LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
halmvosje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2007 11:31

Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door halmvosje »

Controleren jullie ook altijd je bon uitgebreid na het afrereken bij de supermarkt? Volgens mij doen veel mensen dat niet. Ik wil hierbij graag ervoor pleiten om dat allemaal wel te doen, en wel om deze reden:

Wij doen onze dagelijkse boodschappen bij de Albert Heijn (Amsterdam, Molukkenstraat en Brazilie) en controleren altijd onze bon. Zeker 1 op de 3 bonnen klopt niet omdat de prijs in de computer niet overeenkomt met de prijs op het schap. Dit betekent dat we vaak na het afrekenen weer bij de klantenbalie in de rij moeten staan om dit te melden en het teveel betaalde geld (varierend van 10 cent tot enkele Euro's) terug te krijgen. We krijgen altijd netjes het teveel betaalde geld terug, maar dat kost ons wel steeds weer tijd, terwijl AH gewoon zou moeten zorgen dat de prijzen overeenkomen.

Ons gevoel is dat ze helemaal niet doorhebben dat veel prijzen niet kloppen. Pas als een klant erover komt klagen zullen ze (hopelijk) de prijs corrigeren. En hoe meer klanten komen klagen, hoe beter de prijzen dan overeen zullen komen. Het is dan in eerste instantie een aantal keer een beetje tijd investeren, maar op de lange termijn zal dan hopelijk de supermarkt ervoor zorgen dat de prijzen van te voren meteen kloppen.


Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Balen jullie ook zo van deze slordigheden?

Eigenlijk is het toch misleiding van de consument als je een andere prijs berekent dan dat er aangegeven staat?


Ben benieuwd naar de reacties!

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door roro25 »

ga je ook terug als de prijs bij de kassa lager is als op het schap?


Ik heb dat gevoel bij mijn AH in Rotterdam niet.
De prijzen bij AH worden vanuit het Hoofdkantoor in de kassasystemen verwerkt. Dit varieert van dag tot dag. Soms is het daarom niet mogelijk om de prijzen op de schappen aan te passen. Daarom heb je een extra voordeel want de prijzen die AH wenst te hanteren zijn de kassaprijzen; maar voor consumenten geldt de prijzen op het schap. Dus de prijzen zijn eigenlijk hoger dan dat je er daadwerkelijk voor betaald.

HEt kan zijn dat in de filialen bij jou in de buurt niet goed rekening gehouden wordt met het aanpassen van de schapprijzen.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door superwoman »

Ik had op een gegeven moment bij AH een akkefietje; 2 flessen Dove badschuim halen, 1 betalen stond er op een bord in de winkel, de flessen stonden erbij en de prijs ook. De kassa sloeg echter gewoon 2 flessen dove aan. Kassa !!!!!!!! Dat scheelde 4,50 euro dus dat zag ik wel. De caissiere keek me wazig aan alsof ik niet spoorde en verwees me naar de klantenservice. Daar liep men met mij mee de winkel in, en warempel .... de klant was toch nog niet seniel.

Met een rood hoofd corrigeerde de dame van de klantenservice de kassabon. Ik controleer tenminste of de aanbiedingen goed worden doorberekend bij de kassa, en dat loont, maar niet alleen bij AH.

halmvosje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2007 11:31

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door halmvosje »

@ roro25, nee dat doe ik niet. Het gebeurt inderdaad ook wel eens dat ik minder betaal dan op het schap stond. Die winst zie ik als een soort vergoeding voor alle tijd die ik andere keren kwijt ben bij de klantenbalie.

Mijn koopgedrag wrodt soms best wel bepaald door de prijs op het schap. Als ik iets duur vind koop ik het niet. Als iets op het schap goedkoper lijkt dan het werkelijk bedoeld is te zijn, koop ik het daardoor misschien wel, terwijl ik niet niet had gekocht als de prijs juist was geweest. Het is dus geen zuiver voordeel voor mij als die prijs lager is, want anders had ik niet gekocht.

Dit geldt al helemaal met bonusaanbiedingen. Die kloppen echt zo ongelooflijk vaak niet! Ik denk dat het best aan deze AH's kan liggen hoor. De ene bedrijfsleider is beter/nauwkeuriger dan de andere uiteraard.


@ superwoman. Precies, dat bedoel ik! En dan ben je in totaal zo 10 minuten tijd kwijt. Eerst wordt er iemand bijgeroepen, die moet dan in de winkel gaan kijken of de prijs inderdaad niet klopt, duur zo weer een paar minuten. En dat bij 1 op de 3 keren boodschappen doen.


Nog meer mensen met zulke ervaringen?
Ik wil een brief gaan schrijven aan de AH, maar daarvoor vind ik het handig om eerst te weten hoe anderen dit zien.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door tienepien »

Prijzen veranderen zo vaak dat er wel eens fouten in sluipen. Soms staat een BONUS-aanbieding de eerste dag nog niet in de computer. Kan allemaal gebeuren bij mensenwerk.
Het wordt pas kwalijk wanneer er niets aan gedaan wordt wanneer een fout aan het licht komt.

Bij mijn Appie gaat er op maandag ook wel eens iets mis. Kan gebeuren. Wanneer ik de volgende dag er weer ben is dat opgelost en staat het goed in de computer. En zoveel tijd ben je ook weer niet kwijt met naar de klantenservice lopen om je geld terug te krijgen, overdrijven is ook een vak.

Dat je je bon moet controleren is voor mij gewoon gezond verstand gebruiken. Net als dat je het wisselgeld natelt. Er staan zoveel producten in zo'n supermarkt, er werken zoveel mensen, dat gaat gewoon niet altijd goed.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door caruso »

Dat prijzen soms een dag later in het systeem staan is onzin! Alle prijswijzigingen gaan automatisch in op maandagmorgen! Medewerkers van AH hoeven niets te doen. Het enige dat ze MOETEN doen is de bordjes op de groente-afdeling aanpassen en de incidentele prijsverhogingen/verlagingen uit te printen en op te hangen.
Jammer dat er hier nog steeds reacties verschijnen van mensen die kennelijk niet weten hoe het er in een supermarkt aan toe gaat! Kennelijk nog nooit van verregaande automatisering gehoord...

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door tienepien »

Nogmaals: het KAN gebeuren dat een prijs nog niet is aangepast in de computer. Zoals je zelf al aangeeft, kan een medewerker daar niet zoveel aan doen. Behalve dan geld terug geven en doorgeven aan diegene die er wel iets aan kan veranderen dat een prijs niet klopt. Zodat zodra de fout ontdekt is deze wordt opgemerkt.
Neemt niet weg dat dit eigenlijk allemaal zou moeten kloppen op maandagochtend, maar dit gaat wel eens fout. Blind op automatisering vertrouwen heeft ook zo zijn nadelen.

Daarnaast komt het ook wel eens voor dat er een extra aanbieding is die niet in andere supermarkten wordt gedaan (verkeerd ingekocht oid). In zo'n grote winkel kan het voorkomen dat niet elke cassiere daarvan op de hoogte is. Vandaar dat het kan gebeuren wat de poster van de badschuim meemaakte. Beetje flauw om te doen alsof de cassiere dan enorm stom is.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door MLF »

Dat is dus de reden dat ik al meer dan 15 jaar niet meer bij de AH kom, de prijzen bij de kassa zijn hoger dan bij het schap.

(en natuurlijk voor de slechte kwaliteit en het niet hebben van aanbiedingen en dagelijkse produkten)

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS,

Volgens mij hangt het af van de supermarkt beheerder.

Super de Boer Den Bosch Zuid : aanbiedingen staan bijna nooit correct in de computer. Het loont hier je bon goed na te kijken

AH Den Bosch West : Aanbiedingen kloppen meestal

Jumbo Rosmalen : Aanbiedingen kloppen

C1000 Den Bosch West : Aanbieidingen kloppen

Super de Boers Den bosch Rivierenbuurt : Aanbiedingen kloppen nooit

halmvosje
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2007 11:31

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door halmvosje »

tienepien, grotendeels geef ik je gelijk. Fouten zijn menselijk, en als prijzen zo vaak moeten wijzigen kan het gebeuren dat het personeel de prijzen op de schappen niet elke keer heeft aangepast. Maar helaas gebeurt dat hier niet af en toe maar meerdere keren per week, aangezien er elke week wel prijzen zijn op onze bonnen die niet kloppen.

Mijn punt is uitendelijk dat als zoveel mogelijk mensen hun bon controleren, dat de fouten dan sneller uit het systeem gehaald kunnen worden. Wij komen op elke dag van de week wel fouten tegen, wat kennelijk zou betekenen dat er erg weinig mensen hun bon controleren.

Controleren dus, dan halen wel met zijn allen die menselijke fouten eruit, en krijgen de supermarkten een goed beeld van hoeveel fouten er per week ontstaan.

Het lijkt er bij ons op dat wij bijna de enige (overdreven dus) zijn die de bon controleren waardoor wij elke keer voor het helpen met corrigeren opdraaien.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door tienepien »

Tsja, dat ben ik met je eens :)

Voor mij is het eigenlijk een hele normale gewoonte waar ik mee ben opgevoed en sinds ik zelf in een winkel werk waar de prijzen veel veranderen al helemaal.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bon controleren bij Albert Heijn (en andere supermarkten?)

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik controleer eigenlijk alleen bij grote aanbiedingen of als ik denk dat het wel eens mis zou kunnen gaan. Als er bijvoorbeeld een aanbiedingsbak is met producten die uit het assortiment gaan, dan zit daar vaak veel korting op, terwijl dat nog niet altijd juist in de computer staat. Vaak wel natuurlijk, maar laatst heeft het me meer dan 6 euro gescheeld (bij AH).

Bij de supermarkt waar ik meestal koop kloppen de prijzen bijna altijd wel. Alleen als ik bijvoorbeeld aan het begin van de (aanbiedings-)week 's ochtends vroeg al boodschappen doe en ze de aanbiedingen in de winkel nog aan het inrichten zijn, gebeurt het soms dat ze nog niet alle aanbiedingen in het systeem hebben staan.

Gesloten