Air-Chair Jasper Morrison

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
JAMH
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2017 17:02

Air-Chair Jasper Morrison

Ongelezen bericht door JAMH »

Een paar jaar geleden kochten wij voor ons huis in Spanje een aantal Air-Chairs van jasper Morrison. een van de redenen om juist die stoel te kopen was dat in de beschrijving stond "suitable for outdoor use."
Maar nu blijkt dat dat niet helemaal klopt. Door de zon is er een probleem ontstaan met het glasfiber. Het verpoedert en daardoor krijg je jeuk als je het aanraakt. De meeste stoelen zijn dan ook onbruikbaar geworden.
Ik heb dan ook Magis, de fabrikant uit Italie aangeschreven.
Die zegt dat het normale slijtage is bij stoelen die voor een deel uit glasfiber bestaat, en zeker als ze in de zon hebben gestaan en geeft verder nul op request.
Maar ik mag er toch vanuit gaan dat als er "suitable for outdoor use" op staat (zonder verder een enkele uitzondering) dat ik ze toch buiten kan gebruiken?
Is er nog iets wat ik kan doen? (het gaat in totaal om maar liefst 18 stoelen)

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Air-Chair Jasper Morrison

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar hebt u die stoelen gekocht, in Nederland of in Spanje? Als het in Nederland gekocht is, dan mag u er van uit gaan dat het geschikt is voor het Nederlandse klimaat. In Nederland schijnt de zon minder, is minder fel en duren de zomers niet zo lang als in Spanje.
Mocht u de stoelen in Spanje gekocht hebben, dan zal u daar moeten kijken hoe het rechtssysteem daar is opgebouwd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Air-Chair Jasper Morrison

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die stoelen zijn van polypropyleen (met glasvezel). De polypropyleen schijnt slecht tegen uv-licht (zon) te kunnen.

Gevolg:
a chalky appearance
the component surface becoming brittle
a colour change on the surface of the material
Materiaal krijgt dus een dof, kalkachtig uiterlijk. Het oppervlak wordt broos en verkleurt. Daarnaast kunnen warmte en zouten (zeelucht) het bederf versnellen.

https://www.essentracomponents.com/en-g ... n-overview

Gesloten