LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vrijwilligerswerk: eruit gezet

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
OmaMariek
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020 09:44

Vrijwilligerswerk: eruit gezet

Ongelezen bericht door OmaMariek »

Goedemorgen,

Graag wil ik jullie vragen wat ik kandoen in de volgende situatie:

Ik (82 jaar) en mijn man (90 jaar) hebben bijna 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan voor een participatiecentrum bij ons in de woonplaats.
Mijn man deed daar de tuin bijhouden en soms wat creatieve activiteiten mee. Dit was voor hem een fijne daginvulling.
Nu is hij op een dag daar aangekomen, nog steeds als vrijwilliger, om zijn gemaakt schilderijtje op te halen en is toen door de directeur
vreselijk uitgesnauwd en uiteindelijk het pand uit gestuurd. Mijn man is hierop helemaal overstuur thuis gekomen en heeft sindsdien heftige nachtmerries. Helaas is er met de directeur geen gesprek mogelijk en daarop hebben wij de hulp ingeroepen van de gemeente omdat het een bedrijf is wat als hulpverlenener mensenmet problemen helpt in kader van de WMO.
Echter de gemeente wil of kan hierin geen advies of hulp bieden.
Waar kan ik terecht om hiermee iets te ondernemen. Deze man zou toch geen hulpverlener mogen zijn als hij zo met iemand van 90 jaar omgaat.
Helaas is deze situatie vaker voorgekomen met andere vrijwilligers alsook medewerkers. Iemand advies hierin?

Met vriendelijke groeten Mariek

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vrijwilligerswerk: eruit gezet

Ongelezen bericht door berndv »

OmaMariek schreef:
22 jan 2020 09:55
Nu is hij op een dag daar aangekomen, nog steeds als vrijwilliger, om zijn gemaakt schilderijtje op te halen en is toen door de directeur
vreselijk uitgesnauwd en uiteindelijk het pand uit gestuurd.
Ik vraag me af wat daar aan vooraf is gegaan. Ik kan mij haast niet voorstellen dat uw man daar gewoon het pand in liep, zijn zelfgemaakte schilderijtje pakte, en ergens onderweg de directeur tegen kwam die zomaar uit het niets zonder enige aanleiding dusdanig uit zijn slof is gaan schieten, u man heeft uitgesnauwd en zomaar het pand uit heeft gestuurd. Uw man stond er bij en keek er naar? Ik vind het een heel raar verhaal.
OmaMariek schreef:
22 jan 2020 09:55
Helaas is er met de directeur geen gesprek mogelijk en daarop hebben wij de hulp ingeroepen van de gemeente omdat het een bedrijf is wat als hulpverlenener mensenmet problemen helpt in kader van de WMO.
Was uw man ook in die hoedanigheid daar als vrijwilliger werkzaam? En over het algemeen is een directeur bij een dergelijke instelling om leiding te geven, niet om hulp te verlenen. Hoewel enig fatsoen wel op zijn plek is, maar zoals ik al aangaf, ik vraag me sterk af of we hier het hele verhaal horen, want het klinkt mij te onwaarschijnlijk en te eenzijdig naar mijn mening. Ook omdat de gemeente hier geen rol in wil spelen en de directeur zogezegd niet voor rede vatbaar is.

Gesloten