Best Air als slechtste

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
zigster123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:03

Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door zigster123 »

Best Air zou in 1 dag 4 units plaatsen voor koelen en verwarming. Ze zijn 6 x geweest en het werkt nog steeds niet (temperatuur komt niet boven 19.5 graden uit). Ook is de buitenunit luider dan de wettelijk maximale 40 dB. Na al een paar keer een paar weken zonder te hebben gezeten en daarna een provisorische reparatie word er nu helemaal niet meer op mijn mail gereageerd. Bij bellen krijg je te horen dat ze terug zullen bellen wat ook niet word gedaan. Ik weet niet meer wat ik nog kan doen, maar zit nu wel met een jas aan in de kamer
Jammer genoeg kan ik hier niet het hele dossier kwijt wegens te veel tekens (het zijn 4 Word pagina's)

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat ik genoeg heb om je door te kunnen doorverwijzen, onlangs dat ik geen verstand heb van units.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen contact opnemen met de verkoper, en eventueel kijken of er juridische mogelijkheden zijn.

Als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen jou advies geven.

Denk na welke optie jij het liefste wil, wil je nog een kans geven om te laten repareren of wil je de koop ontbinden? Geef dit aan bij wie je om hulp gaat vragen.

zigster123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:03

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door zigster123 »

Dank je. Ik heb het Juridisch loket gemaild.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door Cro »

Je isolate is wel op orde? Een tochtig huis uit de jaren 50 bijvoorbeeld is lastiger te verwarmen dan een nieuwbouwwoning. Alleen het aantal units zegt wat dat betreft niet zoveel.

zigster123
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:03

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door zigster123 »

Het huis is uit 1975 en heeft dubbel glas, vloer isolatie en dak isolatie. De muren zijn van beton en 25 cm dik.

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door Cro »

zigster123 schreef:
29 nov 2021 05:12
Het huis is uit 1975 en heeft dubbel glas, vloer isolatie en dak isolatie. De muren zijn van beton en 25 cm dik.
Is dat recent aangebrachte isolatie? Isolatie en dubbelglas uit 1975 wil nog wel eens onvoldoende zijn voor verwarming met l/l units.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door 150747 »

Verwacht ook geen wonderen wanneer de buitentemperatuur lager is dan 5 graden.
Dan bevriest de buitenunit en moet dan regelmatig ontdooien waardoor er op dat moment geen warmte wordt opgewekt.
Ik spreek uit ervaring.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik lees ook matige berichten over Bestair.
Heb afgelopen juli een A merk inverter airco laten monteren.
3,5kw binnenuit in woonkamer en 2,5kw in de slaapkamer.
De hele maand november en tot nu toe in december verwarmd de airco de gehele huiskamer (50m2) in 1 uur naar 19 graden. Inverter staat dan via de afstandsbediening ook op 19 graden. Verbruik per uur is dan zo,n 0,35 kWh.
Buitenunit is fluisterstil.
Op warme zomerdagen was standje 21-22 graden al voldoende om de gehele woonkamer te koelen.
Uitermate tevreden met de Mitsubishi heavy.
Radiatoren in huiskamer zijn niet meer in gebruik.
Gasverbruik koude dag is nog maar 2kuub.( Badkamer en kantoor).

MoBu
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2022 13:14

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door MoBu »

Bestair moet gestopt worden!

Maak geen gebruik van Bestair en bespaar jezelf een hoop ellende. In het kort: afspraken worden niet nagekomen, geen deskundigheid, slechte communicatie en je wordt na het tekenen van de offerte niet meer serieus genomen. Monteurs zijn vriendelijk maar niet vakbekwaam en werken niet volgens de arbo richtlijnen. Kortom: Bestair veroorzaakt een hoop ellende en snel/adequaat oplossen van problemen..... daar is geen sprake van. Bestair moet gestopt worden!

Achimm52
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2022 00:02
Locatie: Almere Haven

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door Achimm52 »

Ik heb 4 weken geleden een advocaat in de armen genomen om het reeds betaalde geld terug te betalen. De reden is dat Bestair zonder mij tussendoor te informeren, zich niet heeft gehouden aan de lever termijn van 6/12 weken. Bestair heeft niet gereageerd op de sommering van de advocaat. Ook nu niet na de herinnering waarbij eveneens incassokosten in rekening zijn gebracht. Ik overweeg met mijn advocaat naar de Rechter te stappen. Ik begrijp niet hoe een organisatie die zich zo klant onvriendelijk profileert toch nog adverteert op de televisie.

moniqueErnst
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2022 12:15

Re: Best Air als slechtste

Ongelezen bericht door moniqueErnst »

Bij ons is BestAir gisteren geweest. De verkoper heeft heel veel beloofd waar niets van waargemaakt kon worden. Ze zijn begonnen met het plaatsen van de airco in de slaapkamer. Uiteindelijk liep er een grote goot over de koof van het huis. De monteurs maakten duidelijk dat er helaas geen andere manier was terwijl ons duidelijk beloofd was dat we niets aan de buitenzijde zouden zien.
De 2e helft van de betaling mocht na levering. Maar vrijdag werden we gebeld dat we moesten betalen anders zouden ze niet komen.
Ook zou er geen extra groep nodig zijn. De monteurs gaven aan dat dit wel nodig was.
Uiteindelijk hebben we de werkzaamheden stil laten leggen omdat er niemand op kantoor was die mee wilde denken in oplossingen. De monteurs zouden het wel regelen. We hebben aangegeven dat de monteurs het gereedschap dat er nog lag (een boor en stofzuiger) moesten laten staan tot er iemand kwam voor een oplossing. Maar in plaats van service te bieden stuurden ze de politie.
De apparatuur hebben we nu uiteindelijk in huis na een halve montage maar om het geld of een gedeelte terug te krijgen van bijna 10.000 euro zal nog een klus worden.
Ook wij gaan een advocaat inschakelen

Plaats reactie