LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ander type dan gekocht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Steffmeister
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 10:33

Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door Steffmeister »

Hallo allemaal,

Ik heb 7+ maanden geleden een babyfoon van Philips gekocht bij een baby-speciaalzaak.
Werkt prima, geen probleem.

Maar, nu las ik toevallig gisteren dat er op de babyfoon een eco-mode op zit. Dit houdt in dat als deze ingeschakeld is, minder stroom verbruikt (het ontvangst wordt dan iets minder). Goed ik kijken in de handleiding hoe je dit inschakelt. Heel simpel, echter had mijn ouderstation dit niet in het menu staan.

Even verder kijken en wat blijkt:
Op zowel het basisstation als ouderstation staat als type: SCD530
terwijl ik (staat ook op de doos) type SCD535 heb gekocht.
De 530 is in 2008 op de markt gekomen en de 535 in 2010. Met andere woorden ik heb voor een oud model die tussen 2008 en 2010 is gemaakt het bedrag van een nieuwe betaald.

Ik heb al met het hoofdkantoor gebeld en die geven aan omdat het al zo lang geleden is dat ik de babyfoon heb gekocht zij niets meer kunnen doen! En heeft het ook geen nut om een klacht hierover in het systeem te zetten.

Dus mijn vraag: Moet ik dit zomaar pikken? Ook als is het 7+ maanden geleden dat ik de babyfoon heb gekocht. Zij leveren een oud model in een nieuwe doos.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door berndv »

Ik vind dat dit wel knap lullig gegaan is. Echter zit hier ook een stukje eigen verantwoordelijkheid in. Als u hier na een week achter was gekomen hadden ze wellicht nog iets voor u kunnen doen, maar ik vind 7 maand wel een hele periode. Feit blijft wel dat iemand het oude type in de nieuwe doos heeft gedaan.

Steffmeister
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2012 10:33

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door Steffmeister »

Uiteraard zit er een stukje eigen verantwoordelijkheid in.
Ik heb de babyfoon ook uit de doos gehaald en bekeken enzovoort op beschadigingen. Qua uiterlijk ziet deze er precies hetzelfde uit.

Maar zoals ik al zei: Van de week kwam ik er achter dat er een eco-modus op zit en toen ik daar voor ging kijken kwam ik erachter dat het een heel ander type is.

En wie let er op het type nummer op het apparaat zelf?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door berndv »

Zoals ik mijn bericht ook af sloot, er moet iemand geweest zijn die dat artikel in die doos gestopt heeft. Wat in deze gewoon erg lastig is, is om dit na 7 maand aan te tonen. Maw, de bewijslast ligt bij u, en dat wordt een lastige.

U heeft recht op dat wat u gekocht heeft. Maar het bewijzen dat u niet gekregen heeft wat u heeft gekocht...

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door Jefdus »

Sterker nog, het is maar de vraag of Philips hierin een partij is. Misschien heeft de verkoper wel apparaten lopen verwisselen. Ik denk dat je dus eerder bij de winekl moet zijn waar je het apparaat hebt gekocht, dan bij de fabrikant.

Uiteindelijk zal het overigens waarschijnlijk een welles/nietes spelletje worden, waar ik persoonlijk geen tijd in zou steken.

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door installateur »

Dat is niet zo maar de vraag, de verkoper is partij in deze, daar zult u zich moeten vervoegen.

MAXIEM

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Steffmeister

Hier is sprake van bedrog en bewuste misleiding. Wie dat ook gedaan heeft (het produkt en de doos verwisselt) is van geen belang. De verkoper is en blijft daar verantwoordelijk voor. Ook het aantal maanden is niet van belang. Je hebt de non-conformiteit na de ontdekking binnen de wettelijk aangegeven 2 maanden bij de verkoper gemeld. De verkoper dient dus alsnog te leveren wat er is besteld. Wil hij niet meewerken, dan kun je alsnog schriftelijk en aangetekend de koopovereenkomst ontbinden op basis van het principe van non-conformiteit en de aankoopsom retour eisen.

Sukses, Maxiem.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Ander type dan gekocht

Ongelezen bericht door nevermind »

MAXIEM schreef:Steffmeister

Hier is sprake van bedrog en bewuste misleiding. Wie dat ook gedaan heeft (het produkt en de doos verwisselt) is van geen belang. De verkoper is en blijft daar verantwoordelijk voor. Ook het aantal maanden is niet van belang. Je hebt de non-conformiteit na de ontdekking binnen de wettelijk aangegeven 2 maanden bij de verkoper gemeld. De verkoper dient dus alsnog te leveren wat er is besteld. Wil hij niet meewerken, dan kun je alsnog schriftelijk en aangetekend de koopovereenkomst ontbinden op basis van het principe van non-conformiteit en de aankoopsom retour eisen.

Sukses, Maxiem.

Maxiem, lees nog eens dit bericht, dit spreekt boekdelen, en niet de verkoper is aansprakelijk, maar TS.
berndv schreef:Zoals ik mijn bericht ook af sloot, er moet iemand geweest zijn die dat artikel in die doos gestopt heeft. Wat in deze gewoon erg lastig is, is om dit na 7 maand aan te tonen. Maw, de bewijslast ligt bij u, en dat wordt een lastige.

U heeft recht op dat wat u gekocht heeft. Maar het bewijzen dat u niet gekregen heeft wat u heeft gekocht..
.

Na twee maanden meld ik bij de supermarkt, dat ik te weinig wisselgeld heb gekregen.
Met welk bewijs!
Dan laat TS aantonen dat hij/zij het verkeerde artikel heeft gekregen!

Gesloten