LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
harmprive
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2020 11:31

Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door harmprive »

Bij Bol een tablet besteld, deze werd geleverd door een Belgische verkoper onder de naam BBS shop.
De verpakking deed al vermoeden dat het geen gerenomeerd bedrijf betrof maar een privehandelaartje, alles zat in een oude doos verpakt met half begie aan kranten en reclameblaadjes.

Na het uitpakken moest ik natuurlijk een soort zegel verbreken om te zien of het doosje wel de juiste inhoud betrof.
Bij het opstarten van de tablet gaf deze meteen aan geen batterij vermogen genoeg te hebben, om door te kunnen moest ik dus het snoertje uit een klein plasticzakje halen om op te laden met het originele stekkertje.

na de opstart bleek dat het app niet alle instellingen betrof die de verkoper wel in de omschrijvingen had vermeld.
dus tablet terug naar fabrieksinstellingen gezet, ingepakt in originele verpakking, voor de zekerheid het doosje voorzien van een klein (2cm) stukje plakband zodat het app tijdens transport niet uit t doosje kan vallen.
en alles goed verpakt retour verzonden.

Nu beroept de verkoper zich op een retour recht dat ik het zegel verbroken heb, een snoertje uit een zakje heb gehaald en hij (BBS shop) de retour niet accepteert en mij verplicht tot aankoop van de tablet.
regelingen als kopen op afstand verwijst hij gewoon naar Bol, en Bol verwijst naar die belg.
bbs9.JPG
(49.56 KiB) 3152 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
bbs3.JPG
(37.06 KiB) 3152 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
bbs1.JPG
(42.57 KiB) 3152 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door berndv »

Morganlefay schreef:
09 dec 2020 13:11
Had het geheel ongeopend teruggestuurd en Bol op de hoogte gebracht dmv foto's dat deze verkoper er een potje van had gemaakt.
op basis van wat? Reclamefolders als opvulmateriaal in een doos? Het daadwerkelijke probleem kwam ts pas achter toen ts de tablet opgestart had.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die verkoper heeft ongelijk. Maar de kans dat hij dat toegeeft is niet zo groot. En van Bol hoef je ook niet heel veel te verwachten (mijn ervaring is dat je een paar snelle mailtjes krijgt, maar geen daadwerkelijke opvolging).

Ik koop daarom niet blind bij Bol.com, maar check altijd even de verkoper. Van die vage handelaartjes, met vrijwel geen reviews, mijdt ik - of ik neem bewust het risico.

Natuurlijk kan je hier een heel circus van maken, maar voor dit geld ga je geen procedure starten denk ik. Je kunt nog een stevige (lees: duidelijke, maar correcte) mail sturen waarin je ze sommeert het geld terug te storten. wie weet werkt het...

DeZevendeHenk
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik zou niet weten waarom je BOL niet op haar verantwoordelijkheden zou wijzen, er zijn ook zat gevallen waar, na de nodige herrie, BOL tussen beide kwam en de onderverkoper tot de orde riep.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Uiteraard kan je dat proberen. Ik gaf slechts mijn eigen ervaring weer - die overigens ondersteund wordt door de nodige soortgelijke ervaringen hier op het forum en elders op het internet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door crazyme »

harmprive schreef:
09 dec 2020 12:04
na de opstart bleek dat het app niet alle instellingen betrof die de verkoper wel in de omschrijvingen had vermeld.
Wanneer het product niet voldoet aan uw verwachting (op basis van de omschrijving) dan zal bol.com dat toch moeten oplossen.

Om welke instelling / eigenschap gaat het precies ?

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

crazyme schreef:
09 dec 2020 14:43
Wanneer het product niet voldoet aan uw verwachting (op basis van de omschrijving) dan zal bol.com dat toch moeten oplossen.
... niet Bol.com, maar de verkoper.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik kan niet ontdekken wat de verkoper voor eigenschappen heeft toegezegd die niet op de betreffende Archos standaard behoren te zitten.
Ben benieuwd wat de verkoper heeft aangegeven en dat op het tablet mist.
De vraag is wat voor mogelijkheden u in een stenen winkel zou hebben om het betreffende model tablet uit te proberen.
De specificaties kunt u op de website van de fabrikant vinden, wat wilt u nog meer?

harmprive
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2020 11:31

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door harmprive »

CASE CLOSED.
verkoper kiest zijn retour, maar is blijkbaar erg boos ;-)
note: Aangezien we beters te doen hebben dan dit soort marginale spelletjes, accepteer ik snel uw retour. Dan kunnen wij onze tijd steken in klanten gelukkig maken. En u kunt misschien ook weer verder met andere verkopers uitschelden, bedreigen en lulverhaaltjes vertellen over raadsheren (voor 57€? clown!).
Met vriendelijke groet,
BSS Shop
Partner van bol.com

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@BSS Shop

Denkt u met zo’n reactie het vertrouwen van klanten te herstellen? Echt niet.

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Willifrid »

Het zou wel verstandig zijn van TS om hier toch een melding van te maken bij bol.com.
Uiteindelijk is het wel dit soort feedback wat er toe kan leiden dat deze wederverkoper (Belgian **** Store?) de wacht wordt aangezegd of dat hij bij Bol moet stoppen.
En er kan uiteraard altijd een beoordeling op de site van Bol over deze verkoper worden gezet. Hij heeft er al 4 waarvan de 2 positieve beoordelingen nogal verdacht zijn en de 2 negatieve beoordelingen ongeveer hetzelfde vertellen als in dit topic wordt gemeld.

DeZevendeHenk
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Melden bij BOL? Ik denk dat BOL die verkoper zelf al aangesproken heeft en dat die nog steeds boos is en daarom zo'n pisbericht stuurt. Bol zou naar aanleiding van die mail die toko moeten royeren en ook publiek aangeven dat ze dit soort flauwekul niet tolereren.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb geen vertrouwen meer een Bol.com, wat is dat bedrijf in een paar jaar tijd achteruit gehold. Ik heb gekeken voor een interne harde schijf. Degene die ik wil hebben is leverbaar bij 3 partijen. Alle drie de partijen hebben bij Bol.com een waardering van 5 sterren. Als ik op internet de bedrijven check (1 bedrijf heeft niet eens een eigen website) dan komt Trustpilot niet verder dan 2 hooguit 3 sterren. Het lijkt er verdacht veel op dat Bol.com er alles aan doet om uit te stralen dat het een betrouwbaar bedrijf is maar met dubieuze verkopers zaken doet. Dat wordt dus in dit geval ergens anders de harde schijf kopen.
Dankzij Radar kijk ik eerst wie het product aanbiedt op Bol.com en wat de waardering is van de gebruikers, niet de waardering van Bol.com. Standaard kijk ik nu eerst bij andere bedrijven en daarna misschien nog bij Bol.com.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

koop nooit bij bol en mm en dat soort partijen, ben liever iets meer kwijt en dan een goede service ipv die dozenschuivers te spekken....

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hawk-Eye schreef:
14 dec 2020 06:42
koop nooit bij bol ... [...]
Ik koop al jarenlang heel veel via Bom, en heb slechts één keer problemen gehad. Inderdaad; toen ik een keer niet goed opgelet had en bij een vage wederverkoper had besteld. Ik neem je advies dus maar niet ter harte.

Een heel wat beter advies is: kijk gewoon even goed uit je doppen voordat je iets koopt - dat advies is namelijk gewoon bij iedere winkel toepasbaar.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Erthanax »

Boeken koop ik altijd bij de lokale boekhandelaar. Voor de prijs maakt het niet uit en ik gun hem eerder zijn 40% marge dan bol.com zijn 50%.

Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eens. Is eigenlijk ook mijn standaard lijn: liefst bij lokale bedrijven, anders bij lokale vestigingen van landelijke bedrijven en dan pas online. Tenzij de prijs echt veel beter is online - een beetje duurder is niet erg, maar er zijn grenzen ;)

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door Havermch »

Ik zou deze reactie doorsturen naar BOL.com zodat ze kunnen zien met wat voor
lui ze samenwerken.

CASE CLOSED.
verkoper kiest zijn retour, maar is blijkbaar erg boos ;-)
note: Aangezien we beters te doen hebben dan dit soort marginale spelletjes, accepteer ik snel uw retour. Dan kunnen wij onze tijd steken in klanten gelukkig maken. En u kunt misschien ook weer verder met andere verkopers uitschelden, bedreigen en lulverhaaltjes vertellen over raadsheren (voor 57€? clown!).
Met vriendelijke groet,
BSS Shop
Partner van bol.com

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Bol.com en verkoper verwijzen naar elkaar, nemen geen verantwoordelijkheid

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Recent heb ik zelf met een wederverkoper op het platform van Bol te maken gehad. Zij stuurden mij een, in de woorden van een Bol-medewerker, 7e hands Russisch apparaat.
Toen moest ik zelf de retourkosten betalen. Hier heeft Bol op ingegrepen.
Vervolgens werd het retour niet aangenomen door de afzender en werd het ook na bijna een week nog niet bij het PostNL-punt afgehaald.
Bol heeft er toen voor gezorgd dat ze het toch ophaalden. Daarna moest ik een week op mijn geld wachten.
Toen heeft Bol zelf het geld aan mij terugbetaald.
Wat mij betreft dus alleen maar hulde voor Bol.com en hun klantenservice.
Over de reviews: de verkoper stuurde mij een mail met het aanbod om mij 15% van het aankoopbedrag terug te betalen in ruil voor een goede recensie op Bol.com.
Als iedereen daar niet aan toegeeft blijven de reviews correct.

Gesloten