LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of geen loon

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wel of geen loon

Ongelezen bericht door sjohie »

Wij hebben dit voor onze buitenmedewerkers ook in de arbeidsvoorwaarden staan, en ik ken het van meer bedrijven, dus bij vorstverlet overuren oid inleveren, is niet zo ongebruikelijk.

Maar als het een overgenomen bedrijf betreft, dan is zo'n overname altijd inclusief álle bestaande arbeidsvoorwaarden, tenzij er duidelijk, en met wederzijdse instemming + handtekeningen overeengekomen wordt, dat je vanaf het moment van overname valt onder de arbeidsvoorwaarden van het nieuwe bedrijf.

Als dat laatste niet is gebeurd, en dat zou je als het goed is nog wel moeten weten, want dat is een heel gedoe met overleg, brieven thuis, een nieuwe arbeidsovereenkomst etc etc, dan gelden je oude arbeidsvoorwaarden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wel of geen loon

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 feb 2021 10:09
Patertje77 schreef:
10 feb 2021 22:25
Het bedrijf is in tussen tijd overgenomen nieuwe werknemers hebben een contract van 24 pagina's waar in staat dat ze 2 tvt uren inleveren/ opbouwen voor dit soort dagen maar mijn contract 1,5 a4tje staat daar niks van in
Als er geen nieuw contract getekend is, en oude ontbonden, dan gelden wat mij betreft de oude regels
Absoluut. Een bedrijfsovername grijpt niet in in de arbeidsrechtelijke verhoudingen, tenzij daarvoor is getekend.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Wel of geen loon

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Nijogeth schreef:
10 feb 2021 21:30
Veel zal afhangen van de cao. Er zijn namelijk cao's waarin dit wel degelijk mag. Dan werken ze bijvoorbeeld in zomermaanden overuren en wordt van deze overuren de minuten in de winter gehaald.
Ts stelt duidelijk dat zijn werk zonder CAO is

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wel of geen loon

Ongelezen bericht door Moneyman »

Justmeagain schreef:
12 feb 2021 06:50
Ts stelt duidelijk dat zijn werk zonder CAO is
Klopt, maar de vraag is wel of dat écht zo is. Ik breng heel vaak dagvaardingen uit aan bedrijven die vinden dat ze niet onder de/een CAO vallen, terwijl dat wel het geval is. Gezien de discussie zou dat hier heel goed het geval kunnen zijn. Aan TS om dat uit te zoeken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wel of geen loon

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik kan je kort aanvullen: als een bedrijf onder meerdere CAOs zou vallen, dan wordt via de omzet bepaald welke CAO van toepassing is. Zijn de activiteiten te verschillend, dan zal de accountant allang een splitsing in verschillende BV's hebben geadviseerd om de risico's beter te spreiden.
Je hoeft het niet zelf uit te zoeken, daar zijn anderen voor, de stichtingen 'naleving cao' als eerste en anders zijn vakbonden een mooi startpunt.

Hier heeft het er alle schijn van, dat de nieuwe leiding de oude arbeidsvoorwaarden over het hoofd heeft gezien bij de mededeling.

Gesloten