LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] rookmelders

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Roblandzaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2013 20:55

rookmelders

Ongelezen bericht door Roblandzaat »

Ik heb de test met de rookmelders gezien en dat is natuurlijk heel goed,maar deze tests zijn allemaal bedoelt voor mensen met een goed gehoor en ik heb dat niet en met mij vele anderen.
Ik heb namelijk 's nachts geen gehoorapparaten in omdat je daar nou eenmaal niet mee kan slapen want dat geeft een hinderlijke fluittoon doordat ze gaan rondzingen en ik ben ruim 70% van mijn gehoor kwijt en voornamelijk in de hoge tonen,dus je kan bij mij wel 10 rookmelders neerhangen,maar ik hoor ze niet.
Als ze daar nou eens een oplossing voor vinden doen ze daar veel mensen een plezier mee.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: rookmelders

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn ook rookmelders met flitslicht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: rookmelders

Ongelezen bericht door crazyme »

Sprinkler ?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: rookmelders

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Rookmelders voor doven en slechthorenden
Er bestaan ook rookmelders die gekoppeld zijn aan een trilplaat en een flitslicht. Mensen die doof of slechthorend zijn kunnen dan ook tijdig worden gewaarschuwd. Er zijn rookmelders die je kunt aansluiten op je wek- of waarschuwingssysteem. Meer informatie hierover vind je bij het bedrijf Oorakel. Zij geven antwoord op alle vragen over het gehoor, doofheid, slechthorendheid, spraak- taalmoeilijkheden en hoor hulpmiddelen. De dienstverlening van Oorakel is gratis.

www.oorakel.nl

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: rookmelders

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik kan je probleem begrijpen lijkt me best angstig. Zelf ben ik omdat ik heel ligt slaap (is ook niet altijd even leuk trouwens) bij het minste of geringste wakker.

Er zijn gelukkig speciale systemen voor doven en slechthorenden. Zie o.a. hier

Of hier

Gesloten