LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
AnnetHead
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2020 19:36

Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door AnnetHead »

Vandaag moest onze riolering ontstopt worden en heeft mijn echtgenoot via internet een bedrijf gevonden dat kon komen.
Zij zijn geweest en hebben een half uurtje gewerkt. Het probleem verholpen door met een ijzeren veer in de riolering te trillen. De shock kwam met de rekening,
€ 928, 07. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit kan toch geen normale prijs zijn voor een half uur werk? Wat moet ik doen? Aangifte?

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarvan wilt u aangifte doen? Er is de opdracht gegeven om te ontstoppen en dit is gebeurd. Dat u van te voren niet naar een prijs hebt gevraagd is geen reden voor een aangifte.
En ja, natuurlijk is dat bedrag absurd hoog. Waarschijnlijk heeft u hetzelfde gedaan als elk topic hier over ontstopping: de eerste hit van google gepakt, er komt een auto/bus voorrijden zonder logo, snelle jongens gaan aan de slag en met veel smoesjes krijgt u een gepeperde rekening.
Alle eerdere waarschuwingen, mediaberichten en tv uitzendingen ten spijt, dit trucje wordt zo ontzettend vaak toegepast en is zo bekend dat ik mij er steeds weer over blijf verbazen dat er nog steeds mensen zijn die blind iedereen laten komen en niets vragen.

Helaas voor u, het werk is verricht en zo lang u geen prijs afgesproken hebt dient u te betalen wat er op de factuur staat.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Zie deze brochure van de overheid.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jasper45 schreef:
01 apr 2020 17:46
Zie deze brochure van de overheid.
Het helpt wel als je je punt concreet maakt, in plaats van het plaatsen van een link naar een website zonder te duiden waarom je dat doet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U bent helaas een van de vele slachtoffers.

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... n-service/

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Dat is fors. Mijn leidingen waren verstopt ook en een bedrijf heeft dat voor EUR 85 verholpen met een soort ijzeren slang/veer. Uw kwestie kan ik niet goed beoordelen omdat ik niet weet wat er met de leidingen exact aan de hand was. Bij mij waren ze ook in een half uur klaar.

Iedereen die dit overkomt mag mij benaderen en ik kijk ernaar om een oplossing te zoeken en is niet commercieel. dit is absurd. Ik wil geen werk acquireren hoor ik kan evt een standaard brief maken voor gedupeerden. Ik heb dit vaker gezien. Mijn ouders kregen voor een onzinnig iets ook een rekening van 3000 euro terwijl er niks substantieels was gedaan en is keurig opgelost en geen rechter.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ElleFlowers schreef:
02 apr 2020 05:14
Dat is fors. Mijn leidingen waren verstopt ook en een bedrijf heeft dat voor EUR 85 verholpen met een soort ijzeren slang/veer. Uw kwestie kan ik niet goed beoordelen omdat ik niet weet wat er met de leidingen exact aan de hand was. Bij mij waren ze ook in een half uur klaar.

Iedereen die dit overkomt mag mij benaderen en ik kijk ernaar om een oplossing te zoeken en is niet commercieel. dit is absurd. Ik wil geen werk acquireren hoor ik kan evt een standaard brief maken voor gedupeerden. Ik heb dit vaker gezien. Mijn ouders kregen voor een onzinnig iets ook een rekening van 3000 euro terwijl er niks substantieels was gedaan en is keurig opgelost en geen rechter.
Heel nobel van u. Probleem 1, welk bedrijf is gekomen en probleem 2, hoe kom je daarmee in contact? Als je het nummer belt die bovenaan in google staat kom je bij een bedrijfje uit die anderen gaat inschakelen. Achteraf is zogenaamd niet meer na te gaan wie er langs gekomen is. Alles zijn zelfstandige bedrijven, dus kan het 'calcenter' niets betekenen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door witte angora »

AnnetHead schreef:
31 mar 2020 20:53
Heeft iemand hier ervaring mee?
Jawel, het forum staat bomvol met vergelijkbare topics, waarbij de vraagstellers ook nooit meer terug kwamen. Je hoeft ze alleen maar op te zoeken. Wat je kunt doen vind je daar ook in terug. Maar ja, dan moet je iets verder zoeken dan op de eerste/bovenste mogelijkheid klikken, en daar zal het probleem waarschijnlijk zitten.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Erthanax »

ElleFlowers schreef:
02 apr 2020 05:14
(...) Iedereen die dit overkomt mag mij benaderen en ik kijk ernaar om een oplossing te zoeken en is niet commercieel. dit is absurd. Ik wil geen werk acquireren hoor ik kan evt een standaard brief maken voor gedupeerden. (...)


Mooi aanbod! Wilt u die brief dan hier plaatsen? Dan kunnen andere forumleden enbeventueel de redactie/moderatie er gemakkelijk maar verwijzen.

Alle gedupeerden zullen daar heel blij mee zijn, en alle niet-gedupeerde meelezers trouwens ook.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 02 apr 2020 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Moneyman schreef:
01 apr 2020 20:05
Jasper45 schreef:
01 apr 2020 17:46
Zie deze brochure van de overheid.
Het helpt wel als je je punt concreet maakt, in plaats van het plaatsen van een link naar een website zonder te duiden waarom je dat doet.
Jij wil het als ambtenaar natuurlijk voorgekauwd krijgen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Erthanax »

Foei, Jasper45! Een gerechtsdeurwaarder is trouwens geen ambtenaar.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door riddert »

Erthanax schreef:
02 apr 2020 10:48
Foei, Jasper45! Een gerechtsdeurwaarder is trouwens geen ambtenaar.
Foei, Erthanax, een gerechtsdeurwaarder is een ambtenaar.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jasper45 schreef:
02 apr 2020 10:32
Moneyman schreef:
01 apr 2020 20:05
Jasper45 schreef:
01 apr 2020 17:46
Zie deze brochure van de overheid.
Het helpt wel als je je punt concreet maakt, in plaats van het plaatsen van een link naar een website zonder te duiden waarom je dat doet.
Jij wil het als ambtenaar natuurlijk voorgekauwd krijgen.
Ah, ik begrijp dat je gewoon geen concreet punt hébt. Kan natuurlijk ook, maar zeg dan gewoon niks. Een kale link naar een pagina met allerlei vragen en antwoorden, die bovendien niet zien op de casus van dit topic, helpt geen hond.
Erthanax schreef:
02 apr 2020 10:48
Foei, Jasper45! Een gerechtsdeurwaarder is trouwens geen ambtenaar.
Toch wel :wink: Een gerechtsdeurwaarder is openbaar ambtenaar én ondernemer. Zie hier de spagaat waar de deurwaarder dagelijks in zit.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door riddert »

Moneyman schreef:
02 apr 2020 10:58
Een gerechtsdeurwaarder is openbaar ambtenaar én ondernemer. Zie hier de spagaat waar de deurwaarder dagelijks in zit.
Wat bedoel je met spagaat?

Aan de ene kant zo veel mogelijk geld binnenhalen als ondernemer, en aan de andere kant dit zo relaxed als mogelijk te doen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Moneyman »

riddert schreef:
02 apr 2020 11:02
Moneyman schreef:
02 apr 2020 10:58
Een gerechtsdeurwaarder is openbaar ambtenaar én ondernemer. Zie hier de spagaat waar de deurwaarder dagelijks in zit.
Wat bedoel je met spagaat?

Aan de ene kant zo veel mogelijk geld binnenhalen als ondernemer, en aan de andere kant dit zo relaxed als mogelijk te doen?
In zeker zin: ja. Een ondernemer kan alleen maar overleven als hij winst maakt. Hét doel van ieder bedrijf is immers voldoende winst maken. Tegelijk heb je als gerechtsdeurwaarder de verantwoordelijkheid om onafhankelijk te zijn en zo min mogelijk kosten te maken. En dat bijt elkaar uiteraard en levert dus een spagaat op.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik sluit me aan bij PietertjeTwee en ElleFlowers. Ik zou 85 euro overmaken en een mail sturen waarin je aangeeft dat deze factuur onredelijk hoog is en ook niet overeengekomen.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Erthanax »

riddert schreef:
02 apr 2020 10:54
Erthanax schreef:
02 apr 2020 10:48
Foei, Jasper45! Een gerechtsdeurwaarder is trouwens geen ambtenaar.
Foei, Erthanax, een gerechtsdeurwaarder is een ambtenaar.
Oei, ik dacht dat dat alleen voor de belastingdeurwaarder gold :oops:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er van uit gaande dat topicstarter nog niet heeft betaald: hoe gaat dit nu verder?

Mijn gedachte is tien procent betalen. Dat lijkt me genoeg. En deze "ondernemer" laten procederen voor de rest van het bedrag.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zou mijn keuze zijn. Laat de ondernemer maar gaan procederen. Die zal aan moeten tonen dat er een overeenkomst is voor dat hoge bedrag, en als hij dat niet kan blijft de "redelijke vergoeding" over.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bizarre rekening voor ontstoppen riool

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan er gerust van uitgaan dat die rekening eerst betaald moest worden voordat de ontstopper vertrok.

Gesloten