LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
w zwang
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2016 22:59

Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door w zwang »

Ik had een tweejarig overeenkomst voor het AD voor 16,45 per maand.
Zij hebben dit zonder iets te laten weten dat de overeenkomst afliep , verlengd voor 33,50 euro.
Ik heb hier over gebeld ze zeiden dat dat in de voorwaarden stond.
ik heb het geld via de bank terug gehaald.
Ik kon ook het Algemeen Dagblad ook niet opzeggen zeiden zij een maand opzeg termijn.
wat kan ik hiermee aanvangen.
met vriendelijke groet Wim Zwang

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Nu niets meer. Volgende keer de voowaarden lezen voor u de overeenkomst aangaat.

taxikemperman
Berichten: 630
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U houdt zich dus niet aan de voorwaarden
Na afloop van de actie betaalt u de gewone prijs.
U had volgens de voorwaarden uw contract moeten annuleren.
Dit heeft u niet gedaan en bent u dus abonnementsgeld verschuldigd.
Mag ik u het advies geven om het geld alsnog te betalen en direct uw abonnement op te zeggen.
Anders krijgt u eerst een 14 dagenbrief gevolgd door een incasso tot eventueel een deurwaarder

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door berndv »

w zwang schreef:
07 aug 2019 12:50
Ik had een tweejarig overeenkomst voor het AD voor 16,45 per maand.
Zij hebben dit zonder iets te laten weten dat de overeenkomst afliep , verlengd voor 33,50 euro.
is op zich niet heel raar. meestal loopt een abonnement na een vooraf afgesproken periode door. In de vooraf afgesproken periode geldt vaak een speciale prijs en als die periode afgelopen is, geldt het normale tarief. Een maand voor het aflopen van de actieperiode opzeggen is dan vaak de oplossing om niet opeens een hoger tarief te krijgen.
w zwang schreef:
07 aug 2019 12:50
Ik heb hier over gebeld ze zeiden dat dat in de voorwaarden stond.
ik heb het geld via de bank terug gehaald.
Hmm, ik zie een volgend topic aankomen. Lastiggevallen door incassobureau x vanwegen onterechte verlenging bij AD.

Maar even zonder gekheid. U bent hen contractueel geld verschuldigd, dat geld heeft u teruggeboekt, dat ontslaat u niet van de overeenkomst. Maar goed, als u van mening bent dat dit uw goedrecht is, moet u dit gewoon doen.
w zwang schreef:
07 aug 2019 12:50
Ik kon ook het Algemeen Dagblad ook niet opzeggen zeiden zij een maand opzeg termijn.
wat kan ik hiermee aanvangen.
U kon het wel opzeggen, u spreekt u zelf hier nu tegen, u kon opzeggen, maar niet per direct zonder geld verchuldigd te zijn.
w zwang schreef:
07 aug 2019 12:50
wat kan ik hiermee aanvangen.
de betaling overboeken, opzeggen, wachten op de bevestiging van de opzegging. En in de toekomst dergelijke overeenkomsten nakijken alvorens u ze afsluit en de datum dat u moet opzeggen zonder duurder uit te komen op de kalender zetten.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door renewouters »

Wordt lachen als abonnementen niet automatisch doorlopen. Gaan mensen weer zeuren dat ze opeens geen krant meer krijgen (want dit soort mensen leest ook hun email nooit).

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
07 aug 2019 14:41
(want dit soort mensen leest ook hun email nooit).


Dat is een aanname, die jij niet waar kan maken.

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door criticus2 »

reggie2 schreef:
07 aug 2019 15:03
renewouters schreef:
07 aug 2019 14:41
(want dit soort mensen leest ook hun email nooit).


Dat is een aanname, die jij niet waar kan maken.
dat heb je zo met aannames. (anders is het ook geen aanname).

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

w zwang schreef:
07 aug 2019 12:50
Ik had een tweejarig overeenkomst voor het AD voor 16,45 per maand.
Zij hebben dit zonder iets te laten weten dat de overeenkomst afliep , verlengd voor 33,50 euro.
De overeenkomst mag in beginsel worden stilzwijgend worden omgezet in een andere vorm. Er zijn twee punten waar naar gekeken kan worden. Als eerste, als het hier gaat om een proefabonnement? Ik vind de termijn van twee jaar wel wat lang daarvoor, dus ik denk dat je meer nodig hebt dan deze verdubbeling in prijs. Als tweede, is de hogere prijs destijds gecommuniceerd. De eerste 24 maanden voor € 16,45 per maand, daarna €33,50 voldoet. Een van/voor prijs voldoet m.i. niet.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@alfatrion

U hebt blijkbaar nog nooit een aanbieding voor een krantenabonnement gehad tegen een tijdlijk gereduceerd tarief.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is daar agressief aan? En de Ts kiest toch zelf voor een abonnement met een gereduceerd tarief? Waarom zou de krant hem daar moeten attenderen dat dat abonnement afloopt? Hij staat toch niet onder curatele.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb ook een x een proefabonnement genomen van 4 weken.
Nu word ook ik zeker 2-3x per week gebeld om mij maar vooral een gewoon abonnement aan te smeren.
Echt irritant en opdringerig , wat ik ook doe of zeg ...ze blijven bezig .

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moederslink:
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... van-verzet
Lady1234 schreef:
07 aug 2019 17:51
U hebt blijkbaar nog nooit een aanbieding voor een krantenabonnement gehad tegen een tijdlijk gereduceerd tarief.
In de wet is opgenomen dat een proefabonnement (d.w.z. een abonnement ter kennismaking) van zelf moet stoppen. Een krant die een proefabonnement een abonnement tegen een tijdelijk gereduceerd tarief noemt bied nog steeds een proefabonnement en dus moet die automatisch stoppen. Natuurlijk zijn ook er ook abonnementen die niet ter kennismaking zijn en die kunnen met tijdelijk gereduceerd tarief worden aanboden. Hiervoor geldt wel dat beide bedragen gecommuniceerd moeten worden in het aanbod.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:
08 aug 2019 00:33
In de wet is opgenomen dat een proefabonnement (d.w.z. een abonnement ter kennismaking) van zelf moet stoppen. Een krant die een proefabonnement een abonnement tegen een tijdelijk gereduceerd tarief noemt bied nog steeds een proefabonnement en dus moet die automatisch stoppen.
Ja, maar na 2 jaar kan je mijns inziens niet meer spreken over de term proef. Helemaal niet bij een dagblad. Ik neem aan dat je een dergelijk blad niet 830 keer hoeft uit te proberen om te weten of je het wilt.
alfatrion schreef:
08 aug 2019 00:33
Natuurlijk zijn ook er ook abonnementen die niet ter kennismaking zijn en die kunnen met tijdelijk gereduceerd tarief worden aanboden. Hiervoor geldt wel dat beide bedragen gecommuniceerd moeten worden in het aanbod.
Dit is mogelijk een valide punt. Maar dan moet het aanbod van toen wel achterhaald worden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door renewouters »

reggie2 schreef:
07 aug 2019 15:03
renewouters schreef:
07 aug 2019 14:41
(want dit soort mensen leest ook hun email nooit).


Dat is een aanname, die jij niet waar kan maken.
Analyseer berichten op dit en andere fora, en er is een hele grote zekerheid dat die aanname klopt.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
07 aug 2019 23:20
Ik heb ook een x een proefabonnement genomen van 4 weken.
Nu word ook ik zeker 2-3x per week gebeld om mij maar vooral een gewoon abonnement aan te smeren.
Echt irritant en opdringerig , wat ik ook doe of zeg ...ze blijven bezig .

Het is natuurlijk zeer onverstandig om je telefoonnummer te geven. Maar nu de AD het wel heeft, kun je altijd nog een beroep doen op het recht van verzet. https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... van-verzet

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kees2850 schreef:
08 aug 2019 09:36
Als het waar is wat @alfatrion schrijft dat een abonnement tegen gereduceerd tarief voortkomend uit een proefabonnement nog steeds een proefabonnement is dan heeft TS wel een punt. Want de Persgroep bood mij al tientallen keren een abonnement aan voor 1 of 2 of 3 jaar als vervolg op vier weken gratis lezen van de Volkskrant.
Dat schrijft Alfatrion helemaal niet.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door Har45 »

Op AD.nl staat netjes de normale prijs vermeld van een abonnement.
Men kan abonnee worden met een drietal voordeelperiodes namelijk 1 jaar (124 euro voordeel) 2 jaar (247 euro voordeel)
en 3 jaar (371 euro voordeel).
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.

AD Compleet
Zes dagen per week de papieren krant
+ alle dagen de digitale krant, overige digitale producten en Topics
€ 33,50 per 4 weken
€ 98,50 per kwartaal
€ 195,50 per halfjaar
€ 372,50 per jaar

Bron: https://www.ad.nl/service/abonnementsvo ... e-tarieven

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:
08 aug 2019 08:04
Ja, maar na 2 jaar kan je mijns inziens niet meer spreken over de term proef. Helemaal niet bij een dagblad. Ik neem aan dat je een dergelijk blad niet 830 keer hoeft uit te proberen om te weten of je het wilt.
Daarom vond ik het verweer op zichzelf ook niet erg sterk. Wat zijn de kenmerken van een proefabonnement? Als eerste een gereduceerd tarief of een cadeau. Als tweede, is vaak de duur beperkt, maar is sluit niet uit dat dit ook voor een periode van twee jaar kan. Tot slot, geld het aanbod alleen voor kanten die niet recent abonnee zijn geweest. Verder kunnen er ook nog uitlatingen zijn van het blad die wijzen op kennismaken.
berndv schreef:
08 aug 2019 08:04
Dit is mogelijk een valide punt. Maar dan moet het aanbod van toen wel achterhaald worden.
Zeker, en de bewijslast ligt bij TS. Het zou wellicht kunnen met de wayback machine.
renewouters schreef:
08 aug 2019 08:08
Analyseer berichten op dit en andere fora, en er is een hele grote zekerheid dat die aanname klopt.
Er is een laag vertrouwen dat deze bewering juist is.
Har45 schreef:
08 aug 2019 10:24
Op AD.nl staat netjes de normale prijs vermeld van een abonnement.
(...)
Dus m.i. geen proefabonnement maar je neemt gewoon een abonnement en je kiest 1 van de 3 mogelijkheden met voordeelperiode.
Resumé m.i. heeft het AD gewoon goed gehandeld, en is de klant de 33,50 euro verschuldigd tot het moment van correcte opzegging.
Je vult nu de casus in.

ZeerPrivé
Berichten: 5308
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

OMG, wat een gedoe weer. TS schrijft zelf dat hij een 2-jarig abonnement heeft het op het AD. Over een proefabonnement heeft hij het NIET.

Z'n enige vraag is of het klopt dat hij een maand opzeg heeft, en ja dat klopt en dat kan hij ook checken in de alg. voorwaarden. Storneren was niet correct.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Algemeen Dagblad verlengt zonder bericht

Ongelezen bericht door berndv »

ZeerPrivé schreef:
08 aug 2019 12:18
OMG, wat een gedoe weer. TS schrijft zelf dat hij een 2-jarig abonnement heeft het op het AD. Over een proefabonnement heeft hij het NIET.

Z'n enige vraag is of het klopt dat hij een maand opzeg heeft, en ja dat klopt en dat kan hij ook checken in de alg. voorwaarden. Storneren was niet correct.
Nee, ts meld inderdaad niets over of het een proefabonnement zou zijn of niet. Maar dit kan wel een cruciaal onderdeel van het antwoord zijn. Het verschil tussen een proefabonnement en een regulier abonnement met gereduceerde prijs is namelijk dat het proefabonnement moet eindigen na de proefperiode en het reguliere abonnement zal normaliter na de actieperiode stilzwijgend door blijven lopen tegen het normale tarief.

Maar goed, zoals ik al aangaf, ik vind een periode van 2 jaar niet aannemelijk voor een proefabonnement.

Gesloten