LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
07 mei 2019 08:34
Wat je krijgt moet gelijkenis tonen met het voorbeeld, daar gaan mensen immers op af.
Het gaat hier om verse producten die niet iedere dag hetzelfde zijn (en die vaak ook pas worden gemaakt als de bestelling is geplaatst. Maar goed, vanaf je zolderkamertje sta jij wel vaker heel heel ver van de werkelijkheid af.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
07 mei 2019 17:05
alfatrion schreef:
07 mei 2019 12:18
Uit het wetsartikel volgt niet dat het uitsluitend geld voor exemplaren die fysiek worden getoond. Een model kan prima op afstand worden getoond. De functie van die plaatjes is je tonen wat je krijgt.
Nogmaals: lees de parlementaire geschiedenis.
Roepen "lees X" overtuigt niet. Herhalen "lees X" overtuigt bij herhaling niet.

Het citaat van de A-G is niet toegepitst op plaatjes die als functie hebt om er te geven wat je krijgt, het is meer een algemeen verhaal.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met alle respect, Alfa, maar normaal weet jij je juridische informatie altijd zeer goed te vinden. Nu ineens niet?

Maar goed, als jij eraan vast wilt blijven houden dat een “model of monster” écht hetzelfde is als een advertentieplaatje: be my guest.

Ik zal je nog één hint geven: Google eens op “model of monster” en kijk wat je tegenkomt.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 mei 2019 22:36
Ik zal je nog één hint geven: Google eens op “model of monster” en kijk wat je tegenkomt.
Eerste tekst die ik tegenkwam:
F. Indien levering naar model of monster wordt overeengekomen dan dient dit monster of model als uitgangspunt, maar niet exact. Lichte afwijkingen in kleur of uitvoering zijn toegestaan.
De in de uitzending getoonde voorbeelden kan ik geen "lichte afwijkingen" noemen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
08 mei 2019 07:38
Moneyman schreef:
07 mei 2019 22:36
Ik zal je nog één hint geven: Google eens op “model of monster” en kijk wat je tegenkomt.
Eerste tekst die ik tegenkwam:
F. Indien levering naar model of monster wordt overeengekomen dan dient dit monster of model als uitgangspunt, maar niet exact. Lichte afwijkingen in kleur of uitvoering zijn toegestaan.
De in de uitzending getoonde voorbeelden kan ik geen "lichte afwijkingen" noemen.
Ik geloof dat je het discussiepunt mist in welk kader ik die opmerking heb gemaakt.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
07 mei 2019 22:36
Met alle respect, Alfa, maar normaal weet jij je juridische informatie altijd zeer goed te vinden. Nu ineens niet?
Ik hou niet zo van spelletjes. Als jij een kamerstuk hebt dan kun je daaruit citeren.
Moneyman schreef:
07 mei 2019 22:36
Maar goed, als jij eraan vast wilt blijven houden dat een “model of monster” écht hetzelfde is als een advertentieplaatje: be my guest.
Dat schrijf ik nergens. Wat ik schrijf is dat een model prima op afstand getoond kan worden. Moet je voorstellen:

- Je gaat naar een showroom. In deze showroom staat een bank. De bank heeft een blauwe kleur en in de kussen zitten twee rijen met knopen. Bij aflevering is de bank geel en hebben de kussens slechts drie knopen. Je kunt nu een beroep doen op deze bepaling, want er is een model getoond.

- Je gaat naar een webwinkel. De webwinkel heeft van het model een foto gemaakt. De bank heeft een blauwe kleur en in de kussen zitten twee rijen met knopen. Bij aflevering is de bank geel en hebben de kussens slechts drie knopen. Dit zou nu onder overdrijving vallen, maar dat gaat er bij mij niet in. Wat offline geldt, geldt ook online.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij, alfa, ben je de casus enorm aan het overdrijven. Wat jij omschrijft zijn twee totaal verschillende producten. Dat heeft niks te maken met een product er op een afbeelding wat aantrekkelijker uit laten zien.

Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zit.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
08 mei 2019 09:49
Volgens mij, alfa, ben je de casus enorm aan het overdrijven. Wat jij omschrijft zijn twee totaal verschillende producten. Dat heeft niks te maken met een product er op een afbeelding wat aantrekkelijker uit laten zien.
Ik probeer wederom de link naar de uitzending te brengen.....dat was immers uitgangspunt.

En in de uitzending ging het verder dan een iets aantrekkelijker bloemstuk, in sommige gevallen week het geleverde bloemstuk zoveel af van de getoonde afbeelding, dat dit ook onder de noemer "twee totaal verschillende producten" valt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bezorgde boeket en foto van bloemetje in webwinkel verschillen

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
08 mei 2019 09:49
Volgens mij, alfa, ….
Je kunt ook gewoon toegeven dat je er naast zit.
Nee, dus niet :wink:

Gesloten