LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door krieno »

inderdaad er is al een topic over dit onderwerp, maar snap weer de reacties van sommige niet, wat is het probleem, , ja je krijgt je uitkering misschien 10 dagen later, heb zelf een uitkering en krijg het altijd rond de 28e van de maand, niks mis mee, en dmaas snap je verhaal niet helemaal , je vaste lasten hoeven slechts een maal per maand te worden betaald, en vaak pas op het eind van de maand , voor de eerste van de volgende maand, dus je kan daardoor niet in de problemen komen, hooguit met het huishoudgeld, daar moet je idd nu 10 dagen langer mee doen.
en rond de kerst is het vaak gebruikelijk dat de instanties de uitkering meestal voor de kerstdagen overmaken, in mijn geval in ieder geval altijd wel.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Voor sommige is 10 dagen bijna 2 weken incl.weekend want 's weekends worden er geen betalingen gedaan, dat betekent dat je dan ineens 6 weken moet overbruggen dan word het plaatje ineens anders,plus het gegeven dat als je af hebt gesproken met de woningstichting, energieleverancier dat bv de 15de de dag dat je de rekeningen betaald over de maand zelf je nu ineens een maand vooruit moet gaan betalen om niet op achterstand te komen.
Het is ondoordacht, maar vergeet niet dat je ook nog eens een "voorschot" kunt aanvragen die je vervolgens nog eens terug moet betalen.
Feit is wel dat mensen hun vakantiegeld krijgen en daar kunnen ze dan alsnog alles een maand vooruit betalen weg vakantie geld.
Nogmaals deze keuze van de Nederlandse regering is er niet voor de burgers maar voor de staat om vooral de staatskas te spekken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

koeloejoek schreef:Mensen dat word wat met kerst, 23 december valt dus precies op een vrijdag en nu maar afwachten hoeveel mensen er zonder geld zitten met deze dagen.....

onzin , niemand zit hierdoor zonder geld.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Mensen krijgen pas na de kerst hun geld dat lijkt mij toch wel een punt, ik heb daar geen last verder maar kan mij zo bedenken dat mensen behoorlijk gestrest worden......

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

heb je het hele topic wel gelezen? dan zou je zien dat ze niet na de kerst krijgen!!

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

als je af hebt gesproken met de woningstichting, energieleverancier dat bv de 15de de dag dat je de rekeningen betaald
Dan loop je in ieder geval bij de woningbouw 15 dagen achter, en bij de rest waarschijnlijk ook. Want de huur moet normaal gesproken vóór de eerste binnen zijn. En een woningbouw die 15 dagen eerder incasseert dan de 1e, dat geloof ik niet.

Sja, en als de uitkering dat 10 dagen later binnenkomt, daar gaat de woningbouw inderdaad helemaal niet akkoord, als je een hele maand achter gaat lopen.

Juist om de groep die 15 dagen achterloopt (zit ik ook, met de huur) te ontzien, dat ze niet in de problemen komen, wordt de nieuwe regeling pas in juni ingevoerd, zodat het vakantiegeld gebruikt kan worden om de achterstanden van 15 dagen in te lopen.

Wat ik al eerder heb gezegd: ik vind dit de meest elegante oplossing.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Wat ik wel merk aan de mensen, als ik de berichten zo lees, is dat de mensen echt wel problemen krijgen en vooral gefrustreerd raken door de manier van handelen.
Vakantiegeld dat bedoeld is voor vakantie word ineens overlevingsgeld eerst waren de overboekingen de 10de van de maand daarna werd het tussen de 14de en de 16de van de maand nu gaan ze ineens naar de 28ste is natuurlijk inclusief 2 overboekingsdagen meegerekend
Als je dus strak leeft en met iedereen duidelijke afspraken hebt gemaakt over de betalingen moet je die nu ineens veranderen, "lees" je gehele vaste lasten pot 2 x betalen anders krijg je dus 1 maand achterstand, wat dus ten koste gaat van je vakantiegeld.....
Logisch dat er gefrustreerd gereageerd word toch, als je niet in zo'n situatie zit moet je niet reageren....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

je zit niet in het buitenland hoor met je overlevingsgeld, mensen kunnen een deel krijgen, en ze krijgen vakantie geld.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Nee het déél wat je "krijgt" noemen ze "voorschot" met de kanttekening dat je dit wel even in 2,4 of 6 termijnen terug moet betalen.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Vandaar mijn opmerking, laten ze dat de 15e gewoon die 600€ overmaken , en de rest de 23e.Is voor alle partijen simpeler, niks afbetalingsregeling.
Degenen die nog lid van een vakbond zijn, kunnen de vakbond vragen een collectieve klacht in te dienen.Met voorstel de maatregel of terug te draaien,of eenmalige de 15e 600€ te betalen en de rest 23 juni.
Dat heb ik net voorgelegd aan het FNV, die geven aan dat er juridisch tegen een beleidsmaatregel van het UWV niets kan worden ondernomen, ze zullen wel bekijken of oa mijn voorstel aan UWV kan worden voorgelegd.
Laatst gewijzigd door Beijing2008 op 26 apr 2011 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

en zo hoort het te werken .. en niet later betalen onder het mom van een of andere smoes

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

vakantiegeld is voor vakantie het woord zegt het al . kan toch niet duidelijker.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Die € 600,- krijg je niet dat is een "lening" dit woord betekent blijkbaar bij de regering "voorschot" die moet je dus gewoon terug betalen(€120 p.m in 5x)dit gaat niet van de lopende uitkering af nee dit word extra in rekening gebracht, de mogelijkheid bestaat en is ook een serieuze kans dat mensen die kortzichtig zijn zo in de problemen komen....want ja wie wil nu geen € 600,- in z'n handje over de gevolgen denken we wel na de vakantie na.........

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zit niet bij het UWV maar vind het ook belachelijk dat ze ineens zoveel later gaan uitbetalen en dan maar zeggen gebruik je vak geld maar!!

Uiteraard is het een probleem als je ineens een week of nog langer je geld later krijgt. Miss niet zo zeer voor je vaste lasten maar zeker wel voor je eten. Vooral handig als je kinderen hebt :twisted:

Waarom niet gewoon een aantal keer de betaaldatum 1 a 2 dagen opschuiven. Dan merk je het niet zo en krijgt het UWV ook haar zin.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

koeloejoek schreef:Die € 600,- krijg je niet dat is een "lening" dit woord betekent blijkbaar bij de regering "voorschot" die moet je dus gewoon terug betalen(€120 p.m in 5x)dit gaat niet van de lopende uitkering af nee dit word extra in rekening gebracht, de mogelijkheid bestaat en is ook een serieuze kans dat mensen die kortzichtig zijn zo in de problemen komen....want ja wie wil nu geen € 600,- in z'n handje over de gevolgen denken we wel na de vakantie na.........
Als je mijn voorstel leest ;stel uitkering is 1500, 600 op de 15e en 900 op 23 juni.
iedereen blij[er]

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Het voorstel van jou is natuurlijk gewoon zoals het zou moeten zijn maar daar ligt het probleem dat doen ze dus niet, ze doen juist het tegenovergestelde door zogenaamd een "voorschot" te verstrekken waarbij er serieuze problemen kunnen ontstaan voor mensen met een tekort aan inzicht op financieel vlak

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

krieno schreef:inderdaad er is al een topic over dit onderwerp, maar snap weer de reacties van sommige niet, wat is het probleem, , ja je krijgt je uitkering misschien 10 dagen later, heb zelf een uitkering en krijg het altijd rond de 28e van de maand, niks mis mee, en dmaas snap je verhaal niet helemaal , je vaste lasten hoeven slechts een maal per maand te worden betaald, en vaak pas op het eind van de maand , voor de eerste van de volgende maand, dus je kan daardoor niet in de problemen komen, hooguit met het huishoudgeld, daar moet je idd nu 10 dagen langer mee doen.
en rond de kerst is het vaak gebruikelijk dat de instanties de uitkering meestal voor de kerstdagen overmaken, in mijn geval in ieder geval altijd wel.
bijna iedereen gebruikt het geld wat nu de 12de overgemaakt word ,om zijn vaste lasten te betalen voor de maand waar in het gestort word, hierover hebben veel mensen afspraken gemaakt bij de instanties. wat hierboven voorgesteld word is wel het verstandigste maar dat betekend dan een hele maand overbruggen,ook je vaste lasten. ik denk toch dat dit een groot probleem is voor veel mensen.waarom moet het nou veranderen . laat het gewoon zoals het is ,dan heeft er niemand problemen.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Het word veranderd omwille van de bezuinigingen

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

hoe bedoel je bezuinigen. gloof dat ze anders weer een jfk bijgekocht hebben

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

JSF bedoel je, ja prioriteiten stellen he het is toch wat met deze regering...

Gesloten