LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tijd voor tijd

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
pele

tijd voor tijd

Ongelezen bericht door pele »

Ik werk 4 dagen per week en op die ene dag werkt er een andere dame die mij dan vervangt. Dit doet zij ook als ik ziek ben of met vakantie. Ook andersom werkt dit, als zij ziek is of met vakantie gaat werk ik 5 dagen. Nu is die collega per 1 januari weggegaan en heb ik dus de maanden jan en feb 5 dagen per week gewerkt en voor die 8 extra woensdagen krijg ik 8 extra vrije dagen. Toen we eindelijk iemand gevonden hadden, die heeft dus mrt en april gewerkt bij ons via een uitzendbureau voor die ene dag was ik dus erg blij. Maar nu niet meer, bij haar is nu de meest gehate ziekte ontdekt en zij begint dus nu aan het project van chemo etc. Dus wordt van mij verwacht dat ik dat opvang, maar ik heb daar niet zo veel zin in. Ik heb tenslotte een 32 uur contract en dit is wel veel van het goede. Je kan ook niets meer plannen omdat je niet weet of je uberhaupt vrij bent die week, maw voelt ze zich goed of niet. Maar nu mijn vraag, het is nu dus tijd voor tijd. Nu vertelde iemand mij dat er ook iets extra's bij moet want het is toch "overwerk". Dus als je bv 8 dagen extra gewerkt hebt krijg je een Xaantal extra uren. Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen? En of het zinvol is om al die uren te laten uitbetalen en moet daar dan nog een extra vergoeding tegenover staan? Als iemand iets weet of mij kan vertellen waar te zoeken hoor ik het graag.

Gesloten