LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer toeslagen aanvragen na mijn transitie vergoeding?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
nadianadia
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2018 08:32

Wanneer toeslagen aanvragen na mijn transitie vergoeding?

Ongelezen bericht door nadianadia »

Hallo allemaal

Heb in 2016 transitie vergoeding gehad na sluiting bedrijf. Heb over 2016 alle toeslagen moeten terug betalen omdat de vergoeding bij mijn jaarinkomen word bij geteld. Over 2017 had ik ook geen recht op huurtoeslag en zorgtoeslag volgens de belastingdienst. Ik vraag me af of ik nu (2018) wel recht heb op deze toeslagen?

Mvg Nadia

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Wanneer toeslagen aanvragen na mijn transitie vergoeding?

Ongelezen bericht door Lowieze »

U kunt op deze site zelf berekenen of u eventueel in aanmerking komt voor toeslagen https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/.
Houd wel rekening met toeslagen en vakantiegeld bij het berekenen van uw (gezamenlijke) inkomen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wanneer toeslagen aanvragen na mijn transitie vergoeding?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat u over 2016 de toeslagen terug moest betalen is logisch, omdat die transitievergoeding inkomsten zijn.

Maar dat is voor 2017 niet van toepassing. Het kan wel zijn dat op 1 januari 2017 uw vermogen, door die transitievergoeding te hoog was voor huurtoeslag. Maar dat moet dan wel een echt groot vermogen zijn dat u ook geen zorgtoeslag zou kunnen krijgen. Als ik tenminste uitga van het normale inkomen.

Dus kijk na of u niet alsnog voor zorgtoeslag 2017 in asnmerking kunt komen, als u toch bezig bent voor 2018.

Voor 2017 kunt u nog aanvragen tot 1 september 2018.

Gesloten