LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitzendbureau`s

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
B.WILCO
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2010 10:24

uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door B.WILCO »

Hallo leden van het radar forum.

kan iemand mij vertellen wat een uitzendbureau verdiend aan 1 persoon, laten we zeggen in verpakking industrie.
die persoon haalt de producten van de band en kijkt naar de kwaliteit.

wie bepaald het uurloon, is dat nou het bedrijf, en wat krijgt het uitzendbureau nou voor die werknemer betaald,
als ik 9,7 euro bruto per uur betaald krijg.
of mag het uitzendbureau afwijken.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door Moneyman »

B.WILCO schreef:Hallo leden van het radar forum.

kan iemand mij vertellen wat een uitzendbureau verdiend aan 1 persoon, laten we zeggen in verpakking industrie.
die persoon haalt de producten van de band en kijkt naar de kwaliteit.

wie bepaald het uurloon, is dat nou het bedrijf, en wat krijgt het uitzendbureau nou voor die werknemer betaald,
als ik 9,7 euro bruto per uur betaald krijg.
of mag het uitzendbureau afwijken.
Er is geen vast bedrag. Waarom wil je dit weten? Wat wil je met die informatie?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Tel daar nog maar wat procenten bij op. Het uurloon dat jij krijgt kost een ondernemer grofweg het dubbele, dan moet het ook nog lonen om jou in dienst te hebben, dus zal het nog iets meer zijn. Het bedrag dat het bedrijf betaald dat jou via het uitzendbureau in dienst neemt, zal ongeveer tussen de 1 en 1,5 keer zoveel betalen dan dat jij krijgt.

B.WILCO
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2010 10:24

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door B.WILCO »

Leo The Emperor schreef:Hou er ruwweg maar rekening mee dat het uitzendbureau evenveel aan jou verdient als dat jezelf krijgt

Het uitzendbureau zal om en nabij de 20 euro per uur factureren aan het bedrijf
om dat ik 9,70 bruto een lagen uurprijs en er een hoop afgaat voor de belasting.
die 47 is

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 02 okt 2018 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

B.WILCO
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2010 10:24

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door B.WILCO »

Leo The Emperor schreef:
B.WILCO schreef:
Leo The Emperor schreef:Hou er ruwweg maar rekening mee dat het uitzendbureau evenveel aan jou verdient als dat jezelf krijgt

Het uitzendbureau zal om en nabij de 20 euro per uur factureren aan het bedrijf
om dat ik 9,70 bruto een lagen uurprijs en er een hoop afgaat voor de belasting.
die 47 is
die begrijp ik niet.

Nee gewoon omdat het uitzendbureau veel geld aan jou verdient
wat begrijp jij niet, dat een uitzendbureau meer aan mij verdiend of dat ik als 47 jarige het te laag vind.

EL-Jay1
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2018 13:17
Contacteer:

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door EL-Jay1 »

Je verdiend altijd jouw loon conform de CAO die van toepassing is in de branche waar je in wordt uitgezonden.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door Moneyman »

B.WILCO schreef:wat begrijp jij niet, dat een uitzendbureau meer aan mij verdiend of dat ik als 47 jarige het te laag vind.
En wat zouden wij hiermee moeten doen? Het eerste is nogal logisch, het tweede kan je alleen zelf iets aan veranderen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door Brainless »

Het is logisch dat een uitzendbureau "veel" geld vraagt per uur.
De opdrachtgever wilt dit blijkbaar graag betalen omdat hij ook minder risico loopt.
Hij kan elk moment beslissen u naar huis te sturen.

Het uitzendbureau is ook aansprakelijk als u ziek bent en betaald dan uw loon door (daarvoor bouwen ze ook een reserve op).
Zo ook uw vakantiegeld/dagen.
De opdrachtgever betaald de kale kosten (loon + alle werkgeversheffingen + vakantiereserveringen: die hij ook zou betalen als u direct in dienst zou zijn) en daarbovenop de servicekosten (verdienmodel) van het uitzendbureau en het risico van ziekte.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: uitzendbureau`s

Ongelezen bericht door kweenie »

Daarmee kom je dus op een uurtarief dat veel hoger ligt dan jouw salaris. Maar al die kosten, behalve de marge van het uitzendbureau, zou je ook als kosten of als reservering hebben als je als zelfstandige aan het werk zou zijn. Veel zzp'ers verkijken zich daarop en rekenen zich snel rijk. Die zouden denken dat ze met een uurtarief van 25 euro veel beter uit zijn. Terwijl je na aftrek van reserveringen en extra verzekeringen (en natuurlijk de belastingen) onder de streep misschien lager uitkomt dan jouw huidige inkomen.

Gesloten