LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Har45 »

alfatrion schreef:
08 aug 2019 11:47
Har45 schreef:
08 aug 2019 10:24
Op AD.nl staat netjes de normale prijs vermeld van een abonnement.
(...)
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.
Je vult nu de casus in.
Ik vul niks in, maar lees wat er op de website staat.......

Men spreekt over een actie of voordeelperiode ( dus GEEN proefabonnement) en je kan dan kiezen uit 3 verschillende periodes ( 1,2 of 3 jaar korting op het reguliere tarief) bij veelgestelde vragen de onderstaande vragen welke beantwoord worden.

Wat betaal ik na de actie periode?
Na de actieperiode betaalt u het dan geldende, reguliere tarief.

Hoe lang loopt mijn abonnement door?
Uw abonnement is na de afgesloten actieperiode maandelijks opzegbaar.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Jefdus »

berndv schreef:
08 aug 2019 12:56

Nee, ts meld inderdaad niets over of het een proefabonnement zou zijn of niet. Maar dit kan wel een cruciaal onderdeel van het antwoord zijn. Het verschil tussen een proefabonnement en een regulier abonnement met gereduceerde prijs is namelijk dat het proefabonnement moet eindigen na de proefperiode en het reguliere abonnement zal normaliter na de actieperiode stilzwijgend door blijven lopen tegen het normale tarief.
En het lijkt me dat we er dan vanuit mogen gaan dat AD zijn zaakjes wat dit betreft echt wel op orde zal hebben. Tenzij TS met extra info zou komen waaruit blijkt dat het hier om een proefabonnement gaat, wat al onwaarschijnlijk is bij een termijn van twee jaar, zou de aanname moeten zijn dat het niet een proefabonnement is en dat deze hele discussie inderdaad vrij zinloos is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
08 aug 2019 08:08


Analyseer berichten op dit en andere fora, en er is een hele grote zekerheid dat die aanname klopt.
En ook dit is weer een aanname.:-)

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Har45 schreef:
08 aug 2019 13:32
alfatrion schreef:
08 aug 2019 11:47
Har45 schreef:
08 aug 2019 10:24
Op AD.nl staat netjes de normale prijs vermeld van een abonnement.
(...)
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.
Je vult nu de casus in.
Ik vul niks in, maar lees wat er op de website staat.......
Je vertelt niet hoe je hebt achterhaald dat TS twee jaar geleden op deze manier de overeenkomst hebt afgesloten.
Har45 schreef:
08 aug 2019 13:32
Men spreekt over een actie of voordeelperiode (dus GEEN proefabonnement)
Dat is niet doorslaggevend. Als een sigarenboer zijn sigaretten geen sigaretten maar smaakstokjes, dan zijn het nog steeds sigaretten en moeten er nog steeds accijnzenover worden betaald. Hoe de verkoper iets noemt is niet bepalend voor wat het is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door moederslink »

Normaliter is een abonnement van maar liefst twee jaar natuurlijk geen proefabonnement.
Dat heb ik nog nooit meegemaakt in ieder geval en ik vind een 'proef' periode van 2 jaar ook niet aannemelijk.
Ik heb ook een x een proefabonnement genomen en dat was dan voor 4 weken.
Ik denk dat de TS W Zwang die stornering moet terugdraaien en per direct dit abonnement moet opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn, voordat er nog incasso.s bovenop gaan komen.

Seippie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2011 15:51

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Seippie »

Jaren geleden hetzelfde meegemaakt.
Bij tel. verkoop van een proefabonnement ben ik akkoord gegaan onder voorwaarde dat er GEEN automatische verlenging zou zijn. Bij dit gesprek was (toevallig) een buurman en beëdigd ambtenaar aanwezig. Na drie maanden proefabonnement werd zonder verder contact door het AD met mij het abonnement ‘gewoon’ doorgezet.
Na meerdere contacten was deze krant niet te vermurwen en bleef me achtervolgen om te betalen, wat ik niet heb gedaan. Laat het dan maar voorkomen bij het gerecht was mijn mening. Na ongeveer een jaar dreigen zijn ze er mee gestopt. De ‘vordering’ is vervolgens verkocht aan zo’n smerig deurwaarders bureau die dit varkentje wel even zou wassen. Na ook dit bureau schriftelijk en aangetekend op de hoogte te hebben gesteld van de gang van zaken en gemeld te hebben dat ik niet ga betalen en de rechtszaak met vertrouwen tegemoet zag, hebben ze nog een maand of drie geprobeerd door intimidatie van mijn vrouw om over de brug te komen. Tot ze begrepen dat ik dit niet van plan was. Een rechtszaak aanspannen durfden ze toch maar niet en zijn toen gestopt met hun intimiderende praktijken.
Voor mij NOOIT geen AD meer, maar ook geen van die andere leugenachtige dagbladen !

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door tttlocke »

Seippie schreef:
10 aug 2019 00:14
Jaren geleden hetzelfde meegemaakt.
Bij tel. verkoop van een proefabonnement ben ik akkoord gegaan onder voorwaarde dat er GEEN automatische verlenging zou zijn. Bij dit gesprek was (toevallig) een buurman en beëdigd ambtenaar aanwezig. Na drie maanden proefabonnement werd zonder verder contact door het AD met mij het abonnement ‘gewoon’ doorgezet....
De wettelijke regels zijn sindsdien veranderd. Toen mocht die stilzwijgende verlenging nog.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kranten mogen dat onder voorwaarden nog steeds. Zowel toen als nu moet dat wel zijn afgesproken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
10 aug 2019 13:52
Kranten mogen dat onder voorwaarden nog steeds. Zowel toen als nu moet dat wel zijn afgesproken.
Als je bij het aangaan van een proefabonnement al afspreekt dat zonder tegenbericht van de abonnee het abonnement ook na de proefperiode wordt voortgezet. dan kun je dat moeilijk een stilzwijgende verlenging noemen.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Bij een stilzwijgende verlenging spreek je af dat niets doen betekend dat je voor hetzelfde bedrag en dezelfde periode het product wilt afnemen. Dat kan ook met proefabonnementen. Proefabonnementen van kranten mogen niet stilzwijgend worden verlegt, omdat ze een bijzondere positie hebben.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou verzekeringen en bijvoorbeeld tv abonnementen worden ook stilzwijgend verlengd, maar vóór de vervaldag kan beslist een tariefsverhoging worden aangekondigd. Mag je ook wel weer per omgaande de boel stopzetten.

Men zou raar opkijken als na het eenjarig contract er ineens geen tv of mobiele dekking meer is.

ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ronvonck »

Ik ben een proefabonnement dat automatisch zou stoppen bij het AD aangegaan. De kranten bleven echter bezorgd worden. Na een kastje-muur telefoongesprek met de klantenservice werd geopperd dat wellicht mijn adres op de looplijst was blijven staan. Dat zou worden hersteld. De kranten bleven komen en ook een incasso. De incasso heb ik gestorneerd. Wederom de klantenservice gebeld en die vertelden dat ik een abonnement had. Mijn verhaal dat ik beslist geen abonnement had afgesloten en dat ook niet wilde, werd voor kennisgeving aangenomen. Dat zelfde verhaal heb ik bij het Incassobureau Intrum gedaan. Na ruggespraak met het AD schrijft Intrum dat ik toch moet betalen.
Moraal van het verhaal : Sluit nooit een kennismakingsabonnement dat automatisch zal worden beëindigd af voor een krant !!!

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:14
Ik ben een proefabonnement dat automatisch zou stoppen bij het AD aangegaan. De kranten bleven echter bezorgd worden. Na een kastje-muur telefoongesprek met de klantenservice werd geopperd dat wellicht mijn adres op de looplijst was blijven staan. Dat zou worden hersteld. De kranten bleven komen en ook een incasso. De incasso heb ik gestorneerd. Wederom de klantenservice gebeld en die vertelden dat ik een abonnement had. Mijn verhaal dat ik beslist geen abonnement had afgesloten en dat ook niet wilde, werd voor kennisgeving aangenomen. Dat zelfde verhaal heb ik bij het Incassobureau Intrum gedaan. Na ruggespraak met het AD schrijft Intrum dat ik toch moet betalen.
Moraal van het verhaal : Sluit nooit een kennismakingsabonnement dat automatisch zal worden beëindigd af voor een krant !!!
Ik heb ook een proefabonnement gehad, je moet echter bij het afsluiten goed kijken welk abonnement je aanklikt. Je kunt nl. gemakkelijk een aanbieding voor een abonnement afsluiten die je wel moet opzeggen.
Goed lezen voordat je iets aanklikt.
Mijn abonnement is wel automatisch gestopt, dus ik kan dan wel aannemen dat u zelf niet nauwkeurig genoeg bent geweest.
In de bevestiging van uw tijdelijke abonnement stond alles vermeld, dus als het goed is kunt u dit nakijken.

ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ronvonck »

Ik heb een bon ingestuurd

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:31
Ik heb een bon ingestuurd
En een bevestiging gehad, neem ik aan. Wat stond daarin?

ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ronvonck »

Lowieze schreef:
18 nov 2019 16:22
ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:14
Ik ben een proefabonnement dat automatisch zou stoppen bij het AD aangegaan. De kranten bleven echter bezorgd worden. Na een kastje-muur telefoongesprek met de klantenservice werd geopperd dat wellicht mijn adres op de looplijst was blijven staan. Dat zou worden hersteld. De kranten bleven komen en ook een incasso. De incasso heb ik gestorneerd. Wederom de klantenservice gebeld en die vertelden dat ik een abonnement had. Mijn verhaal dat ik beslist geen abonnement had afgesloten en dat ook niet wilde, werd voor kennisgeving aangenomen. Dat zelfde verhaal heb ik bij het Incassobureau Intrum gedaan. Na ruggespraak met het AD schrijft Intrum dat ik toch moet betalen.
Moraal van het verhaal : Sluit nooit een kennismakingsabonnement dat automatisch zal worden beëindigd af voor een krant !!!
Ik heb ook een proefabonnement gehad, je moet echter bij het afsluiten goed kijken welk abonnement je aanklikt. Je kunt nl. gemakkelijk een aanbieding voor een abonnement afsluiten die je wel moet opzeggen.
Goed lezen voordat je iets aanklikt.
Mijn abonnement is wel automatisch gestopt, dus ik kan dan wel aannemen dat u zelf niet nauwkeurig genoeg bent geweest.
In de bevestiging van uw tijdelijke abonnement stond alles vermeld, dus als het goed is kunt u dit nakijken.
Ik heb een "Krantenbon" ingestuurd waarop heel duidelijk stond aangegeven dat het automatisch zou worden beëindigd.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat snap ik, maar wat stond in de bevestiging?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door tttlocke »

ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:14
Moraal van het verhaal : Sluit nooit een kennismakingsabonnement dat automatisch zal worden beëindigd af voor een krant !!!
Moraal van het verhaal: zorg dat je bewijs hebt van wat je precies hebt afgesloten en onder welke voorwaarden.

ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ronvonck »

Lowieze schreef:
18 nov 2019 16:33
ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:31
Ik heb een bon ingestuurd
En een bevestiging gehad, neem ik aan. Wat stond daarin?
Wat ze daarna sturen is wat mij betreft niet relevant. Ik heb een krantenbon ingestuurd waarop duidelijk stond dat het kennismakingsabonnement automatisch zou stoppen. Punt.

ronvonck
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:47
Contacteer:

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ronvonck »

tttlocke schreef:
18 nov 2019 16:38
ronvonck schreef:
18 nov 2019 16:14
Moraal van het verhaal : Sluit nooit een kennismakingsabonnement dat automatisch zal worden beëindigd af voor een krant !!!
Moraal van het verhaal: zorg dat je bewijs hebt van wat je precies hebt afgesloten en onder welke voorwaarden.
Krek !! Ik heb nog een dergelijke bon. Dus het bewijs zal niet lastig worden.

Gesloten