Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
BrianVaessen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2021 11:52

Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door BrianVaessen »

Hallo allemaal,

Mijn vrouw is op 21-09 j.l. telefonisch benaderd door Puzzelwijs.nl nadat ze op facebook geklikt had op een advertentie met daarin vermeld dat ze een gratis puzzelboekje of iets dergelijks kon krijgen door gegevens achter te laten.

Vervolgens is ze opgebeld geworden door het bedrijf of ze akkoord ging met van alles en nog wat.
Mijn vrouw was in de veronderstelling dat dit was om het gratis boekje te krijgen.
Echter ging het verhaal zo snel dat het lastig te volgen was.

Vervolgens heeft mijn vrouw een puzzelboekje ontvangen (eergisteren) dit is volgens mij een gratis boekje van een andere winkel. Nergens op dit boekje is puzzelwijs als naam te vinden..

Nu wordt ze vandaag opgebeld door een meneer van puzzelwijs, dat ze nog wachten op de betaling van €115,50..
Mijn vrouw was geheel verontwaardigd en vroeg waar hij het over had.
Hij zij dat wij niet op tijd gereageerd hadden om op te zeggen en dat we dit via de mail hadden kunnen doen.
Toen mijn vrouw vervolgens vroeg welke mail, want onvindbaar...!! Heeft meneer de mail ''nogmaals verstuurd'' zie bijlage 1.
Deze vage mail klopt volgens mij Juridisch van geen kant maar goed.
Ik heb het gesprek vervolgens overgenomen omdat mijn vrouw licht overstuur was en heb gevraagd om een overzicht van wat er afgesproken was, ik kreeg toen een onverstaanbaar audio fragment te horen van zijn medewerker en mijn vrouw waar niets van te verstaan was. Dit zou zijn bewijs zijn.

Toen ik vervolgens vroeg om een schriftelijk overzicht van wat afgesproken is kreeg ik een factuur doorgestuurd voor 3 maanden(!)
Ik heb het gesprek beëindigd en me beklaagd over de gang van zaken.

Puzzelwijs verwacht dat wij €115,50 betalen voor een abonnement voor een periode van 3 maanden voor een ..flut boekje en een account tot wat een puzzelsite moet zijn, het ziet er erg cheap en frommelig uit maar ik heb niet ingelogd...
Ik heb op de site van Puzzelwijs gekeken: https://www.puzzelwijs.com/
Wat ik vreemd vind is dat er op deze wederom ''vage'' site niets te vinden is over hoe je lid zou kunnen worden wat erg vreemd is voor een bedrijf wat een puzzelservice als verdienmodel zou hebben.

Ik vraag me nu af wat wij Juridisch verplicht zijn om te doen.
Wij hebben GEEN mail ontvangen voordat meneer ons heeft gebeld. Deze mails kregen wij doorgestuurd toen wij er om vroegen.
Mijn vrouw heeft alleen een telefoongesprek gehad waarin ze 2 of 3 x ja zij op een vraag.
We hebben een flut puzzelboekje gekregen wat duidelijk speciaal voor puzzelwijs gemaakt is (pas 2 dagen terug en daarna belt puzzelwijs ineens) en geen gebruik gemaakt van de site.

Moeten wij iets betalen/ hoe komen we van ze af!? HELP!
Zij bijlage voor mails.

Mvg Brian Vaessen

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46
Beste antwoord
Gekozen door BrianVaessen

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

door Hawk-Eye » 18 okt 2021 13:40

als stok achter de deur lees dit even door, u heeft geen kontrakt simpel omdat u geen schriftelijke overeenkomst hebt afgesloten, niet per mail en niet per post.

https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... jk-akkoord
Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een factuur is rechtsgeldig als er een overeenkomst is. Ik kan niet beoordelen of er een overeenkomst is gesloten. Een overeenkomst mag ook mondeling.

Je hebt de optie om niet te betalen. Vervolgens krijg je een incassobureau waarbij je nog steeds niet betaald. Maak aan beide partijen kenbaar dat je niet eens bent met de rekening. Op www.juridischloket.nl/schulden-en-incas ... ssobureau/ staat een voorbeeldbrief.

Vervolgens krijg je een uitnodiging om te verschijnen voor de rechtbank. Ga erheen en leg uit (met zo veel mogelijk bewijs) dat je niet mee eens bent.
Als de rechter oordeelt dat je de rekening moet betalen, moet je ook proceskosten en incassokosten erbij betalen.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, Consumentenbond of www.juridischloket.nl
. Hopelijk kunnen hun jou persoonlijk advies geven.

Maak melding bij www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen ... en-aan-acm . Hun helpen jou niet, maar kunnen wel toekomstige gevallen verkomen.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en leer uw vrouw dat facebook alleen ellende verkoopt...

BrianVaessen
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2021 11:52

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door BrianVaessen »

Bedankt voor de reacties!

Nog een telefoontje van Puzzelwijs gehad.
Ze hebben telefonisch toegezegd dat ze alles willen laten vervallen.
Ik moet hier nog een e-mail bevestiging van krijgen. Zodra dit het geval is meldt ik het weer en is voor mij de kous af en kan dit topic er af.

Bedankt voor de hulp!

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door kuklos »

BrianVaessen schreef:
18 okt 2021 12:31
........... en kan dit topic er af.
Wat mij betreft (als gewoon forumlid) zeg ik nee. Laten staan. Bedrijven die de mist ingaan dienen niet beloond te worden met verwijdering van een topic als ze het eindelijk oplossen nadat ze publiekelijk tot de orde zijn geroepen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als stok achter de deur lees dit even door, u heeft geen kontrakt simpel omdat u geen schriftelijke overeenkomst hebt afgesloten, niet per mail en niet per post.

https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... jk-akkoord

RekenmeesterBas
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2021 00:02

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door RekenmeesterBas »

Mijn vrouw is vandaag ook gebeld, met hetzelfde verhaal als van BrianVaessen. Zij heeft niet eens Facebook en heeft nooit eerder een e-mail van Puzzelwijs gehad. Misschien dat de mail in de spam is terechtgekomen.
Wij moeten nog aan de slag met Puzzelwijs om een en ander op te lossen.
Op klacht.nl vind ik meerdere reacties terug over dit bedrijf. Dus graag post laten staan.

wschuin
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2021 16:07

Re: Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?

Ongelezen bericht door wschuin »

Bedankt voor het laten staan de van dit topic. Door deze wisten wij dat we niet de enige waren.
Mijn moeder is telefonisch benaderd met de vraag of ze een cadeautje mochten toesturen. Rest van het verhaal exact het zelfde. Geen mails, wel een puzzelboekje en een factuur.
Na dat ik gebeld heb en boos opgehangen hebben ze mijn moeder benaderd. Zij bleef voet bij stuk houden, waarop ze aangaven haar gegevens uit het systeem te halen.
Laatst gewijzigd door wschuin op 26 okt 2021 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten