Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sanderbutterman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2022 09:47

Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Ongelezen bericht door sanderbutterman »

Naar aanleiding van het nieuwsbericht dat Essent te kort van te voren de prijsverhoging bekend gemaakt heeft heb ik geprobeerd bezwaar te maken. Ik heb een brief per post naar Den Bosch gestuurd. Maar de overige kanalen zijn onbereikbaar. Telefoon, chat, facebook. Nergens lukt het om er doorheen te komen. Zijn er andere mensen die al wel succesvol een bezwaar hebben kunnen indienen?

Nu wordt het weer een heel gedoe om de rekening na te pluizen op wat er gerekend wordt etc.

Fayaburu
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2021 14:28

Re: Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Ongelezen bericht door Fayaburu »

Ik heb ook op allerlei manieren geprobeerd en uiteindelijk nu de brief geprint en ga het bezwaar dan maar aangetekend versturen Schandelijk

Henry Ford
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 dec 2012 17:22

Re: Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Ongelezen bericht door Henry Ford »

bezwaar maken heeft niets te maken met overstappen. Door bezwaar indienen kan je in ieder geval het oude tarief nog een paar weken rekken. Niet per see tot 1 november trouwens. Tel 30 dagen op vanaf de mail met tariefverhoging (24 sept in mijn geval bij Van de Bron = essent)

in de algemene voorwaarden van Essent stond overigens 10 dagen. Dus de vraag is of 10 dagen wel rechtsgeldig was uberhaupt.

ankiemie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2022 12:04

Re: Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Ongelezen bericht door ankiemie »

Ook ik heb een bezwaarschrift gestuurd naar het Hoofdkantoor van Essent. Ik heb al mijn hele leven een variabel contract bij Essent, al vanaf 1976.
In september mijn eindafrekening gekregen, daar werd gezegd. Nieuw termijnbedrag wordt 132 per maand.
Nu kreeg ik de aankondiging dat per 1 oktober mijn variabele tarieven 6x over de kop gaan. Dit zou betekenen dat ik rond de 400 euro uitkom als ik net zoveel verbruik als afgelopen jaar. En dat nog zonder het prijsplafond. Overstappen heeft geen zin, dat heb ik ook al gezien aangezien andere maatschappijen zo mogelijk nog hogere prijzen vragen. Het lijkt erop dat de maatschappijen op het laatste moment tarieven verhogen zodat ze optimaal kunnen gaan profiteren van het aangekondigde prijsplafond. Maar de consument is uiteraard weer de dupe.............
Ik heb overigens niet eens geprobeerd te bellen, vond nog wel een oud mailadres [email protected]
Weet niet in hoeverre dit nog klopt. Ik heb mijn bezwaarschrift aangetekend verstuurd (kost ook 9,05)................We wachten af. Heb in mijn bezwaarschrift ook vermeld dat ik dit ook gemeld heb aan de ACM.

Ik heb dit bezwaarschrift ook naar diverse tweede kamerleden gestuurd overigens, wie weet zet dat ook nog wat zoden aan de dijk?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Bezwaar maken prijsverhoging Essent

Ongelezen bericht door JozJan »

Eens met Henry. Ik heb ook gewoon bezwaar gemaakt bij Essent. Levert dan 21 dagen vertraging van de verhoging op. Heef tniks te maken met overstappen en ook niet met paniek. Regels zijn er niet voor niets.

Wetende dat er op korte termijn een prijsplafond komt en nu toch forse verhogingen doorvoeren, ik vind het ronduit asociaal trouwens. Al dan niet tijdelijk een wat lagere marge accepteren zou een stuk netter zijn. Maar ja, alles voor de aandeelhouder. Essent (en anderen die hetzelfde doen) hoeven wat mij betref t niet meer te beginnen over maatschappelijk verantwoord etc.

Plaats reactie