LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Dogfan
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2018 19:19

3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door Dogfan »

Ik heb een nieuwe bank gekocht ,9 mei 2018 .bij woonquare deze is 3 weken geleden (29 augustus ) bezorgd , helaas is de bank veel groter dan in de winkel en ik heb geen poot om op te staan , ik ben nogal kort en kan er absoluut niet op zitten , ze komen me op geen enkele manier tegemoet , er is een expert geweest , die alle maten gemeten hebben , iets wat ik dinsdag 4 september zelf in de winkel nog ben gaan controleren , de maten waren daar anders dan bij mij thuis , ik ben gebeld en ze zeggen dat de bank overeen komt met in de winkel , en dat de maten iets tot wel 10 cm af mogen wijken :shock: en hij moet inzitten dan zit hij wel goed , in de winkel kon ik gewoon wel met een kussen in de rug met de voeten bij de vloer ,en dat zat lekker ,ik ben 1,48 kort , dus ga daar geen bank kopen die heel erg groot is , Nu komen mensen bij mij thuis van 1,87 en die kunnen ook niet met de voeten bij de vloer , als je 10 min in de relax stand zit heb je het mega rugpijn omdat je bijna dubbelklap zo ver zak je achterin naar beneden , dus heel benauwd ,ik heb er 1079 euro voor betaald , nu mag ik een andere bank uit komen zoeken maar leg dan veel geld toe omdat ze zeggen de bank is nu tweedehands, dit zeiden ze al na 3 dagen ,en er is daar geen 1 bank waar ik een beetje op kan zitten alleen de bank die ik dacht te hebben uitgezocht , hoe kan ik hulp hier bij krijgen !!!!!!!
Bijlagen
IMG_20180902_140556.jpg
mensen van 1,79 en 187 ,kunnen niet met de voeten bij de vloer
(30.82 KiB) 2018 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_20180902_140550bank.jpg
mensen van 1,79 en 187 ,kunnen niet met de voeten bij de vloer
(53.79 KiB) 2018 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
DSCN6670.JPG
zo ziet de bank er prachtig op
(27.93 KiB) 2018 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 sep 2018 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Dogfan schreef:
22 sep 2018 20:10
Ik heb een nieuwe bank gekocht ,9 mei 2018 .bij woonquare deze is 3 weken geleden (29 augustus ) bezorgd , helaas is de bank veel groter dan in de winkel en ik heb geen poot om op te staan , ik ben nogal kort en kan er absoluut niet op zitten , ze komen me op geen enkele manier tegemoet , er is een expert geweest , die alle maten gemeten hebben , iets wat ik dinsdag 4 september zelf in de winkel nog ben gaan controleren , de maten waren daar anders dan bij mij thuis , ik ben gebeld en ze zeggen dat de bank overeen komt met in de winkel , en dat de maten iets tot wel 10 cm af mogen wijken :shock: en hij moet inzitten dan zit hij wel goed , in de winkel kon ik gewoon wel met een kussen in de rug met de voeten bij de vloer ,en dat zat lekker ,ik ben 1,48 kort , dus ga daar geen bank kopen die heel erg groot is , Nu komen mensen bij mij thuis van 1,87 en die kunnen ook niet met de voeten bij de vloer , als je 10 min in de relax stand zit heb je het mega rugpijn omdat je bijna dubbelklap zo ver zak je achterin naar beneden , dus heel benauwd ,ik heb er 1079 euro voor betaald , nu mag ik een andere bank uit komen zoeken maar leg dan veel geld toe omdat ze zeggen de bank is nu tweedehands, dit zeiden ze al na 3 dagen ,en er is daar geen 1 bank waar ik een beetje op kan zitten alleen de bank die ik dacht te hebben uitgezocht , hoe kan ik hulp hier bij krijgen !!!!!!!
Een bank zal na verloop van tijd inzakken, net zoals in de showroom is gebeurd. Je kunt de winkel mogelijk voorstellen om jouw bank met die van de showroom om te ruilen? Beide zijn immers niet meer nieuw.

P.S. Op de foto lijkt die meneer van 1,87m wel iets onder zijn benen te hebben liggen, je ziet namelijk dan zijn benen omhoog lopen en hij hierdoor de grond niet raakt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

art. 7:17 lid 4 BW schreef:Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.

ZeerPrivé
Berichten: 5322
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ben ik even blij dat ik niet bij jouw thuis kom. Die mensen worden volkomen onnodig herkenbaar zo op het www gegooid.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 23 sep 2018 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
23 sep 2018 15:29
art. 7:17 lid 4 BW schreef:Is aan de koper een monster of model getoond of verstrekt, dan moet de zaak daarmede overeenstemmen, tenzij het slechts bij wijze van aanduiding werd verstrekt zonder dat de zaak daaraan behoefde te beantwoorden.
Maar als het een kwestie van inzitten is, stemt de zaak overeen met het model. Probleem is dat je daar alleen na verloop van tijd achter komt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

De verkoper geeft twee verweren. Ten eerste, volgens de verkoper mag de geleverde bank 10 cm verschil tonen met het model in de winkel. Tien centimeter in zithoogte is een groot verschil; ik zou daar zelf een bank op afwijzen. Ten tweede, dat de bank goed zit als deze is ingezeten. Mijn ervaring is dat verkoper na de koop van alles roepen om maar geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.

Ga ook een schoenen kopen. In de winkel heeft het model hakken van twee centimeter, thuis gekomen hebben de schoenen een hakken van twaalf centimeter. Terug win de winkel roept de verkoper "Er mag wel 10 cm verschil in zitten :)".

Als het zo is dat het geleverde exemplaar zoveel verschil geeft door inzitten, dan is dat iets dat aangegeven had moeten worden. Ik kan me ook nog voorstellen dat er daardoor sprake is van een misleidende handelspraktijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
23 sep 2018 17:53
Ga ook een schoenen kopen. In de winkel heeft het model hakken van twee centimeter, thuis gekomen hebben de schoenen een hakken van twaalf centimeter. Terug win de winkel roept de verkoper "Er mag wel 10 cm verschil in zitten :)".
Appels met peren.

Geen idee welke vulling er gebruikt is, maar nieuw strakgespannen schuim is een stuk dikker dan uitgezakte op een ingezeten bank. De tip van omwisselen met de winkel zou echt geen verkeerde gedachte zijn.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, natuurlijk is dat appels met peren. Het is alleen zo lekker visueel. Een hoogte verschil van 10cm groot genoeg is om rugklachten bij te krijgen, daar moet dus een goede objectieve redenen voor zijn en het moet m.i. ook aangegeven worden, omdat anders het model een andere verwachting schept.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
23 sep 2018 19:13
Ja, natuurlijk is dat appels met peren. Het is alleen zo lekker visueel. Een hoogte verschil van 10cm groot genoeg is om rugklachten bij te krijgen, daar moet dus een goede objectieve redenen voor zijn en het moet m.i. ook aangegeven worden, omdat anders het model een andere verwachting schept.
Het ligt aan het materiaal of het aangegeven moet worden of niet. Het ligt helemaal aan de producteigenschappen. Veren die nog strak omhoog staan zijn hoger dan oude gebruikte. Moet altijd producteigenschappen gemeld worden, of hoort de consument zelf ook te onderzoeken welke materialen hij/zij wil hebben?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat maten iets mogen afwijken klopt wel. Maar 10 cm in de zithoogte gaat nergens over. Dat is veel te veel.

Uw argumenten kracht bijzetten door anderen in de bank te zetten is niet zo sterk. Goed en heel exact meten wel. Dat is wel lastig omdat de bank vaak rond gestoffeerd is. Leg een waterpas op de zitting (waterpas) en meet de zithoogte. Dan kunt u goed nameten in de winkel. (Relaxstand ook gelijk uiteraard)

Ze zijn volgens mij nergens bij aangesloten. En dan moet je dus direct met de rechtsbijstand aan de slag. (Wanneer je er niet op een normale manier uit komt)
Laatst gewijzigd door crazyme op 23 sep 2018 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het lijkt me niet dat een verschil van 10cm in zithoogte of lengte van het zitvlak als acceptabel beschouwd mag worden. Zulke afwijkingen zorgen voor een compleet andere zithouding waardoor het product niet meer aan de verwachtingen voldoet die de klant heeft naar aanleiding van 'proefzitten' in de showroom.

Voor de totale breedte van een 3-zits bank is het dan weer geen probleem.

Waar haalt de verkoper de regel vandaan dat de afwijking in zithoogte en lengte van het zitvlak 10cm mag zijn? staat die regel in de koopovereenkomst of de algemene voorwaarden?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door chrisd1 »

crazyme schreef:
23 sep 2018 19:29
En dan moet je dus direct met de rechtsbijstand aan de slag.
Wegens overtreding van welk artikel??

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ze zijn CBS-erkend. Dus je kunt naar de geschillencommissie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:
23 sep 2018 20:05
Ze zijn CBS-erkend. Dus je kunt naar de geschillencommissie.

Cbw erkend.
Dat is goed nieuws dus.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

:mrgreen: fijne autocorrectie :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk ben ik wel benieuwd naar het percentage fouten van deze winkel, afgezet tegen het gemiddelde percentage fouten in de branche. En dan komt het CBS inderdaad in beeld, vermits ze dit soort zaken zouden bijhouden natuurlijk. :P

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Welke expert is hier geweest om te kijken en te meten ?

De hele verhouding van deze bank klopt niet. De salontafel is lager dan de zitting van de bank . Het middenstuk onder klopt ook niet met de andere zij stukken.
Een fabrikant wijkt niet van zijn maten af , omdat hij anders ook nieuwe mallen moet maken voor de stoffering ,etc .
polyaether verliest naar een paar maanden zijn hardheid , niet zijn veerkracht . De kussens zakken echt niet 10 cm in na inzitten .

Krijg het idee dat het zitgedeelte van een andere bank is ,omdat het niet in verhouding is met deze bank.
Ben benieuwd hoe hoog de zithoogte is van de voorkant van de bank , kunt u die opmeten ?.

Echter met uw lengte zult u altijd een probleem hebben met de diepte van de zitting , dit kan opgelost worden met een kussen in de rug.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik vraag mij af of ts niet 10mm bedoelt ipv 10cm.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik vraag mij af of ts niet 10mm bedoelt ipv 10cm.

Zou kunnen , maar ik denk het niet . Kijk naar de verhouding van tafel en zitting en armleuning en zitting .

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 3 zits relaxbank gekocht, maten zijn anders dan in winkel

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe onwaarschijnlijk is 10 cm hoogteverschil ?
Dan heeft ts een opstapje nodig om er op te kunnen klimmen :lol:

Alles bij elkaar denk ik dat ts 10 mm heeft bedoeld.
En dat is een hele normale tolerantie.

Gesloten