Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
miekje125
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2015 17:23

Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door miekje125 »

Wat kun je doen als je structureel door één postbezorger van PostNL wordt gemeden? Ik sta op de zwarte lijst bij hem omdat ik over bezorging klachten heb en hem daarop heb gewezen...

Met een grote mond kreeg ik als antwoord dat hij niet meer bij mij bezorgt. Heb nu al zes keer een klacht ingediend bij PostNL, maar geen verandering.

Aangetekende pakketen zonder bericht afleveren bij buren, mijn pakket bij anderen in brievenbus. Pakket zonder aanbellen voor de deur leggen. Geen bericht in brievenbus waar ik evt kan halen. Bij thuis zijn niet afgeven, wel bij de buren, mijn pakket naar het afleverpunt, en ga zo maar door.

Dit alles vanaf eind mei. Ik voel me machteloos, niemand doet wat. Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 okt 2020 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd, wat witregels toegevoegd,

Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25
Beste antwoord
Gekozen door miekje125

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

door Jfelst » 09 okt 2020 12:27

Zolang je alles pikt van een pakketbezorger, heb je geen last van hem, wel van zijn werkwijze. Maar commentaar op hun werkwijze brengt het slechte in hen boven.
Klachten als:
- zelf aftekenen van aangetekend stuk
- doos pletten om toch in de brievenbus te krijgen
- pakket bij de buren voor de deur, achter een plant, zetten, zonder aanbellen
- zelf aftekenen pakket, als handtekening ontvangst nodig is
- kaartje in de brievenbus, afhalen bij ophaalpunt, terwijl ik gewoon thuis was
- pakket voor de deur zetten, bonken op de raam en snel de lift in, geen mogelijkheid pakket te weigeren
- bij commentaar altijd de schuld bij geadresseerde leggen, nooit bij zichzelf
- altijd in de avond bezorgen, terwijl hij al twee keer in de straat is geweest
- dreigen adres te blokkeren zodat je geen pakketten meer ontvangt
- tijden door Postnl in app gegeven, worden door pakketbezorger gewijzigd.

Dit is het zo’n beetje wat Postnl betreft. Er zijn ook nog andere bedrijven die bezorgen, die ook hun manco’s hebben.
Klagen bij Postnl resulteert altijd in de mededeling dat zij het met de leidinggevende van de bezorger op zullen nemen. Je hoort er echter nooit meer iets van. Eén keer gemerkt dat betreffende pakketbezorger niet meer in de wijk kwam. Mogelijk teveel klachten over gehad. Kwam voortaan in een andere wijk.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb al meerdere malen (helaas) problemen gehad met mijn bezorger van Postnl.

Ik heb hiervan een melding gedaan op klacht.nl en kreeg redelijk snel een reactie van PostNL.
De bezorger is hierover aangesproken en het ging bij mij, langzaam maar zeker, wel wat beter.

Dus, heeft u dat al geprobeerd?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Lowieze »

U zou een klacht kunnen indienen bij de Geschillencommissie
https://www.degeschillencommissie.nl/wp ... ochure.pdf

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

miekje125 schreef:
03 okt 2020 14:01
Wat kun je doen als je structureel door één postbezorger van PostNL wordt gemeden? Ik sta op de zwarte lijst bij hem omdat ik over bezorging klachten heb en hem daarop heb gewezen...

Met een grote mond kreeg ik als antwoord dat hij niet meer bij mij bezorgt. Heb nu al zes keer een klacht ingediend bij PostNL, maar geen verandering.

Aangetekende pakketten zonder bericht afleveren bij buren, mijn pakket bij anderen in brievenbus. Pakket zonder aanbellen voor de deur leggen. Geen bericht in brievenbus waar ik evt kan halen. Bij thuis zijn niet afgeven, wel bij de buren, mijn pakket naar het afleverpunt, en ga zo maar door.

Dit alles vanaf eind mei. Ik voel me machteloos, niemand doet wat. Wat kan ik doen?
Je schrijft niet wat de eerste klacht was en daar moet de aanleiding voor het andere bezorggedrag te vinden zijn.

De bezorgers van PostNL hebben sinds half maart de opdracht om contactloos te bezorgen. Voor de deur neerleggen is conform de Corona-bezorginstructie.

Afgeven bij de buren of bij een post/pakketpunt is al jaren gebruikelijk. Daar kun je alleen over klagen wanneer de bezorger vergeet een briefje in je bus te doen met de afleverplek.

Wat je kunt doen? Opletten bij het online shoppen. Als een winkel je niet de keus geeft waar je het spul kunt ophalen, is er altijd wel een andere winkel met betere bezorgopties. Afhalen in de winkel of bij een pakketpunt zijn betere alternatieven.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Dan wordt het tijd om het spel hard te spelen. Bij de webwinkel aangeven dat het pakket alleen bij u mag worden bezorgd. Zodra een pakket niet wordt bezorgd of bij de buren wordt afgegeven simpelweg de webwinkel berichten dat u niets hebt ontvangen. Dan zullen zij zich moeten melden bij Post.nl
Helaas bent u geen klant van Post.nl en kunnen zij rustig uw klacht aan de kant leggen.
Ik zou in ieder geval de geschillencommissie inschakelen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geschillencommissie kan niet want topicstarter is geen contractpartij van Postnl.


Jfelst
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:25

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Jfelst »

Zolang je alles pikt van een pakketbezorger, heb je geen last van hem, wel van zijn werkwijze. Maar commentaar op hun werkwijze brengt het slechte in hen boven.
Klachten als:
- zelf aftekenen van aangetekend stuk
- doos pletten om toch in de brievenbus te krijgen
- pakket bij de buren voor de deur, achter een plant, zetten, zonder aanbellen
- zelf aftekenen pakket, als handtekening ontvangst nodig is
- kaartje in de brievenbus, afhalen bij ophaalpunt, terwijl ik gewoon thuis was
- pakket voor de deur zetten, bonken op de raam en snel de lift in, geen mogelijkheid pakket te weigeren
- bij commentaar altijd de schuld bij geadresseerde leggen, nooit bij zichzelf
- altijd in de avond bezorgen, terwijl hij al twee keer in de straat is geweest
- dreigen adres te blokkeren zodat je geen pakketten meer ontvangt
- tijden door Postnl in app gegeven, worden door pakketbezorger gewijzigd.

Dit is het zo’n beetje wat Postnl betreft. Er zijn ook nog andere bedrijven die bezorgen, die ook hun manco’s hebben.
Klagen bij Postnl resulteert altijd in de mededeling dat zij het met de leidinggevende van de bezorger op zullen nemen. Je hoort er echter nooit meer iets van. Eén keer gemerkt dat betreffende pakketbezorger niet meer in de wijk kwam. Mogelijk teveel klachten over gehad. Kwam voortaan in een andere wijk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U treft het niet. Dan maar spullen bestellen bij een bedrijf dat niet van Post.nl gebruik maakt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door berndv »

Een deel van de klachten van jfelst zijn wel terecht te noemen, een deel ook niet. Ik lees 2 keer iets over zelf aftekenen. Dat is al sinds het begin van de corona tijd de vaste werkwijze. De track en trace is voor zover ik weet iets dynamisch, nooit geweten dat de bezorger dit zelf aan kan passen, ik dacht altijd dat op basis van de route de tijden aangepast werden.

Maar klachten over bezorgdiensten zul je altijd vinden. Er is nagenoeg geen 1 bezorgdienst waar je geen klachten over zult vinden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door hebra98 »

berndv schreef:
09 okt 2020 13:08
Een deel van de klachten van jfelst zijn wel terecht te noemen, een deel ook niet. Ik lees 2 keer iets over zelf aftekenen. Dat is al sinds het begin van de corona tijd de vaste werkwijze. De track en trace is voor zover ik weet iets dynamisch, nooit geweten dat de bezorger dit zelf aan kan passen, ik dacht altijd dat op basis van de route de tijden aangepast werden.

Maar klachten over bezorgdiensten zul je altijd vinden. Er is nagenoeg geen 1 bezorgdienst waar je geen klachten over zult vinden.
>>
Ik denk dat er wel een enorm verschil zit tussen een aangetekend stuk en een pakket.

sake1987

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Jfelst schreef:
09 okt 2020 12:27
Zolang je alles pikt van een pakketbezorger, heb je geen last van hem, wel van zijn werkwijze. Maar commentaar op hun werkwijze brengt het slechte in hen boven.
Klachten als:
- zelf aftekenen van aangetekend stuk
- doos pletten om toch in de brievenbus te krijgen
- pakket bij de buren voor de deur, achter een plant, zetten, zonder aanbellen
- zelf aftekenen pakket, als handtekening ontvangst nodig is
- kaartje in de brievenbus, afhalen bij ophaalpunt, terwijl ik gewoon thuis was
- pakket voor de deur zetten, bonken op de raam en snel de lift in, geen mogelijkheid pakket te weigeren
- bij commentaar altijd de schuld bij geadresseerde leggen, nooit bij zichzelf
- altijd in de avond bezorgen, terwijl hij al twee keer in de straat is geweest
- dreigen adres te blokkeren zodat je geen pakketten meer ontvangt
- tijden door Postnl in app gegeven, worden door pakketbezorger gewijzigd.

Dit is het zo’n beetje wat Postnl betreft. Er zijn ook nog andere bedrijven die bezorgen, die ook hun manco’s hebben.
Klagen bij Postnl resulteert altijd in de mededeling dat zij het met de leidinggevende van de bezorger op zullen nemen. Je hoort er echter nooit meer iets van. Eén keer gemerkt dat betreffende pakketbezorger niet meer in de wijk kwam. Mogelijk teveel klachten over gehad. Kwam voortaan in een andere wijk.
Je schrijft, als je alles van een bezorger pikt heb je geen last maar wel van zijn werkwijze.
Ik zelf ontvang veel paketten van Post.nl en deel u ervaring absoluut niet.
Gaat altijd netjes en vriendelijk.
Heb altijd een briefje op de deur gehad niet afleveren bij de buren, haal het zelf wel op bij een ophaalpunt. ( als we niet thuis waren)
Sinds kort een Ring deurbel en een kleine afsluitbare container voor pakketten neer gezet.
Werkt helemaal goed.
En wat heeft u tegen de bezorger gezegd, dat hij u zo mijdt ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik herken het evenmin. Maar je moet het ook maar net treffen met je bezorger.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Aygulf »

Gelukkig nooit zulke ervaringen gehad met het leveren door Post.nl van mijn vele (!) pakjes. Vraag me wel af hoe in eerste instantie zo'n "gesprek" verloopt. Meteen hoog van de toren blazen, boos praten, beschuldigen, "flink" terechtwijzen o.i.d.? Mijn ervaring is: altijd vriendelijk blijven en aangeven wat je niet zo prettig vindt. Een bezorger is net zo zeer een mens als u en ik, niet uw ondergeschikte of uw werknemer. Waarom zou een bezorger meteen een grote mond hebben tegen een vriendelijk iemand die een verzoek heeft. Gevalletje actie/reactie? Ga gewoon de volgende keer dat u hem ziet het gesprek aan en zeg dat het waarschijnlijk over en weer een beetje fout is gegaan in de communicatie . Beter rechtstreeks een oplossing zoeken (want dit is gewoon een ruzie tussen u beiden geworden) dan alsmaar klagen bij Post.nl

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2012 09:08
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Dit doorgeven aan degene waar je , spullen bestel.
Die zijn uiteindelijk de opdrachtgever van PostNL en als die (genoeg) klachten krijgen, dan zullen ze hopelijk overstappen naar een andere bezorg dienst.
Want als er niet meer besteld bij deze bedrijven worden hun ook gedupeerd door zo'n bezorger als PostNL.

Maar het moet toch niet gekker worden dat een ******* die ze werk niet goed doet , de dienst uit maakt dus POSTNL zorg is dat jullie je personeel in het gareel krijgen. En stel is een paar voorbeelden met niet klant vriendelijke werknemers.

Als we dit nu is bij gaan houden op de Facebook site " https://www.facebook.com/MISstanden/. " ik zie daar dingen voorbij komen dat ik denk hee dat is ok en die proberen ongezouten en zonder aanzien des persoon of instelling toch zaken aan de kaak te stellen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Houd het dan maar bij Facebook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik Mieke lees en geen reactie van haar?

Zou ook neer zetten, aanbellen en snel weglopen, gezien de lonen kun je niet alles verwachten of ze moet alleen bij bedrijven kopen die geen Post NL gebruiken maar andere zoals DHL, DPD of vele anderen.

MomentInFocus1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 feb 2019 10:57

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door MomentInFocus1 »

Het doet voor de klant niet ter zaken dat de bezorger slecht betaald wordt of te weinig tijd heeft: hij moet gewoon zijn taak vervullen of een andere baan gaan zoeken. Ik heb ook meegemaakt bij een levering van een pakketje van €900 dat aangetekend verstuurd was en waar je dus veel extra voor betaald dat deze bij onderburen (het was in een flat) afgeleverd werd terwijl ik thuis was: hij had waarschijnlijk geen zin om het boven af te leveren. Wel een briefje beneden in de bus. Bij een aangetekende post dient het door geadresseerde getekend worden bij ontvangst. De buren hadden er ook niet voor getekend dat had meneer zelf gedaan. Ik heb de afzender op de hoogte gesteld die een klacht bij post.nl ingediend hebben.

miekje125
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 nov 2015 17:23

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door miekje125 »

Dank voor jullie berichten.... vandaag was het weer zover.... thuis.. hij rijdt langzaam door straat... stopt .. en rijdt weer door. 15 minuten later bericht dat hij het niet kon afleveren. Morgen zelf ophalen bij afleverpunt.... Aangetekende post...

Weer klachtenlijn post.nl aan de lijn... Ja mevrouw wij zijn op de hoogte ... we kunnen alleen dit naar zijn meerdere sturen en deze zal maatregelen nemen.

Bij mijn mailtje zie ik ook reacties dat mijn klachtenpunten er niet bij staan.... Dan graag onderaan mijn mail kijken...

Ik zou het liefste in contact komen met zijn meerdere en bezorger om dit uit te praten.... Wacht op antwoord.

sake1987

Re: Bezorger van PostNL bezorgt niet meer bij mij, en klagen bij PostNL helpt niet. Wat nu?

Ongelezen bericht door sake1987 »

miekje125 schreef:
06 nov 2020 17:55
Dank voor jullie berichten.... vandaag was het weer zover.... thuis.. hij rijdt langzaam door straat... stopt .. en rijdt weer door. 15 minuten later bericht dat hij het niet kon afleveren. Morgen zelf ophalen bij afleverpunt.... Aangetekende post...

Weer klachtenlijn post.nl aan de lijn... Ja mevrouw wij zijn op de hoogte ... we kunnen alleen dit naar zijn meerdere sturen en deze zal maatregelen nemen.

Bij mijn mailtje zie ik ook reacties dat mijn klachtenpunten er niet bij staan.... Dan graag onderaan mijn mail kijken...

Ik zou het liefste in contact komen met zijn meerdere en bezorger om dit uit te praten.... Wacht op antwoord.
Wat heeft u gedaan of gezegd dat uw bezorger na waarschijnlijk diverse gesprekken met zijn direct leidinggevende, u zo mijdt?

Plaats reactie