LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare constructie uitbetalen uren

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

nou mensen weer nieuws
ik word net 5 min geleden gebeld door de hoofdvestiging in rotterdam
ik ben uitgenodigd om morgen een gesprek te voeren met de rajonmanager en madam de leidinggevende om tot een oplossing te komen.
ze hebben vernomen dat ik met juridische stappen bezig ben
daarom willen ze tot een oplossing komen.

zouden ze nattigheid voelen???
denk het wel he!

mijn advocaat heeft geadviseerd niet te gaan
ze willen zo de juridische stappen voorkomen!!!
en daar trapt mevrouw wennekuh niet in natuurlijk.
ik heb nu zoveel punten waarop ik het kan winnen dus helaas de oplossings poging van asito zal niet lukken!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Natuurlijk word je nu uitgenodigd om op gesprek te komen, madam
heeft namelijk een hele grote fout gemaakt om je op non actief te
zetten en die fout zullen ze nu proberen om te zetten in een misverstand of
iets dergelijks.

Zelf ging ik dus ook niet naar dat gesprek toe.
Laat nu de advokaat zijn werk maar gaan doen.

Deze 2 fouten zijn namelijk niet te herstellen.
* te zeggen dat je de operatie MOET uitstellen anders ontslag
* eisen dat je het hier verwijderd anders non actief
Er is duidelijk sprake van een verstoring in de arbeidsverhouding met die
leidinggevende.

Ze heeft hiermee je op geestelijk gebied flink geraakt.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

Chocomelk schreef:Natuurlijk word je nu uitgenodigd om op gesprek te komen, madam
heeft namelijk een hele grote fout gemaakt om je op non actief te
zetten en die fout zullen ze nu proberen om te zetten in een misverstand of
iets dergelijks.

Zelf ging ik dus ook niet naar dat gesprek toe.
Laat nu de advokaat zijn werk maar gaan doen.

Deze 2 fouten zijn namelijk niet te herstellen.
* te zeggen dat je de operatie MOET uitstellen anders ontslag
* eisen dat je het hier verwijderd anders non actief
Er is duidelijk sprake van een verstoring in de arbeidsverhouding met die
leidinggevende.

Ze heeft hiermee je op geestelijk gebied flink geraakt.
Inderdaad!!!
Kzal ook zeker niet gaan!

Een oplossing maken ze maar met me advocaat en het juridisch loket :mrgreen:

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Ook wij hebben morgen gesprek met de vestigingsmanager..

En mijn persoon was meer dan welkom bij dat gesprek, dus we zullen zien hoe iedereen erover denkt en wat ze als oplossing voor ons probleem aandragen.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

Athoz schreef:Ook wij hebben morgen gesprek met de vestigingsmanager..

En mijn persoon was meer dan welkom bij dat gesprek, dus we zullen zien hoe iedereen erover denkt en wat ze als oplossing voor ons probleem aandragen.
ja gelijk heb je dat jullie gaan
kzou die uren die je vrouwke nog moet ontvangen er gewoon uittrekken!
met mij hoeven ze geen oplossing meer te maken
die oplossing maken ze echt maar lekker met me advocaat enzo :mrgreen:
ik kan je al wel bevestiging geven dat mevrouw de leidinggevende al heeft toegegeven dat je vrouwke der contract niet verlengt word!
dat heeft ze tegen mij verteld waar andere collega ook bij zat!
maar aangezien die andere collega scheinheilig doet en met je mee praat en achter je rug de hielen likt van mevrouw de objectleidster ben ik benieuwd of dat op tafel komt! :wink:

Succes Athoz & Vrouwke :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WennekuH schreef:
Athoz schreef:Ook wij hebben morgen gesprek met de vestigingsmanager..

En mijn persoon was meer dan welkom bij dat gesprek, dus we zullen zien hoe iedereen erover denkt en wat ze als oplossing voor ons probleem aandragen.
ja gelijk heb je dat jullie gaan
kzou die uren die je vrouwke nog moet ontvangen er gewoon uittrekken!
met mij hoeven ze geen oplossing meer te maken
die oplossing maken ze echt maar lekker met me advocaat enzo :mrgreen:
ik kan je al wel bevestiging geven dat mevrouw de leidinggevende al heeft toegegeven dat je vrouwke der contract niet verlengt word!
dat heeft ze tegen mij verteld waar andere collega ook bij zat!
maar aangezien die andere collega scheinheilig doet en met je mee praat en achter je rug de hielen likt van mevrouw de objectleidster ben ik benieuwd of dat op tafel komt! :wink:

Succes Athoz & Vrouwke :wink:
Is toch erg om te lezen dat een leidinggevende zo met vetrouwelijke
informatie omgaat.
Het al aan collega's vertellen dat die vrouw haar contract niet verlengd
word.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Tsja..

Als dat zo is dan zullen we het morgen eens op tafel gooien, zien we vanzelf wat voor reactie eruit komt.

Wanneer heeft ze dat gezegt?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door witte angora »

Eeeuh. Wenneke,
ik kan je al wel bevestiging geven dat mevrouw de leidinggevende al heeft toegegeven dat je vrouwke der contract niet verlengt word!
Welke positie neem jij bij Asito wel niet in als jou wordt verteld dat het contract van de vrouw van Athoz niet verlengd wordt, terwijl zijn vrouw dat nog niet weet?

Dat zijn dingen die normaalgesproken behandeld worden door PZ en leidinggevenden. Waarbij er éérst hoor en wederhoor plaats hoort te vinden, en dat is ook al niet gebeurd, begrijp ik zo.

En dan sta je ook nog op non-actief?

Een hele wonderlijke organisatiestructuur, bij Asito. Ik denk dat de volgorde van de letters in de naam iets anders moeten komen te staan: It's Aso.

@ It's Aso (nou, vooruit, Asito dan).

Ik heb heel lang geleden voor een concullega van jullie gewerkt. Een project voor drie personen, 10 uur per week. Precies dezelfde wantoestanden als bij jullie. Een dag vrij nemen was niet mogelijk, want de andere twee zouden het werk niet af kunnen krijgen. Een liegende objectleidster, een collega die dat wist maar er niks aan deed, dus ik had dank zij die objectleidster en die collega steeds problemen met de eigenaar van het bedrijf.

Loonsverhoging zat er niet in, je kreeg het minimum, er kwam geen cent bij. Een lift schoonmaken van graffiti met het meest gore spul zonder enige bescherming voor je luchtwegen. Jezelf de pleuris werken.

Julllie zijn niet de enige waar wantoestanden heersen, en ik denk dat het niet lang meer zal duren voor de beerput in de schoonmaakwereld opengaat. Ik denk dat het verstandig is dat jullie, als een van de grootste schoonmaakbedrijven, eens flinke schoonmaak gaan houden in de interne organisatiestructuur en gaan zorgen dat het personeel fatsoenlijk behandeld gaat worden.

Jullie weten heus wel wat er op de werkvloer gebeurd, maar het interesseert jullie geen hol. Het gaat jullie om de centen, en niks anders. Tot die beerput dus vroeg of laat opengaat. Denk niet dat dat niet zal gebeuren: Iedere beerput gaat open. Kijk maar wat er momenteel in de Katholieke Kerk gebeurd. Wat ik een jaar of drie geleden ook al tegen een aantal mensen gezegd heb, dat dit zou gaan gebeuren.

Niemand heeft macht over andermans geest, gedachten, gevoelens. Jullie ook niet over die van je personeel. Die tijd is voorbij. We leven niet meer in de middeleeuwen. We leven ook niet onder het communisme.

Afdwingen door middel van sancties helpt tijdelijk, maar vroeg of laat zal ook dat zich tegen jullie keren.

Jullie zijn gewaarschuwd.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door brieziet »

Nou nou, wat een ontwikkelingen weer!
Athoz, ben heel benieuwd hoe ze zich er uit gaat lullen :) Succes iig!

Wennekuh, ben je geschorst/ non actief of hoe heeft ze het geformuleerd.? Heb je dat schriftelijk??
Vind het wel raar dat een advocaat adviseert om niet te gaan, want vanuit jouw kant zou je je altijd welwillend moeten opstellen en je beschikbaaar houden voor werk. Niet dat je alles maar moet pikken, maar als zij willen praten om tot een oplossing te komen, dan is het wellicht beter om wél te gaan. Wannneer er eventueel toch een rechtzaak van komt, dan bij jij iig altijd correct en welwillend geweest. Kan die advocaat niet mee??? of iemand anders met wat kennis van zaken?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Valt me op dat witte angora zich goed kan verwoorden. Mijn complimenten, dat mag ook wel een gezegd worden. :wink:
Volgens mij heb je aardig wat opleiding gehad en heel veel ervaring binnen de meest uiteenlopende werkkringen.

De wantoestanden binnen de schoonmaaksector spelen al jaren. Ik ben lid van de fnv abva/kabo en dan krijg je zo eens in de zoveel tijd een magazine en daar staat geregeld een item over schoonmakers in. Dat creatieve boekhouden wat betreft om maar zoveel mogelijk productieve uren te kunnen factureren is een bekend gegeven. Hoor ik ook wel van kennissen die schoonmaakwerk gedaan hebben.

Voor wennekuH,
Wat brieziet ook al zegt; het lijkt me niet verstandig WennekuH dat je niet wil meewerken aan een gesprek. Wanneer dit onder werktijd valt dan kun je het bijna niet maken om hier niet aan mee te werken. Je toont je dan van je zwakste kant, lijkt me. Je kunt wel de zaak in eigen hand proberen te houden door een voorstel te doen om de datum wat op te schuiven omdat je een derde persoon mee wil nemen en deze eerst wil benaderen. Hetzij je advocaat, hetzij iemand van de vakbond of een ander die je kan ondersteunen.
Maar ben je nu lid van een bond? Als ik het goed begrijp heeft de een of andere vakbond al aan Athoz toegezegd te willen bemiddelen voor hem en zijn vrouw. Het lijkt me wijs dat jij probeert om hierbij aan te haken. Jullie kunnen zo de handen ineenslaan omdat jullie beiden te lijden hebben onder intimidatie van jullie objectleidster. Er is dus een overlap in jullie zaak, namelijk het gedrag van jullie leidinggevende en het niet houden aan de cao/arbeidswetten.

Ben benieuwd.
Vind het wel wat allemaal hoor.
Sterkte er maar mee en zal me niets verbazen wanneer er meer A....personeelsleden aan deze klucht gaan meedoen.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

Athoz schreef:Tsja..

Als dat zo is dan zullen we het morgen eens op tafel gooien, zien we vanzelf wat voor reactie eruit komt.

Wanneer heeft ze dat gezegt?
1ste keer was met andere collega er ook bij een aantal weken terug rond de datum van 9feb toen zaten we te praten over dat ik mocht blijven(me proeftijd was voorbij)
2de keer heeft ze dat gezegt tegen mij alleen nadat ze gebeld had naar je vrouwke om te vragen of ik mee kon rijden naar het elisabeth maar dat ging niet want je vrouwke had zelf de auto niet ofzo iets jij bracht haar.
afgelopen week was dat dinsdag 2maart of woensdag 3maart dat ze belde om dat te vragen!

enne aan de andere schrijvers!
ik ben op non actief gezet!
word niet meer gepland om te werken!
hooguit 8uurtjes in de maand nog!
om de vuile klusjes op te knappen zeker?
der is voor mij dus geen werktijd meer
mijn werktijd is als ze mij belt om daar en daar te werken!

ik laat mij niet eerst keihard in een hoek trappen door madam de leidinggevende en dan ineens mij laten uitnodigen voor een gesprek om tot een oplossing te komen!
aan die oplossing had ze moeten denken toen ze mij op non actief zette
maar nee hoor madam dacht lozen die handel.
en nu er hardere maatregelen worden genomen tegen haar waarvan ik op een aantal punten zeker al win wilt ze ineens een oplossing?
nou ik laat me niet ompraten of weet ik veel wat!
eisen=eisen en non-actief=non-actief bij mij en daar moet ze de hardere gevolgen maar van in zien
niet nu ze nattigheid voelt ineens een oplossing willen zoeken!
das bij mij te laat en aan het verkeerde adres!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Ik zou gaan of in ieder geval een tegenvoorstel doen. Nu ga je de macht van je objectleidster bevestigen door haar te ontlopen.
Het is van hun kant ook positief te noemen dat ze met je willen praten met een rayonmanager erbij.
Met jouw reactie laat je je van je zwakke kant zien.

Je speelt ze nu in de hand dus, aangezien ze hier meelezen.
Heel onverstandig.

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door brieziet »

wennekuh... non actief is wat anders dan nog 8 uurtjes werken. En iemand op non-actief zetten wordt meestal pas gedaan ná gesprekken waaruit blijkt dat er geen grond is om samen verder te gaan. je wordt dan vrijgesteld van werk, (maar krijgt wel betaald ). het zij tot het lopende contract afloopt, hetzij tot er een andere overeenkomst tot beeindiging van de arbeidsovereenkomst is.

Tussen de regels door lees ik dat de objectleidster je ws aan je contract uren wil houden, is 0. Tja.. weet niet hoe lang je al 40 uur werkt? overigens mag je wel 40 uur werken met een 0 - uren contract, maar mocht dit over langere tijd het geval zijn mag je die uren wel claimen.

Door niet te gaan naar het gesprek geef jij aan niet meer in een oplossing te geloven en daarmee maak je je volgens mij juist tot de zwakkere partij. Ook bij een arbeidsconlict horen beide partijen naar een oplossing te zoeken. Bovendien ben je uitgenodigd door de 'baas' van de objectleidster toch? Het lijkt er dus op dat Asito een oplossing wil zoeken, en als jij dat niet wilt, sta je bij een rechter toch zwakker.

ben overigens helemaal niet pro asito hoor, vind het werkelijk te zot voor woorden wat die bedrijsleidster allemaal doet, en eisen dat je een operatie uitsteld is ook echt belachelijk. En het niet correct uitbetalen van gewerkte uren, volgens mij zelfs verboden.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

laat ze maar lekker meelezen
dat interreseerd me helemaal NIKS
kunnen ze het weer uitprinten en afgeven!

en mevrouw de objectleidster zegt als je op non-actief staat zijn hun verplicht me nog 8uur te laten werken
dus kweet niet wat voor domme regels hun hebben dan!

ik ga niet ze komen een dag van te voren dat ik maar eens ff helemaal naar rotterdam moet komen!
dat hun allemaal een auto onder hun vette reet hebben moeten hun weten.
als ik vraag of het op een andere dag kan kan het niet
morgen en anders niet
nou dag dan!

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door brieziet »

hm, raar, non actief is verplicht 8 uur werken, en dat bij een 0-uren contract....

ik begrijp Asito niet.... maar ik denk eerder dat die objectleidster niet echt weet wat ze doet/zegt

Jij hebt dus voorgesteld om ergens anders of op een ander tijdstip af te spreken en dat willen zíj niet? Das ook raar, weet niet waar je vandaan moet komen om naar Rotterdam te gaan, maar in dergelijke gevallen zou ik het ook veel logischer vinden dat ze ergens bij jou in de buurt afspreken. Ze hebben toch overal objecten, en kunnen idd niet verlangen dat iedereen maar op stel en sprong ver kan reizen voor een afspraak. Afspreken in een hotel of zo in de buurt kan toch makkelijk? Zíj hebben iid wel een lease-bak :)

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Op een 0-urencontract staat een minimum van 8.76 uur ofzoiets per maand. Zolang ze haar dus voor het verplicht minimum aantal uur inplannen staat ze niet op non-actief maar krijgt ze gewoon niet meer dan het minimum verplichte aantal uren..

Wen, ff je contract nalezen, daar staat precies in hoeveel uur het minimaal moet zijn per maand..

Ja ook wij moeten naar Rotterdam, das zeg maar 3 kwartier karren. Ik vroeg ook al om een andere tijd en plaats, maar dat was niet op korte termijn mogelijk.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

WennekuH overziet het volgens mij allemaal niet meer, en dat is ook geen schande, want ik zou ook niet volgens de 'letter der wet' weten wat 'non-actief' exact inhoudt, en welke rechten je in deze zaak kunt claimen.
Ieder zijn vak. Alleen zou ik wel het hoofd koelhouden en aangeven dat ik een deskundig persoon bij mijn gesprek wil.
Iemand die voor mijn belangen opkomt. En dat het nu eenmaal tijd en de nodige organisatie kost om dit met elkaar af te stemmen. Dan geef je toch duidelijk aan dat je open staat voor een oplossing maar laat ook merken dat je speelruimte voor jezelf inbouwt.

Hou de zaak wat meer in eigen hand, nu krijgt asito heel sterk de overhand en dat moet je zien te voorkomen.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Zo we zijn net terug van het gesprek in Rotterdam.

Goed en duidelijk gesprek geweest, het is duidelijk waar qua het uitbetaald aantal uren de miscommunicatie c.q. fout zich voorgedaan heeft, en de uren worden per direct gecorrigeerd.

Het gesprek van 17 februari en de onvrede waar mijn vrouw mee rondloopt worden (met een beetje mazzel) maandag middag besproken door de objectleidster en mijn vrouw.

Ook is de objectleidster geconfronteerd met het gevalletje contractverlenging van mijn vrouw, dit word ontkent in alle toonaarden. Hier zullen we pas definitief achter komen als haar huidige contract afloopt, maar tot zover hebben we feitelijk alles besproken wat we kwijt wilden.

Ik laat nog even weten hoe mijn vrouw het gesprek van maandag ervaart, als dat verder ook positief verloopt is godzijdank dit gezanik voor ons de wereld uit..

Greets

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door brieziet »

Athoz, iig fijn dat ze haar uren alsnog uitbetaald krijgt, jammer dat het zo moeilijk moest gaan. Was de objectleidster niet aanwezig bij het gesprek? Begrijp eerlijk gezegt niet dat het een 'misverstand' kan zijn, want dan had het toch allang gecorrigeerd kunnen worden door de objectleidster zelf.
maar belangrijkste..... je vrouw krijgt waar ze recht op heeft. Hopelijk levert het gesprek maandag ook wat op en kan er in een normale sfeer verder gewerkt worden. tja... en dan nog zien of het contract verlengt wordt he :)

Wenneke wordt dus idd aan haar contract-uren gehouden, wat ik al vermoedde. Overigens kun je dit wel aanvechten wanneer je al langer dan 3 maanden veel meer werkt, dan heb je gewoon recht op het gemiddelde van die uren. (dit geldt niet bij bv echt seizoenswerk, maar daarvan is hier lijkt me geen sprake)

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Er zat iemand van PZ bij, de objectleidster en de vestigingsmanager.. Het is ook maar goed dat ik er bij zat, want mijn vrouw word zenuwachtig bij vreemden en klapte dicht ;) Niks mis mee verder..

Jammer dat het inderdaad op deze manier moest, dit had anders opgelost kunnen worden, maar inderdaad, de prioriteit die wij gesteld hadden - de uren die ze gewerkt heeft - is naar tevredenheid opgelost tijdens dit gesprek. Het gesprek maandag zal de laatste zaken uit de wereld helpen hoop ik.. En dan weer verder :D

Gesloten