LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Op 2 maart 2018 heb ik een nieuw volledig geïntegreerd inbouw Samsung vaatwasser met 3 jaar extra garantie online bij BCC gekocht. De vaatwasser is op 7 maart geleverd en geïnstalleerd. De monteurs zeiden nog "deze vaatwasser is nog niet getest". Ik heb de vaatwasser in gebruik genomen. Bij eerst gebruik was zowel de vaatwasser als de vaat nat gebleven. Ik dacht dat ik beïnvloed was door de worden van de monteurs. Ik heb alles afgedroogd en een paar dagen later (1 persoon huishouden)weer aangezet. Dit keer was niet alleen alles weer nat maar de vaat was ook niet schoon en er zit een roestvlek op de bodem (foto's van genomen) Ik heb na verschillende pogingen van lang wachten en verbindingen door BCC verbroken (omdat het te druk was) vier dagen later mijn klacht kunnen doorgeven. Ik zou teruggebeld worden maar dit gebeurde niet en na twee weken heb ik weer gebeld. Sorry melding was niet opgepakt en klantservice medewerker kon niet vertellen waarom maar zij maakte weer een nieuwe melding. Week daarop heb ik weer gebeld. De reparatieteam neemt contact met mij op. Ik heb vervolgens een mail met datum en te verwachten tijd gekregen.
Op afgesproken datum zijn er twee monteurs geweest waarvan 1 Engelstalige, vaatwasser problemen tweetalig uitgelegd. De monteurs hebben drie keer vijf minuten vaatwasmachine laten wassen en dit was de test. Je moet zout en spoelglansmiddel gebruiken werd aan mij verteld (had ik al gedaan). Zij kwamen er samen niet uit en belde een collega ook hij had geen idee wat het was. De monteurs gaven aan dat zij het oplossen van de vaatwasser probleem bij Samsung moesten neerleggen. Na twee weken weer gebeld voor de status en ik kreeg te horen dat er nog geen reactie van Samsung was. Ik heb hierop zelf Samsung gebeld. Ik kreeg een Belgische meneer aan de lijn, hij kon mij niet helpen. Ik heb weer BCC gebeld en ik zou teruggebeld worden. Dit is weer niet gebeurd en zo ben ik drie weken lang ieder woensdag aan het bellen geweest met laatste email als antwoord (zie bijlage). Bij BCC heb ik kenbaar gemaakt dat ik de afhandeling van deze zaak uit handen heb gegeven aan LegalGuard. Ik heb Samsung gebeld en zij hebben beloofd een monteur langs te sturen. Ik heb tot op heden geen afspraken bevestiging hiervoor ontvangen of een monteur gezien. Meneer [naam verwijderd door moderatie] belde mij op met de mededeling dat zij (Samsung) de zaak verder ging afhandelen. Via mail en telefoon correspondentie met hem gevoerd. Alle bewijzen op zijn verzoek toegestuurd. Vandaag werd ik door meneer [naam verwijderd door moderatie] gebeld met "ik heb slecht nieuws voor u", de directie heeft besloten dat er geen technische reden gevonden is om vaatwasser te vervangen en roestvlek komt omdat ik zout heb gemorst en de vaatwasser niet gelijk heb aangezet. Zo zout heb ik het in mijn leven niet gegeten....kan wel huilen.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 aug 2018 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door rvjapio »

Probeer het eens met dit formulier https://www.bcc.nl/klantenservice/repar ... -repareren.
Ze moeten natuurlijk gewoon een goed product leveren. Met of zonder de extra garantie die u heeft gekocht. De tegenargumenten van de monteurs lijken me flauwekul. En roest ontstaat mi. echt niet door wat zout morsen, want er wordt voortdurend gespoeld. Zelf was ik trouwens al jaren zonder zout of glansmiddel en alles komt er schoon en droog uit. Sterkte.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door HADES2001 »

snuffel1 schreef:Zout voor een vaatwasser is een agressief goedje en tast bij morsen de binnenzijde van de vaatwasser aan. Als de vaatwasser na het morsen direct een afwasprogramma afwerkt wordt het restant zout ook afgevoerd door het warme water. Gezien het slechte afwas resultaat en het niet drogen van de vaat kun je er bijna van uit gaan dat het verwarmingselement bij eerste ingebruikname al niet heeft gewerkt m.a.w. de vaatwasser was bij levering al defect. Samsung is niet verplicht om de vaatwasser te vervangen maar dient de vaatwasser wel werkend te maken omdat u niets te verwijten valt. BCC is de verkoper en van BCC mag u toch steun verwachten dus terug naar BCC en daar uw ervaringen met Samsung delen.
Samsung is uiteindelijk misschien degene die hem goed gaat maken maar bcc is verkoper dus ook het aanspreekpunt voor de klant.
Ook aan te raden (hoe droevig de service ook is ondanks hun reclame) alle communicatie met bcc

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat onzin verhaal van zout gemorst en daarom roest blijft maar doorgaan. Een goede kwaliteit roestvast stalen kuip gaat NIET roesten als daar een dag of wat korreltjs zout op liggen. Maar als roestvast staal van een belabberde kwaliteit is of al beschadigd bij verwerking dan krijg je dat.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Spacestar »

Lady1234 schreef:Dat onzin verhaal van zout gemorst en daarom roest blijft maar doorgaan. Een goede kwaliteit roestvast stalen kuip gaat NIET roesten als daar een dag of wat korreltjs zout op liggen. Maar als roestvast staal van een belabberde kwaliteit is of al beschadigd bij verwerking dan krijg je dat.
Ook onze Mi..e heeft hier geen enkel probleem mee. Nu vul ik het zout bij om daarna meteen de vaat te doen(de oplossing? :D ).

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zout vult men hooguit 1 of 2 keer per jaar bij.

Ik heb nu een jaar of wat nijn derde vaatwasser in ca. 45 jaar. Ben nooit echt voorzichtig geweest met dat zout, maar geen van beide machines had last van roest.

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door witte angora »

Tip: als je de aankoopbon nog hebt (en als het goed is heb je een duplicaat in je mailbox gekregen), kijk dan eens naar de voorwaarden achterop het formulier. Er staat exact op waar je recht op hebt, en daar kan, en mag, je BCC op aanspreken. De voorwaarden zijn exact volgens de geldende Nederlandse regelgeving.

stofzuigertje

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb 4 jaren terug een Siemens gekocht en de Bosch weg gedaan, De Bosch was roestvrije bodem en de huidige Siemens kunststof.. dus roest, dat lukt niet eens...

Maar wel vreemd dat BCC niets doet, stuur ze een mail en gelijk een link naar dit forum want dat wil ook nog wel eens helpen...
Kunnen wij gelijk zien wat zij er van vinden....

Link om 12. 00 uur geplaatst gebruiken!

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Ik ben zeer dankbaar voor alle tips en suggesties. Ik heb een mail gestuurd met lid naar dit forum zoals stofzuigertje voorstelde. In de bevestiging staat: Aanmelden reparatie
Je reparatie is aangemeld!
We gaan zo snel mogelijk voor je aan de slag en nemen tijdens kantooruren binnen 4 uur (en buiten kantooruren de eerstvolgende werkdag) contact met je op.

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Ik ben vanmorgen gebeld door BCC, dat zij geen teruggave of reparatie kunnen afhandelen omdat alles via Samsung moet. Voor teruggave ben ik te laat. Ik heb machine op 7 maar geleverd gekregen en op 16 heb ik de eerste klacht ingediend...hoezo te laat. Zij ging dit navragen / en neemt weer contact op. In plaats van contact (zoals beloofd) krijg ik onderstaande mail.

Geachte E.M. Rila,

Wij hebben uw reparatiemelding in goede orde ontvangen en doorgestuurd naar de desbetreffende reparateur. De reparateur zal binnen twee werkdagen telefonisch contact met u opnemen om de klacht met u door te nemen en eventueel een datum af te spreken voor een monteursbezoek.

Mocht u behoefte hebben aan meer informatie dan kunt u contact met ons opnemen via het telefoonnummer 020-6556593. Dit telefoonnummer is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:00-18:00 uur en op de zaterdag van 09:00-17:00 uur.


Wanneer u telefonisch contact met ons opneemt wilt u dan het volgende nummer vermelden? 201808-9330512


Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Team BCCienen

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat u te laat bent voor teruggave is logisch, want u hebt op 16 maart niet aangegeven dat hij terug moest.

Maar een uiterst belabberde afwikkeling van uw klacht door BCC.

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Lady1234 schreef:Dat u te laat bent voor teruggave is logisch, want u hebt op 16 maart niet aangegeven dat hij terug moest.

Maar een uiterst belabberde afwikkeling van uw klacht door BCC.
Beste lady 123,
Bedankt voor uw reactie.

Ik heb gelijk aangegeven dat ik mijn geld terug wilde. Medewerkster BCC gaf aan dat dit nog niet mogelijk was. Procedure is dat er eerst een monteur eerst bij u langs komt om te kijken of de vaatwasser echt niet juist werkt.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Franscois »

Sinds BCC onder mediamarkt valt, gaan zij dezelfde werkwijze hanteren. Conclusie: niet meer kopen bij deze groep.

Franscois
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 jul 2018 15:08

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Franscois »

Ik heb bij beide bedrijven meegemaakt dat er een gebruikt apparaat als nieuw verkocht werd. Daarom staan beide bij mij op de black list.

Willemzelf
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Het is al verdacht dat er bij levering gezegd werd dat de machine niet is getest.
Dit soort apparaten worden nooit getest.
Ze dienen te worden geleverd in een afgesloten doos.
Is de doos open dan is dat al verdacht, en waarschijnlijk een retour apparaat.

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Vandaag onderstaande Email ontvangen na tevergeefs wachten op telefoon (zoals eerder beloofd).

Geachte heer/mevrouw,

Middels dit e-mailbericht informeren wij u over de status van de reparatie aan uw vaatwasser DW60M5040BB/ET met ordernummer 1256724, externe referentie: . Uw toestel kan, i.v.m. het niet beschikbaar zijn van de onderdelen en/of om economische reden, niet worden hersteld.

Op dit moment zijn wij in overleg met Samsung over een passende oplossing. Wij nemen in de regel binnen acht werkdagen na heden contact met u op om u nader te informeren over het vervolg.

In het vertrouwen u hiermee, voor dit moment, voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
CE Repair Services

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

Gisteren om 18:12 uur ben ik gebeld door Samsung medewerker met volgende mededeling “ komt het gelegen dat ik u bel. Ik heb goed nieuws voor u. Van hogerhand is besloten om de machine aan BCC te crediteren. U mag zelf beslissen of u een andere machine uitkiest of uw geld terug krijgt. BCC zal over een paar dagen een creditcode krijgen en zij nemen dan contact met u op”

Ik heb gevraagd om een mailbevestiging hiervan te ontvangen. Samsung medewerker heeft beloofd dat de mail binnen twee weken naar mij gestuurd zal worden.

Na vier maanden van stress, slapeloze nachten, ergernis over een niet werkende vaatwasser en extra kosten voor juridisch hulp en telefoon gespreken wil ik niet eens voor een nanoseconde een overeenkomst met BCC hebben. IK WIL MIJN GELD EN ALLE EXTRA KOSTEN TERUG OP MIJN REKENING ZIEN.

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... maar je hebt dus een overeenkomst met BCC, en het is juist die overeenkomst die ontbonden/aangepast moet worden. Leuk dat je dat niet wil, maar je zult wel moeten wil je je geld terug krijgen.

En alle extra kosten terug? Vergeet dat maar. Je kunt het bedrag van de aanschaf terug krijgen, en dat is het.

EMRilaalvarenga
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 aug 2018 18:25

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door EMRilaalvarenga »

witte angora schreef:Sja... maar je hebt dus een overeenkomst met BCC, en het is juist die overeenkomst die ontbonden/aangepast moet worden. Leuk dat je dat niet wil, maar je zult wel moeten wil je je geld terug krijgen.

En alle extra kosten terug? Vergeet dat maar. Je kunt het bedrag van de aanschaf terug krijgen, en dat is het.
Beste witte angora,

Uiteraard gaat het om een nieuwe overeenkomst met BCC indien ik zou besluit om een machine te kiezen in plaats van mijn geld terug.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: BCC/Samsung weigeren ontbinding koopovereenkomst

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar bestaan de extra kosten uit?

Gesloten