LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
prentje54
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2019 11:25

Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door prentje54 »

1 paar schoenen besteld.
Pakket thuis zit er niet de bestelde maat schoenen in.
Retour gezonden naar het adres wat op de verpakking staat.
Jammer zegt buitenkansshop; VERKEERDE adres, we kunnen niets voor U doen.
Ik mijn schoenen EN mijn geld kwijt.
HOE krijg ik nu mijn geld terug of de juiste maat schoenen??
Laatst gewijzigd door Radar op 14 sep 2019 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie aangepast ter verduidelijking

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

“U moet het product dan binnen 14 dagen retourneren naar onderstaand adres.
Retouren sturen naar:
buitenkansshop.com
Postbus 1049
2260 BA
LEIDSCHENDAM“

Waarschijnlijk hebt u het naar het woonadres gestuurd in Sittard, maar dat is niet de plek waar vandaan verstuurd en ontvangen wordt.
Als de track en trace aangeeft dat het daar ontvangen is kunt u altijd vragen of zijn het, op uw kosten, weer terug kunnen sturen. Daarna kunt u het naar het juiste adres sturen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vele handelaren kopen en versturen van distributie centrum, en retour afzender is dus niet naar webshop.

Die fout word vaker gemaakt en zij kregen alle retouren, maar hebben vermoedelijk in die Postbus totaal geen voorraad.
De retouren controleren ze, en na foute maat in gebruikte verpakking nogmaals met korting verkocht, zelf of via andere opkoper.

Retouren moeten wel gecontroleerd worden of ze niet gebruikt zijn dus op gelopen in dit geval en daarom ook vaak naar ander controle adres.
Helaas heeft U bij bestellen de voorwaarden geaccepteerd en blijkbaar niet goed gelezen, jammer dan!

prentje54
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2019 11:25

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door prentje54 »

Als ik iets verzend zet ik er ook geen retour adres op uit Rusland of zo maar gewoon mijn eigen adres, net zo makkelijk toch??
...Of ik wil het niet retour dan zou ik er een ander adres opzetten...

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als niet bezorgd kon worden gaat het vaak ongeopend en dus zonder controle weer naar magazijn terug...
Uw pakje is geopend, U zag dat het niet goed was en dat moet eerst gecontroleerd worden voor een verkoop later.

Elke webshop heeft eigen regels en zomaar retour naar opdruk is dus fout helaas.
Zij mogen dus voor niet thuis en opgehaald na week retour en door U geopende en dan retour 2 verschillende adressen gebruiken om die reden.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

prentje54 schreef:
16 sep 2019 22:09
Als ik iets verzend zet ik er ook geen retour adres op uit Rusland of zo maar gewoon mijn eigen adres, net zo makkelijk toch??
...Of ik wil het niet retour dan zou ik er een ander adres opzetten...
Een afzender is iets anders dan een retouradres. Veel webshops werken met 1 vaste partij die retouren en voorraden verwerkt. Deze partij staat los van het ‘kantoor’ of vestigingsadres van de verkoper.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door alfatrion »

prentje54 schreef:
14 sep 2019 11:43
Jammer zegt buitenkansshop; VERKEERDE adres, we kunnen niets voor U doen.
Naar welk adres heeft u de schoenen verstuurd? Naar welk adres had u de schoenen volgens de verkoper moeten sturen? Van wie zijn beide adressen? Is het pakket wel aangekomen? Wat zegt de ontvanger?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De naam Buitenkans zou wel eens een retour verkoper kunnen zijn.

Als die maat 43 inkoopt en er is 41 geleverd?
Ja, een Buitenkans is vaak een leuk alternatief voor retour goederen die zo goed als nieuw zijn en geen
gebruik sporen heeft....
Is de Juiste maat wel bij hun leverbaar?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Buitenkansshop: verkeerde adres teruggestuurd?

Ongelezen bericht door berndv »

prentje54 schreef:
16 sep 2019 22:09
Als ik iets verzend zet ik er ook geen retour adres op uit Rusland of zo maar gewoon mijn eigen adres, net zo makkelijk toch??
...Of ik wil het niet retour dan zou ik er een ander adres opzetten...
Het adres dat u ziet op de sticker hoeft niet per definitie het retouradres te zijn waar het pakket naar retour gaat als het niet bezorgd kan worden. Het adres dat u ziet op de sticker is de afzender.

Het bedrijf waar ik werk verzend voor een aantal klanten zogenaamde dropshipments, oftewel, wij verzenden de pakketten vanuit ons magazijn alsof de klant het zelf naar zijn klant stuurt. Dus op de verzendsticker staat het logo van de klant en het adres van de klant als afzender, maar mocht het pakket geweigerd worden of onbestelbaar zijn, gaat het neit retour naar het adres op de sticker, maar naar ons magazijn. Maar de ontvanger ziet dat dus niet. Als de klant van onze klant het pakket weigert en retour wil sturen, zal die het ook naar ons magazijn moeten sturen, zodat wij onze klant kunnen crediteren en onze klant moet het dan weer oplossen met zijn klant.

Nu weet ik dat er een aantal groothandels zijn die deze manier van verzenden aanbieden aan hun klanten, vaak kleinschalige webshops zonder eigen magazijn en voorraad. Het is dan wel zaak om het retourproces te volgen van de webshop, want de webshop kan niets met de retourgestuurde pakketten, die moeten naar het magazijn retour, zodat de webshop ook zijn geld terug krijgt.

Gesloten