Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Moraal Ridder
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 apr 2022 18:52

Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Moraal Ridder »

Je koopt een spuitbus zwarte verf bij Action die lek blijkt te zijn, kortom men verkoopt een ondeugdelijk product waardoor jij schade oploopt aan vloer, raamkozijn en keuken, Action wijst elke actie af, men weigert het consumentenrecht en wet aansprakelijkheid te respecteren en vinden dat ze door de leverancier van de verf zijn benadeeld. Voorts denkt men aan de hand van een foto te kunnen concluderen van hoe en wat, stuurt men geen schade expert en vindt men het niet nodig om langs te komen om de schade op te nemen en te vergoeden. [harde beschuldiging verwijderd door moderatie] Wat als ik de verf in de ogen gekregen weglopen voor je aansprakelijkheid als verkoper is gewoon heel erg triest.

Heb inmiddels met mijn advocaat een afspraak staan mede omdat met standaard weigert actie te ondernemen en naar de leverancier wijst die op basis van een foto moet kunnen concluderen waardoor de lekkage is ontstaan, bizar maar waar!

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die spuitbus lek geweest zou zijn, was de druk er al af geweest. Maar hoe dan de vloer, het raamkozijn en de keuken beschadigd zijn, is mij een raadsel.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Spuitbussen sla je op en gebruik je in een schuur. De kans dat een spuitbus spontaan gaat lekken zonder krachten van buitenaf is bijzonder klein. Helaas is de wanddikte van een spuitbus minimaal en hoeft er in een ongunstig geval weinig te gebeuren om een perforatie hiervan te bewerkstelligen. Laten vallen of tijdens het transport tegen iets puntigs aan schuren kan al tot ongewenst sproeien leiden. Uit uw verhaal kan ik niet opmaken wat er exact plaatsgevonden heeft, maar als verkoper zou ik ook niet simpel in uw schademelding meegaan. Op basis van vergelijkbare voorvallen ben ik bang dat u -statistisch gezien - juridisch niet heel sterk staat.
Toch wens ik u succes, want ik heb zelf ook wel eens ongewenst een spuitbus blanke lak,waarvan ik dacht dat hij leeg was, laten ploffen, en dat geeft zelfs buiten meer zooi dan je lief is...

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door rvjapio »

'...die lek blijkt te zijn'. Dat zegt me helemaal niks. Bij aankoop? Bij gebruik? Door een ongelukje?
Ik ken Action als een uitstekende zaak met prima artikelen en een gul ruilproces. Veel succes met uw queeste.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door scontra »

Moraal Ridder schreef:
30 apr 2022 19:50
Je koopt een spuitbus zwarte verf bij Action die lek blijkt te zijn, kortom men verkoopt een ondeugdelijk product waardoor jij schade oploopt aan vloer, raamkozijn en keuken, Action wijst elke actie af.
Rondspuitende verfschade perongeluktoevallig ontstaan bij het plaatsen van het spuitmondje ?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als ze een spuitbus met een gaatje verkopen, ligt er dan geen plasje verf omheen en merk je dit tijdens of vlak na het transport niet?

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik gok dat dit probleem pas thuis is ontstaan. Niemand gaat een lekkende spuitbus met verf mee naar huis nemen en dat merk je echt wel als die al eerder lekt. Toevallig werk ik regelmatig met spuitbussen verf in mijn vrije tijd.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Nevyn »

Spuit in de garage altijd eerst even een proefstukje en dan wil het wel eens voorkomen dat het spuitmondje niet goed erop zit, maar dat is makkelijk te verhelpen.
Denk ook niet dat enn advocaat hier veel werk van maakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door moederslink »

Wanneer het tuitje er niet goed op zit en je gaat schudden ....tja .... :o

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
01 mei 2022 18:57
Toevallig werk ik regelmatig met spuitbussen verf in mijn vrije tijd.
Welke Tag gebruik je, of moet dat geheim blijven i.v.m mogelijke schadeclaims ? :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door scontra »

alfatrion schreef:
01 mei 2022 18:36
Als ze een spuitbus met een gaatje verkopen, ligt er dan geen plasje verf omheen en merk je dit tijdens of vlak na het transport niet?
Als er een gaatje in een spuitbus komt, dan spuit die met kracht leeg tot de druk en/of de verf volledig op is en alles in de omgeving heeft dan tekenen van de kleur die in de spuitbus zat.
Een spuitbus met een gaatje er in zal je in het schap van welke winkel of bouwmarkt dan ook niet tegenkomen.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

moederslink schreef:
01 mei 2022 19:26
Wanneer het tuitje er niet goed op zit en je gaat schudden ....tja .... :o
Het is geen pak hopjesvla....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door moederslink »

LectoriSalutem schreef:
01 mei 2022 20:26
moederslink schreef:
01 mei 2022 19:26
Wanneer het tuitje er niet goed op zit en je gaat schudden ....tja .... :o
Het is geen pak hopjesvla....
Nee :D , maar ik schud zo.n verfspuitbus wél altijd . Vlg mij moet dat ook....

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik mis nog wat details in dit verhaal. Ben benieuwd of TS daar nog antwoord op gaat geven. Met name wat er nu precies gebeurd is en wat voor schade er ontstaan is. Maar vooral waarom de Action schuldig is en niet bijvoorbeeld TS zelf door onzorgvuldig gebruik of iets van die strekking. Ik hoop dat we op de hoogte gehouden worden.....

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik mis ook afplakken ? afdekken ? zo wie zo met een spuitbus, altijd spuitnevel.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
01 mei 2022 19:28
Nijogeth schreef:
01 mei 2022 18:57
Toevallig werk ik regelmatig met spuitbussen verf in mijn vrije tijd.
Welke Tag gebruik je, of moet dat geheim blijven i.v.m mogelijke schadeclaims ? :oops:
ACAB, omdat ik meestal niet verder kom in het alfabet.

Maar om er serieus op in te gaan, ik wil nog weleens wat knutselen in mijn vrije tijd. Afgelopen week heb ik het voorste logo van de auto een nieuwe kleur gegeven. Verder heb ik dit jaar een eigen elektrische gitaar gemaakt, welke opnieuw besnaard moet worden (en ik moet wat meer oefenen, want ik ben zo muzikaal als een zak aardappelen), en ook deze is met spuitbussen van kleur voorzien. Mijn hele bergruimte is in plaats van wit voorzien van een soort kindertekening in verschillende kleuren, omdat ik totaal geen creativiteit heb als het om tekenen gaat. Maar ik weet wel mijn weg met de spuitbus.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moraal Ridder schreef:
30 apr 2022 19:50
Je koopt een spuitbus zwarte verf bij Action die lek blijkt te zijn
Als die al lek was bij aankoop dan had het vak met spuitbussen zwarte verf zwart moeten zijn, had uw winkelmandje dat ook moeten zijn. Als dat niet zo was dan had uw tas bij thuiskomst dit ook moeten zijn.
Als ook dat niet zo was dan is het waarschijnlijk gekomen door het gebruik. Wie was de gebruiker? Als U dat zelf bent ligt het probleem waarschijnlijk bij u.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 940
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Als ik de reacties lees dan is het dus uitgesloten dat de lekkage bovenop de spuitbus zit, onder de dop, en deze pas zichtbaar wordt als de spuitbus wordt gebruikt en er druk op komt te staan.
Als de lekkage aan de bovenkant zit dan gaat deze op het schap niet lekken en is dat ook niet zichtbaar in de winkel.

Lady1234
Berichten: 27115
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat altijd al druk op. Niet pas bij gebruik.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Action verkoopt een ondeugdelijke verfspuitbus

Ongelezen bericht door scontra »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 mei 2022 13:36
Als ik de reacties lees dan is het dus uitgesloten dat de lekkage bovenop de spuitbus zit, onder de dop, en deze pas zichtbaar wordt als de spuitbus wordt gebruikt en er druk op komt te staan.
Als de lekkage aan de bovenkant zit dan gaat deze op het schap niet lekken en is dat ook niet zichtbaar in de winkel.
Als er sprake zou zijn van een lekkage onder de dop dan zou de verf langs de spuitbus zijn gelopen omdat de verf er, vanwege de druk in de spuitbus , zou zijn uitgekomen en het dekseltje is niet hermetisch is afgesloten.

Plaats reactie