LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Hazel_1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2010 21:47

Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Hazel_1992 »

Als scholier van 18 jaar ben ik op zoek naar een bijbaan. Ik vind het fijn om alleen te werken en ben ook graag buiten. Na wekenlang doodgegooid te worden met TNT reclames over vacatures besloot ik om te gaan solliciteren. Mijn partner werkt al bij TNT en was, voordat het massa-ontslag verhaal begon, zo aangenomen. Dus ik ging niet uit van eventuele problemen. Via internet kon ik met een standaard formulier solliciteren. Twee dagen na het digitaal versturen kreeg ik dit e-mail bericht:

Beste,

Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger bij TNT Post.
Helaas kan ik je op dit moment telefonisch niet bereiken.

Graag wil ik je vragen om contact met mij op te nemen om je beschikbaarheid door te geven door te reageren op deze email.

Neem je binnen 5 dagen geen contact met mij op, dan neem ik aan dat je geen interesse meer hebt in de functie van Postbezorger. Je sollicitatieprocedure wordt dan automatisch stop gezet.

Met vriendelijke groet,

Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB

Omdat er in de mail was gezegd dat ik ook e-mail contact kon opnemen heb ik meteen naar dit adres gestuurd dat ik de meeste werkdagen op school zit, van 9 tot 5 en daar mag ik geen telefoon aan. Ik had echter ook geen gemiste oproepen in mijn telefoon! Dus ik vond het wel een beetje vreemd dat ze zo snel al dit bericht stuurden.

5 dagen na het door hen verstuurde e-mailtje werd ik niet gebeld of persoonlijk gemaild. Ik kreeg wel dit e-mail bericht, wat later een standaard bericht bleek te zijn:

Beste,

Je hebt gereageerd op de vacature voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten bij TNT Post.

Verschillende keren heb ik geprobeerd contact met je op te nemen. Helaas bleef de telefoon onbeantwoord. Je sollicitatieprocedure voor de functie van Postbezorger Utrecht Lunetten wordt automatisch stopgezet.

TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je in de toekomst alsnog willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.

Met vriendelijke groet,

Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB

Ik voelde mezelf alsof ik lucht was. Vervolgens weer een mail gestuurd dat ik geen gemiste oproepen had gekregen.
Ik kreeg dit terug van een heel andere afzender:

Beste,


Je hebt gesolliciteerd op de vacature voor de functie van Postbezorger in Utrecht bij TNT post.

In het computersysteem kan je maar 5 dagen aangemeld blijven staan. Aangezien we je nogmaals niet konden bereiken, hebben we je uit moeten schrijven.



TNT Post heeft regelmatig vacatures. Mocht je alsnog opnieuw willen solliciteren dan kan dat via http://www.werkenbijtntpost.nl.



We zullen dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met je opnemen. Houd er wel rekening mee dat we anoniem bellen.



Met vriendelijke groet,

Recruiter Utrecht Koploperstraat
CWB


Eigenlijk niet het antwoord op mijn reactie, maar ik heb toch maar gewoon opnieuw gesolliciteerd en mijn telefoon tijdens mijn tentamens bij mijn zusje achter gelaten die al klaar was met haar tentamen die dag. Maar ze was weggegaan zonder mijn telefoon mee te nemen. Ze hadden nét die twee uur dat zij en ik weg waren gebeld. Daarvoor had ik al doorgegeven dat ik rond die tijden niet gebeld kon worden, maar daar werd geen notie aan gegeven.

Enfin, ik kwam thuis en zag de gemiste oproep. Ik was lichtelijk geïrriteerd door m'n zusje, maar ik was tenminste gebeld. Ik probeerde terug te bellen, maar het was een heel vreemd nummer. Het kwam niet overeen met een vast nummer, en ook niet met een mobiel nummer. Tenslotte kreeg ik een soort mobiel nummer te pakken. Ik kreeg een bandje: of ik het 10 cijfer-nummer wilde invoeren van degene die ik moest hebben. Tsja, die had ik niet. Als laatste optie belde ik het standaard service-nummer uit het telefoonboek. Er volgde een bandje met keuzes. Ik kon alleen terecht bij keuze 4: overige vragen. Toen ik dit koos, kreeg ik het keuze menu opnieuw. Na dat 5 keer geprobeerd te hebben ben ik er mee op gehouden.

Vervolgens heb ik hoopvol de telefoon in handen van mijn moeder gegeven, de volgende dag, terwijl ik mijn andere tentamen deed. Eenmaal thuisgekomen een fijn bericht. Ze hadden gebeld, mijn moeder had opgenomen en ze hadden gevraagd of ik mijn beschikbare dagen binnen 5 werkdagen wilde doorgeven via de e-mail.

Dit heb ik de volgende dag gedaan, naar het betrouwbaarste e-mail adres wat ik van hen had, in de eerdere communicatie.

Vanaf die dag tot vanavond is er een week verstreken zonder iets van hen te horen.

Nu vanavond lees ik mijn e-mail en raad eens wat: krijg ik weer dat standaard bericht dat ze mij niet hebben kunnen bereiken! Terwijl ze me niet eens gebeld hebben! Overigens kwam ik er vanavond ook achter dat het een standaard bericht was, omdat het precies dezelfde inhoud had als de eerste.

Tevens waren die e-mails die ik van hen kreeg steeds van andere afzenders, dus ik weet echt niet met wie ik nu spreek en wie ik steeds moet aanspreken.

Ik heb nu net een nette, maar toch ontevreden e-mail naar hen gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt wat ik hiervan vind.

''Beste Recruiter,

Ik ben zeer ontevreden over het verloop van deze sollicitatieprocedure. Verschillende malen heb ik doorgegeven dat ik niet altijd bereikbaar ben vanwege school. Daarom heeft mijn moeder de telefoon aangenomen en doorgegeven dat ik mijn beschikbare dagen door moest geven aan u. Dit heb ik snel na het telefoontje gedaan. Één of twee dagen, maar in ieder geval binnen de voorgeschreven 5 werkdagen. Vervolgens hoor ik van jullie niets en zoals ik al verwacht had, want dit gebeurde bij mijn eerste sollicitatie ook, krijg ik dit standaard bericht. Het heeft een week moeten duren. Daarnaast is het mij zeer onduidelijk met wie ik nu communiceer, aangezien de e-mails die ik krijg steeds van verschillende afzenders afkomstig zijn. Ik kan jullie niet bereiken per telefoon en het service nummer heeft een keuze 4 voor diverse vragen, maar als ik dat kies krijg ik het keuzemenu opnieuw. Dit is heel frustrerend. De tijd waarin ik op jullie heb gewacht, had ik ook kunnen besteden aan het solliciteren naar een andere baan.
Misschien is dit een goede tip voor de rest van de sollicitaties die jullie nog binnen krijgen, want zo ga je niet met je potentiële, broodnodige werknemers om. Dat jullie mensen nodig hebben begrijp ik tenminste uit jullie tv- en radiospotjes, flyers etc. waar je mee doodgegooid word.
Tevens heb ik geen idee of dit bericht aan zal komen, aangezien de vorige berichten blijkbaar ook niet zijn gelezen. Het is dat ik post bezorgd krijg, anders had ik getwijfeld aan het feit of jullie bedrijf wel bestaat.

Met vriendelijke groet,
''


Ik vind het zeer vreemd dat TNT zo graag nieuwe werknemers wil, maar sollicitanten vervolgens zo vaag behandeld. Ik ga niet nog een keer solliciteren, maar ik zou graag willen weten of anderen dit ook hebben meegemaakt.

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Hazel_1992 schreef: Het is dat ik post bezorgd krijg, anders had ik getwijfeld aan het feit of jullie bedrijf wel bestaat.
Dat gevoel heb ik nu ook, al jaren :lol:


[ontopic]
Laat TNT links liggen en ga op zoek naar een echte baan zoals je al zelf zei.

witte angora
Berichten: 30750
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vind het zeer vreemd dat TNT op zoek is naar nieuwe medewerkers terwijl er duizenden op straat gezet gaan worden.

Of zit er in mijn gedachtenkronkels iets mis.

Hazel_1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2010 21:47

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Hazel_1992 »

Ik weet het, mijn partner en ik zijn part-timers en daar zijn ze juist naar op zoek. Ik vind het wel heel erg voor de ontslagen mensen, maar goed, ik moet ook aan mijn geld komen terwijl ik nog studeer. Het is allemaal heel vreemd. En ik vind het ook heel naar voor de mensen die wisten dat ze ontslagen zouden worden, maar hun laatste dagen nog wel even vacature-flyers voor jongeren moesten bezorgen. Heel naar.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door mich24 »

24 euro bruto per uur?

zozo...

Jezebel
Berichten: 93
Lid geworden op: 10 aug 2010 19:57

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Jezebel »

Ook ik heb er gesolliciteerd. Helaas geen enkele reactie mogen ontvangen binnen die 5 dagen. Maar ja, het is eigenlijk wel normaal dat je 9 van de 10 keer niets meer hoort na een sollicitatie. Erg onbeschoft. :twisted:

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Ik heb(ergens in augustus) ook 3! pogingen gedaan, na de 3de! poging kreeg ik eindelijk(voor het eerst) bericht,
"Neem je binnen 5 dagen geen contact met mij op, dan neem ik aan dat je geen interesse meer hebt in de functie van Postbezorger. Je sollicitatieprocedure wordt dan automatisch stop gezet."
Je begrijpt dat ik niet eens de moeite heb genomen om te reageren.
Bovendien werk je voor een schijntje, ik hoorde tussen neus en lippen door dat je op het kantoor moest wachten op de bezorging en daarna pas de weg op kon gaan, ondertussen krijg je dus niets extra betaald, dit kan je zomaar 5 uur kosten op bv een zaterdag, daar krijg je dan €15,= bruto voor.

In en in triest bedrijf wat helaas geleid wordt door korte termijn interim managers die nog niet goed genoeg zijn voor HBO.
Ja ik ben gefrustreerd!

Hazel_1992
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2010 21:47

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Hazel_1992 »

Inderdaad, mijn partner werkt er nu nog steeds. Hij krijgt de te bezorgen post geleverd bij depots in de wijk (garages, portieken etc.) Soms moet hij een uur tot 2 uur wachten op de post! Voortaan begint hij gewoon één of twee uur later met werken, of de post er nu al is of niet. Daarnaast is de sortering sinds het massa-ontslag bar slecht geworden, zodat hij het onder werktijd het nog eens over kan doen.

stofzuigertje

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Ze moeten eerst van de dure vaste medewerkers af voordat ze jou willen hebben!

2 Het is onderbetaald en besmet werk dus niet nemen, zo verziek je het voor mensen die soms tegen de 40 dienstjaren lopen en gedumpt gaan worden als oud vuil.

3 Als niemand voor deze uitkering hard wil werken moeten ze de huidige wel houden want er is totaal geen tekort aan bezorgers, ze willen alleen maar meer winst over jou rug!

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Remster »

Als 18-jarige kun je over het algemeen vrij makkelijk instromen bij de meest uiteenlopende bedrijven. Maak je niet druk om TNT. Ze staan slecht bekend als werkgever.
Probeer een baan te zoeken die aansluit bij je studie of interesses zodat je alvast een cv opbouwt die je ondersteunt bij toekomstige sollicitaties. Vroeg of laat zul je daar profijt van hebben.

werkzoekende45+
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2010 10:21

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door werkzoekende45+ »

Ja, jouw verhaal is erg, maar ik vind het nóg erger voor de huidige postbodes. Het lijkt er op dat de ons verkochte 'zaligmakende marktwerking' er alleen voor zorgt dat de top van die bedrijven de 'zalige bonussen' binnenhalen en de rest kan stikken. Ik schaam me plaatsvervangend als ik een postbode zie. Wees solidair en solliciteer niet op deze functies!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door tiptoo »

werkzoekende45+ schreef:Ja, jouw verhaal is erg, maar ik vind het nóg erger voor de huidige postbodes. Wees solidair en solliciteer niet op deze functies!

ik ben het helemaal met je eens werkzoekende45+ maar met solidariteit heeft TS niet veel denk want hij/zij zoekt werk .

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

werkzoekende45+ schreef:Ja, jouw verhaal is erg, maar ik vind het nóg erger voor de huidige postbodes. Het lijkt er op dat de ons verkochte 'zaligmakende marktwerking' er alleen voor zorgt dat de top van die bedrijven de 'zalige bonussen' binnenhalen en de rest kan stikken. Ik schaam me plaatsvervangend als ik een postbode zie. Wees solidair en solliciteer niet op deze functies!
De marktwerking heeft er overigens wel voor gezorgd dat zakelijke post versturen een stuk voordeliger is geworden. Bedrijven hebben dus meer middelen over om bijvoorbeeld CAO loonstijgingen te betalen....

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30750
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door witte angora »

tja.. de prijzen zijn gedrukt.. al blijf ik het vreemd vinden dat het goedkoper is 3 x 1 mannetje (verschillende bedrijven) langs de deur te sturen dan vroeger toen 1 iemand langskwam. Dan is de prijs toen te hoog geweest (en de salarissen (te) hoog)
Niet alleen 3 x 1 mannetje schijnt goedkoper te zijn dan 1 x 1 mannetje.... er zitten ook drie organisaties achter, met alledrie een partij dure directeuren, dure kantoren, dure...

Maar het is, beweert men, allemaal goedkoper dan voorheen, toen er van dit alles slechts ééntje was. :mrgreen:

Er zal wel over nagedacht zijn, maar het is niet mijn manier van denken. :wink:

rowinesli
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2012 00:12

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door rowinesli »

Ik ga even dit oude topic weer tot leven wekken....

De situatie is nog steeds niet beter. Inmiddels is het PostNL, en ik dacht, laat ik eens gaan solliciteren bij PostNL. Ik ben ook student, en het is eigenlijk het perfecte baantje voor mij.

Na gesolliciteerd te hebben bellen ze mij 3 keer onder schooltijd. Ik krijg het mailtje dat ik contact met ze op moet nemen, en dat deed ik dezelfde dag nog. Ze konden mij niet helpen, maar ze zouden me weer actief in het systeem zetten, en dan zou ik weer 3 keer gebeld worden. Ik heb aangegeven wanneer ik niet bereikbaar ben (ivm school). Vervolgens bellen ze mij 2 keer onder schooltijd en 1 keer na school. Die ene keer nam ik dus meteen op, maar de lijn was heel slecht. Na gezegd te hebben dat mijn bereik waarschijnlijk niet goed was viel de lijn weg. Vervolgens heb ik uren gewacht (op een locatie met goed bereik), maar ze hebben me niet meer teruggebeld. En ik kan ze ook niet zelf bellen want ze bellen met een anoniem nummer. De volgende ochtend krijg ik het mailtje dat ik niet meer aan het solliciteren ben bij PostNL.... En mailen kan ook niet want het zijn allemaal automatische mailtjes waar je niet op kan reageren..

Ligt het nou aan mij of is dit simpelweg schandalig? Ik heb intussen een mogelijk ander baantje gevonden bij Ikea, maar postbezorgen leek me leuker. Wat zal ik doen? Want op deze manier ga ik misschien liever bij de Ikea werken..

witte angora
Berichten: 30750
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat zal ik doen?
Daarheen gaan waar je het gevoel hebt dat je welkom bent en waar ze rekening houden met je schema.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Schandalig behandeld tijdens TNT sollicitatie.

Ongelezen bericht door nevermind »

rowinesli schreef:Ik ga even dit oude topic weer tot leven wekken....

De situatie is nog steeds niet beter. Inmiddels is het PostNL, en ik dacht, laat ik eens gaan solliciteren bij PostNL. Ik ben ook student, en het is eigenlijk het perfecte baantje voor mij.

Na gesolliciteerd te hebben bellen ze mij 3 keer onder schooltijd. Ik krijg het mailtje dat ik contact met ze op moet nemen, en dat deed ik dezelfde dag nog.
Dus je hebt dan toch contact gehad, met mail adres of telefoon.

Ze konden mij niet helpen, maar ze zouden me weer actief in het systeem zetten, en dan zou ik weer 3 keer gebeld worden. Ik heb aangegeven wanneer ik niet bereikbaar ben (ivm school). Vervolgens bellen ze mij 2 keer onder schooltijd en 1 keer na school. Die ene keer nam ik dus meteen op, maar de lijn was heel slecht. Na gezegd te hebben dat mijn bereik waarschijnlijk niet goed was viel de lijn weg. Vervolgens heb ik uren gewacht (op een locatie met goed bereik), maar ze hebben me niet meer teruggebeld. En ik kan ze ook niet zelf bellen want ze bellen met een anoniem nummer.
Zie boven, je hebt toch reeds contact gehad, waarom niet opnieuw met deze gegevens?
De volgende ochtend krijg ik het mailtje dat ik niet meer aan het solliciteren ben bij PostNL.... En mailen kan ook niet want het zijn allemaal automatische mailtjes waar je niet op kan reageren..

Ligt het nou aan mij of is dit simpelweg schandalig? Ik heb intussen een mogelijk ander baantje gevonden bij Ikea, maar postbezorgen leek me leuker. Wat zal ik doen? Want op deze manier ga ik misschien liever bij de Ikea werken..
Als je door een of andere manier bij TNT niet gewenst bent, ligt misschien aan jou sollicitatiegegevens, dan moet je ergens anders proberen, ook zou jou deze baan beter bevallen.

Gesloten