeling van jouw ex werkgever ook niet actief is in het weekend. Door zo overhaast te reageren heb je zomaar kans dat je zelf jouw kansen op een goede afloop de grond in boort.

Heb je eigenlijk al de tips van Seinhuis doorgelezen? Als je nu nog jouw salaris uitbetaald wilt krijgen zul je daar zelf juridische stappen voor moeten zetten.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je hebt recht op je salaris, de wettelijke verhoging tot 50% en de wettelijke rente. Zoek hier een jurist voor die je kan helpen.

Abl.n
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2021 17:21

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door Abl.n »

Ongelofelijk, hetzelfde verhaal bij mij, nog steeds geen salaris gekregen tot de dag van vandaag enkel smoesjes. Het wordt tijd om juridische en wellicht andere stappen te nemen, vooral ze nu aan het vluchten zijn en hun websites en nummers aan het verwijderen zijn. Ongelofelijk onprofessioneel dit.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door kuklos »

Abl.n schreef:
17 mar 2021 17:30
Ongelofelijk onprofessioneel dit.
Juist heel professioneel. Eerst jullie gebruiken om alle potentiële klanten te bedonderen en nu bedonderen ze jullie.

Jordy2457
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 21:39

Re: Niet uitbetaald gekregen van EnergiePlan Nederland

Ongelezen bericht door Jordy2457 »

Ik ben der laatst ook achtergekomen dat het zogenaamde bedrijf “ energie plan Nederland” dat hun een nieuwe naam hebben en dat is nationaal contact center ik raad het af om met hun een samenwerking aan te gaan want zo te horen hebben hun zaken niet op order

Gesloten