LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BVA-Auctions ervaringen dagaanbiedingen thuisbezorgd.nl

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
EL-Jay1
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2018 13:17
Contacteer:

BVA-Auctions ervaringen dagaanbiedingen thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door EL-Jay1 »

Ik start deze topic omdat ik ook andere ervaringen wil horen.
Het gaat om jouw ervaringen die jij hebt met de levering van de kavels, betalingen en klachten en NIET voor diegene die het NIET kennen of GEEN ervaringen mee hebben, dit om de kwaliteit van dit topic op de juiste level te houden, dus reageer als jij ervaringen hebt, dat kunnen goede zijn maar ook minder goede.


Het gaat om de Dag aanbiedingen van Thuisbezorgd.nl (per euro bieden en gratis thuis bezorgd) de middag en avond kavellijsten, en NIET de overige veiling onderdelen of lijsten, want die zijn van andere inbrengers en meer bedrijfsmatig.
Bij deze kavels gaat het veelal consumenten artikelen, veelal ex-Bol.com derden verkoper artikelen, of opgekochte rest partijen, failliet of restanten uit de groothandel. Er zijn veiling inbrengers die niets anders doen dan deze partijen inkopen en ter veiling aanbieden

Mijn ervaringen:
Ik doe hier aan mee sinds maart 2017.
Ik zoek via internet vergelijkbare prijs van de kavels en hou rekening met de bijkomende kosten (veiling kosten en btw), reken altijd ruw weg 1/3 erbij.
Ik bied altijd via een autobod. Autobod bied automatisch over bij tegen bieding tot je maximale instelde prijs. Zo bescherm ik mij zelf tegen het 'verslavende' van het bieden. Veel artikelen zijn terugkerend in volgende dag aanbiedingen en naar mate een artikel al veel is geveild, treed de verzadiging in en maak je kans voor een lagere prijs.

Zo heb ik mijn nieuwe smartphone de Samsung J7 (2016 model) via deze veiling aangeschaft incl. bijbehorende hoesjes etc. Mijn voordeel: € 85,00 op de toen geldende goedkoopste internet prijs en vooraf bij Samsung geïnformeerd over garantie, dat kon prima als je na aankoop je toestel registreert bij Samsung samen met je kavel factuur. Maar wel vooraf informeren bij duurzame artikelen!! Want over het algemeen is er geen garantie 2 weken na aankoop, geen herroepbare retourzending.

Ik heb een werkjas gekocht, via het autobod en mijn voordeel was € 10,00 met wat er vergelijkbaar was op internet, zelfde merk Let wel, niet de bied prijs, maar het bedrag wat ik uiteindelijk moet betalen inclusief veilingkosten en btw (dat vergeten andere bieders weleens).
Ach en zo heb ik al heel wat hebbedingetje gekocht voor een scherp prijsje.

Mijn ervaringen met tijdig verzenden is heel wisselend. Bij de één heb je het al binnen 2 a 4 dagen na iDeal betaling, bij de ander duurt het wel 3 weken of nog langer. Dus hou rekening met soms (te) lange levertijden.
Wat mij ook opvalt dat, wanneer ik iets heb gekocht in een lage bieding, de leverancier wel heel langzaam was met leveren, terwijl een gelijk gekochte bieding artikel, duurder, sneller geleverd was.

Pierre Cardin ondergoed, niet op bieden, kwaliteit is slecht, bij boxershorts vielen al de eerste gaten na 2 maanden, had 2 setjes van 5 boxershorts. Kan net zo goed merkloze boxershorts halen bij de Action, die zijn nog beter.

Je besteld een XXL werkjas maar krijgt een XL maat thuisgestuurd. Retourneren kan, moet je zelf de kosten betalen (€ 6,25) en die krijg je NIET terug, als artikel niet meer op voorraad is, krijg je het aankoopbedrag terug, maar retourkosten NIET! Lekkere dompert is dat. Op de vraag om een XXL (omdat het hun fout is) op te sturen met retourkosten terug, daar kan je naar fluiten.

Het kan ook anders, een bod gedaan op een knieband brace, maar die paste niet, deze leverancier vergoede alles incl. de retourkosten. Vooraf weet je niet welke veiling inbrenger bepaalde artikelen inbrengen.

Ik kreeg ook wel iets anders, dan waar ik op bood, maar kon er mee leven voor de prijs die ik er voor had betaald, ach 'who cares' ;)

Over het algemeen ben ik gemiddeld goed tevreden, maar als het fout gaat, dan is garantie of service vrij minimaal of noppa niets, niet het niveau als je wat in een winkel koopt, natuurlijk is alles een gok.
Jammer is dat veel bieders op de dag aanbiedingen, niet goed kijken op internet wat de minimale prijs is op internet en bieden veel hoger, soms wel eens het dubbele van de winkelwaarde de dommers. Ze moesten eens weten ...

Stel vooraf je maximale prijs! Laat je niet verleiden tot hoger bieden, want veel artikelen komen terug en die informatie kan je terug vinden onder op de kavel artikel pagina.
Ik heb ongeveer 16x gebruik moeten maken van de klantenservice van BVA en over het algemeen lossen zij tot redelijke tevredenheid op, want het komt vaak voor dat een artikel wordt ingebracht, terwijl het niet meer leverbaar is. Let wel op, dit ligt niet aan BVA, maar aan de veilig inbrenger en die houd BVA naar mijn mening een beetje beschermend over. BVA bemiddelt alleen, maar was ook een tijd pisnijdig op ze, maar hield voet bij stuk en het werd uiteindelijk opgelost, maar altijd bij een laag bod geveilde artikelen, eigenlijk ontzetten kinderachtig.

EL-Jay1
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 mar 2018 13:17
Contacteer:

Re: BVA-Auctions ervaringen dagaanbiedingen thuisbezorgd.nl

Ongelezen bericht door EL-Jay1 »

Soms gaat het goed, maar even vaak ook fout.

> De werkjas, de kavel was de XXL maat, sturen ze de XL maat, die past natuurlijk niet, terugsturen, kost € 6,50 aan porto, kreeg aankoopsom terug, maar ik vroeg om te ruilen voor de XXL, dat doen ze niet, maar ook niet mijn € 6,50 aan porto, ondanks dat het hun fout was. Kijk dat soort praktijken stoort mij erg.

> Lightspot met draaiende led verlichting. Deze was defect opgestuurd in een veel te krappe over verpakking, moet je wel € 6,50 aan porto betalen om terug te sturen, kreeg geen andere terug maar aankoopbedrag terug gestort, maar niet mijn € 6,50 aan porto.

2 foutieve bezorgingen en € 13,00 aan retour porto armer. Ik ben klaar met de BVA consumenten groep veilingen.
Sporttas heb ik (kavel van 3 maart) nog steeds niet ondanks BVA service, mijn vraag beantwoorden, dat ik het binnen 2 dagen zou hebben. Altijd late leveringen, als je iets hebt bij een laag kavel bod, je kan er op wachten, zo voorspelbaar.

Gesloten