Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
alfatrion

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion » 08 aug 2019 11:47

berndv schreef:
08 aug 2019 08:04
Ja, maar na 2 jaar kan je mijns inziens niet meer spreken over de term proef. Helemaal niet bij een dagblad. Ik neem aan dat je een dergelijk blad niet 830 keer hoeft uit te proberen om te weten of je het wilt.
Daarom vond ik het verweer op zichzelf ook niet erg sterk. Wat zijn de kenmerken van een proefabonnement? Als eerste een gereduceerd tarief of een cadeau. Als tweede, is vaak de duur beperkt, maar is sluit niet uit dat dit ook voor een periode van twee jaar kan. Tot slot, geld het aanbod alleen voor kanten die niet recent abonnee zijn geweest. Verder kunnen er ook nog uitlatingen zijn van het blad die wijzen op kennismaken.
berndv schreef:
08 aug 2019 08:04
Dit is mogelijk een valide punt. Maar dan moet het aanbod van toen wel achterhaald worden.
Zeker, en de bewijslast ligt bij TS. Het zou wellicht kunnen met de wayback machine.
renewouters schreef:
08 aug 2019 08:08
Analyseer berichten op dit en andere fora, en er is een hele grote zekerheid dat die aanname klopt.
Er is een laag vertrouwen dat deze bewering juist is.
Har45 schreef:
08 aug 2019 10:24
Op AD.nl staat netjes de normale prijs vermeld van een abonnement.
(...)
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.
Je vult nu de casus in.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 08 aug 2019 12:18

OMG, wat een gedoe weer. TS schrijft zelf dat hij een 2-jarig abonnement heeft het op het AD. Over een proefabonnement heeft hij het NIET.

Z'n enige vraag is of het klopt dat hij een maand opzeg heeft, en ja dat klopt en dat kan hij ook checken in de alg. voorwaarden. Storneren was niet correct.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 08 aug 2019 12:56

ZeerPrivé schreef:
08 aug 2019 12:18
OMG, wat een gedoe weer. TS schrijft zelf dat hij een 2-jarig abonnement heeft het op het AD. Over een proefabonnement heeft hij het NIET.

Z'n enige vraag is of het klopt dat hij een maand opzeg heeft, en ja dat klopt en dat kan hij ook checken in de alg. voorwaarden. Storneren was niet correct.
Nee, ts meld inderdaad niets over of het een proefabonnement zou zijn of niet. Maar dit kan wel een cruciaal onderdeel van het antwoord zijn. Het verschil tussen een proefabonnement en een regulier abonnement met gereduceerde prijs is namelijk dat het proefabonnement moet eindigen na de proefperiode en het reguliere abonnement zal normaliter na de actieperiode stilzwijgend door blijven lopen tegen het normale tarief.

Maar goed, zoals ik al aangaf, ik vind een periode van 2 jaar niet aannemelijk voor een proefabonnement.

Har45

Ongelezen bericht door Har45 » 08 aug 2019 13:32

alfatrion schreef:
08 aug 2019 11:47
Har45 schreef:
(...)
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.
Je vult nu de casus in.
Ik vul niks in, maar lees wat er op de website staat.......

Men spreekt over een actie of voordeelperiode ( dus GEEN proefabonnement) en je kan dan kiezen uit 3 verschillende periodes ( 1,2 of 3 jaar korting op het reguliere tarief) bij veelgestelde vragen de onderstaande vragen welke beantwoord worden.

Wat betaal ik na de actie periode?
Na de actieperiode betaalt u het dan geldende, reguliere tarief.

Hoe lang loopt mijn abonnement door?
Uw abonnement is na de afgesloten actieperiode maandelijks opzegbaar.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus » 08 aug 2019 13:48

berndv schreef:
08 aug 2019 12:56

Nee, ts meld inderdaad niets over of het een proefabonnement zou zijn of niet. Maar dit kan wel een cruciaal onderdeel van het antwoord zijn. Het verschil tussen een proefabonnement en een regulier abonnement met gereduceerde prijs is namelijk dat het proefabonnement moet eindigen na de proefperiode en het reguliere abonnement zal normaliter na de actieperiode stilzwijgend door blijven lopen tegen het normale tarief.
En het lijkt me dat we er dan vanuit mogen gaan dat AD zijn zaakjes wat dit betreft echt wel op orde zal hebben. Tenzij TS met extra info zou komen waaruit blijkt dat het hier om een proefabonnement gaat, wat al onwaarschijnlijk is bij een termijn van twee jaar, zou de aanname moeten zijn dat het niet een proefabonnement is en dat deze hele discussie inderdaad vrij zinloos is.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 » 08 aug 2019 16:16

renewouters schreef:
08 aug 2019 08:08

Analyseer berichten op dit en andere fora, en er is een hele grote zekerheid dat die aanname klopt.
En ook dit is weer een aanname.:-)

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 08 aug 2019 16:19

Har45 schreef:
08 aug 2019 13:32
alfatrion schreef:
08 aug 2019 11:47
Har45 schreef:
(...)
Je vult nu de casus in.
Ik vul niks in, maar lees wat er op de website staat.......
Je vertelt niet hoe je hebt achterhaald dat TS twee jaar geleden op deze manier de overeenkomst hebt afgesloten.
Har45 schreef:
08 aug 2019 13:32
Men spreekt over een actie of voordeelperiode (dus GEEN proefabonnement)
Dat is niet doorslaggevend. Als een sigarenboer zijn sigaretten geen sigaretten maar smaakstokjes, dan zijn het nog steeds sigaretten en moeten er nog steeds accijnzenover worden betaald. Hoe de verkoper iets noemt is niet bepalend voor wat het is.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 08 aug 2019 20:48

Normaliter is een abonnement van maar liefst twee jaar natuurlijk geen proefabonnement.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval en ik vind een 'proef' periode van 2 jaar ook niet aannemelijk.
Ik heb ook een x een proefabonnement genomen en dat was dan voor 4 weken.
Ik denk dat de TS W Zwang die stornering moet terugdraaien en per direct dit abonnement moet opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn, voordat er nog incasso.s bovenop gaan komen.

Seippie

Ongelezen bericht door Seippie » 10 aug 2019 00:14

Jaren geleden hetzelfde meegemaakt.
Bij tel. verkoop van een proefabonnement ben ik akkoord gegaan onder voorwaarde dat er GEEN automatische verlenging zou zijn. Bij dit gesprek was (toevallig) een buurman en beëdigd ambtenaar aanwezig. Na drie maanden proefabonnement werd zonder verder contact door het AD met mij het abonnement ‘gewoon’ doorgezet.
Na meerdere contacten was deze krant niet te vermurwen en bleef me achtervolgen om te betalen, wat ik niet heb gedaan. Laat het dan maar voorkomen bij het gerecht was mijn mening. Na ongeveer een jaar dreigen zijn ze er mee gestopt. De ‘vordering’ is vervolgens verkocht aan zo’n smerig deurwaarders bureau die dit varkentje wel even zou wassen. Na ook dit bureau schriftelijk en aangetekend op de hoogte te hebben gesteld van de gang van zaken en gemeld te hebben dat ik niet ga betalen en de rechtszaak met vertrouwen tegemoet zag, hebben ze nog een maand of drie geprobeerd door intimidatie van mijn vrouw om over de brug te komen. Tot ze begrepen dat ik dit niet van plan was. Een rechtszaak aanspannen durfden ze toch maar niet en zijn toen gestopt met hun intimiderende praktijken.
Voor mij NOOIT geen AD meer, maar ook geen van die andere leugenachtige dagbladen !

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 10 aug 2019 13:08

Seippie schreef:
10 aug 2019 00:14
Jaren geleden hetzelfde meegemaakt.
Bij tel. verkoop van een proefabonnement ben ik akkoord gegaan onder voorwaarde dat er GEEN automatische verlenging zou zijn. Bij dit gesprek was (toevallig) een buurman en beëdigd ambtenaar aanwezig. Na drie maanden proefabonnement werd zonder verder contact door het AD met mij het abonnement ‘gewoon’ doorgezet....
De wettelijke regels zijn sindsdien veranderd. Toen mocht die stilzwijgende verlenging nog.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 10 aug 2019 13:52

Kranten mogen dat onder voorwaarden nog steeds. Zowel toen als nu moet dat wel zijn afgesproken.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 10 aug 2019 18:42

alfatrion schreef:
10 aug 2019 13:52
Kranten mogen dat onder voorwaarden nog steeds. Zowel toen als nu moet dat wel zijn afgesproken.
Als je bij het aangaan van een proefabonnement al afspreekt dat zonder tegenbericht van de abonnee het abonnement ook na de proefperiode wordt voortgezet. dan kun je dat moeilijk een stilzwijgende verlenging noemen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 10 aug 2019 22:47

Bij een stilzwijgende verlenging spreek je af dat niets doen betekend dat je voor hetzelfde bedrag en dezelfde periode het product wilt afnemen. Dat kan ook met proefabonnementen. Proefabonnementen van kranten mogen niet stilzwijgend worden verlegt, omdat ze een bijzondere positie hebben.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 10 aug 2019 23:20

Nou verzekeringen en bijvoorbeeld tv abonnementen worden ook stilzwijgend verlengd, maar vóór de vervaldag kan beslist een tariefsverhoging worden aangekondigd. Mag je ook wel weer per omgaande de boel stopzetten.

Men zou raar opkijken als na het eenjarig contract er ineens geen tv of mobiele dekking meer is.

Plaats reactie