LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van nul uren naar vast contract.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
chantiej2
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jun 2012 20:23

Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door chantiej2 »

Ik ben januari 2012 begonnen op basis van een nulurencontract.
Ik werk elke week dezelfde dagen en maak dus ook wekelijks dezelfde (15) uren.
Nadat ik mijn werkgever erop gewezen had dat er na drie maanden sprake is van een rechtsvermoeden arbeidsomvang. En zij mij dus ook de feestdagen moet doorbetalen, wil zij mij een vast contract aanbieden.
Deze betreft echter 12 uur in de week. Mag ik dit weigeren en 15 uur per week eisen? Aangezien ik eind deze week 6 maanden lang, elke week dezelfde dagen en uren heb gemaakt?

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Je heb een NUL uren contract dus volgnes mij moet je blij zijn met de 12 vaste uren.

Word anders als je bv 12 uur contract heb en je werkt elke week 15 , 3 maanden lang dan moeten ze het aanpassen althans in mijn branche zal ook wel verschillen wellicht ?

Maar bij 0 uren blijft 0

berthaatjhu
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 mei 2012 21:44

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door berthaatjhu »

Wees in deze onzekere tijd met die 12 uur vast, misschien in het vervolg dat het meer kan worden, het mes snijd aan twee kanten werkgevers zijn ook afwachtend inzake alle loonkosten etc..etc..

witte angora
Berichten: 30791
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou ook eerst maar eens met die 12 uur beginnen. Dan heb je daar over in ieder geval zekerheid. En als je inderdaad al die tijd 15 uur hebt gewerkt, dan zal er vast wel ruimte zijn voor meer uren, als je die mogelijkheid tenminste in je contract opneemt.

Vergeet niet, een vast contract voor zoveel mogelijk uren geeft ook een zeker risico. Als het werk minder wordt, en er mensen uit moeten, dan kon je wel eens een probleem hebben. Juist door de flexibiliteit in het contract is het makkelijker om in dienst te blijven bij de werkgever als het werk minder wordt, terwijl, als de markt weer aantrekt, je als eerste weer meer uren kunt krijgen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door Brainless »

SHS_Inc schreef:Je heb een NUL uren contract dus volgnes mij moet je blij zijn met de 12 vaste uren.

Word anders als je bv 12 uur contract heb en je werkt elke week 15 , 3 maanden lang dan moeten ze het aanpassen althans in mijn branche zal ook wel verschillen wellicht ?

Maar bij 0 uren blijft 0
Dit is dus niet juist, ook met een 0-urencontract kun je na van loop van tijd recht hebben op een "vast" aantal uren.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Sterker nog, als je langer dan 3 maanden al 15 uur werkt, mag een werkgever je sowieso niet terugzetten naar minder uren, ook heb je een 0 uren contract of 12 uren.

Dat zal na 3 maanden nog te bespreken zijn, maar stel dat je straks een jaar overduidelijk gemiddeld 15 uur per maand hebben en ze willen je verplichten nog maar 12 te gaan werken, zijn ze toch verplicht de overige 3 uren uit te betalen.
Of het langzaam af te laten zakken in overleg met jou.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door bianca82 »

en toch hebben ze dat bij mij gedaan (3 jaar 0 uren waar ik gemiddeld 12 tot 15 uur werkte) nu wordt mijn contract niet verlengd en wordt ik al sinds feb niet ingedeeld, en pas in augustus loopt de boel af...

uwv zegt ook dat ze er niks tegen kunnen doen, rechtswinkel zegt iedem dito dat ik moet wachten tot ik recht heb op ww

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Maar het mag niet. Rechtswinkel zou dat moeten weten.
Werkgever is verplicht te betalen.

SHS_Inc
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 jun 2012 19:20

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door SHS_Inc »

Niet bij 0 uren.... 0 zegt het al he

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

chantiej2 schreef:Ik ben januari 2012 begonnen op basis van een nulurencontract.
Ik werk elke week dezelfde dagen en maak dus ook wekelijks dezelfde (15) uren.
Nadat ik mijn werkgever erop gewezen had dat er na drie maanden sprake is van een rechtsvermoeden arbeidsomvang. En zij mij dus ook de feestdagen moet doorbetalen, wil zij mij een vast contract aanbieden.
Deze betreft echter 12 uur in de week. Mag ik dit weigeren en 15 uur per week eisen? Aangezien ik eind deze week 6 maanden lang, elke week dezelfde dagen en uren heb gemaakt?
Ander topic van TS :
chantiej2 schreef: Vorig jaar 8 augustus ben ik ,onder een nulurencontract begonnen bij werkgever x.
Ik werkte wekelijks 9 uur.
8 weken later, 8 oktober, ben ik met zwangerschapsverlof gegaan. Dit was vier weken voor de uitgerekende datum.
Nu heeft werkgever x geen zwangerschapsuitkering aagevraagd, omdat ik volgens hen niet voldoende uren opgebouwd zou hebben voor een uitkering.
Klopt dit wel?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=119764

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

SHS_Inc schreef:Niet bij 0 uren.... 0 zegt het al he
Ook dan is de werkgever verplicht om het gemiddeld aantal uren te betalen als je over een periode van 3 maanden elke week hetzelfde aantal uren werkt.
Heb ik destijds bij de hand gehad en uitgezocht.

wilma59
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2014 11:38

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door wilma59 »

ik werk al jaren (nu al twee jaar met vast contract) meer als 10 uur per week Ik he maar een contract van 9 uren per maand mag dat

relaxgirl
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2012 22:01

Re: Van nul uren naar vast contract.

Ongelezen bericht door relaxgirl »

hoi

een vraagje

ik ben in februari aangenomen bij me nieuwe baan met een 0 uren contract voor 6maanden
daarna heb ik een 2e contract gekregen voor 1 uur voor 4 maanden nu loopt deze contract af eind deze maand en ben benieuwd of ik een 3e contract krijg maar mag een werkgever je een 1 uur contract geven terwijl ik vaste uren maak en binnen een jaar na 3 contracten eruit mag gooien ipv 3 jaar zoals bij me vorige werkgever 3 contracten van 1 jaar dan 3 maanden eruit en deze werkgever doet 3 in 1 jaar?
ik hoorde dat 1 uur niet mocht maar minimaal 3 uur ?

Help?


gr

Gesloten