Chicladdy kleding retourneren gaat fout

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NicollePeeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2021 09:14

Chicladdy kleding retourneren gaat fout

Ongelezen bericht door NicollePeeters »

In Oktober heb ik een aantal kledingstukken gekocht bij de Firma Chicladdy op het internet. Na aankomst bleek dat er drie stukken niet naar wens waren. Deze stukken heb ik netjes via de website (mijn account daar) aangemeld om te retourneren. Deze waren genoteerd en ik kreeg de retour bon. (dit ging al niet helemaal zoals het hoorde want deze retour bon kwam in eerste instantie niet, hierover gemaild en uiteindelijk ontving ik een retour bon in mijn mail. Op 20-10-2021 heb ik netjes het pakketje afgegeven bij de Post.nl en kreeg een track en tracé code om het pakket te volgen. Dit pakket werd door de Post.nl op 21-10-2021 afgegeven bij een vestiging van Chicladdy te 's-Gravenhage. Ik ben na een week of 2 maar eens gaan mailen of er wanneer ik mijn geld terug zou krijgen...??
Vele excuses maar geen bevestiging van retourneren van mijn geld....en inmiddels na heel veel mailcontact en vele excuses en mailtje met hierin dat hun financiële afdeling storingen, tekorten, en of erg onstabiel is. Ze hebben me al zeker een keer of 6 gevraagd of ik nog gegevens heb van de retourzending?? (dus waarschijnlijk zijn ze mijn pakket kwijt??) Nu heb ik 4 december wederom gemaild en hierin vroegen ze weer welk e-mailadres de bestelling op gestaan heeft, welk bestelnummer ik had de de naam van de ontvanger van de bestelling???? Ik weet het niet hoor maar het is inmiddels 7 december 2021 en heb het geld nog steeds niet retour....
Wie heeft ook deze ervaring en kan mij helpen hoe ik deze firma aansprakelijk kan stellen???
Het gaat niet eens om een heel groot bedrag wat er retour moet...
Ik weet niet meer wat ik kan en moet doen om dit te regelen....??
Wie o wie kan me helpen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Chicladdy kleding retourneren gaat fout

Ongelezen bericht door Erthanax »

De hele Nederlandse website van chicladdy is een slechte, automatische vertaling.
De algemene voorwaarden van dit bedrijf noemen een adres in Parijs: PIU FASHION(FR) LIMITED,66, avenue des Champs-Elysées, 75008 Paris.
Volgens Google Maps zijn daar diverse winkels e.d. gevestigd.
Volgens een Franse website is de directeur Congmiao Wu.
Volgens mij gaat het om een Chinees bedrijf met een brievenbus in Parijs.

Ik vermoed dat er weinig kans is dat u uw geld terugkrijgt. Stappen ondernemen tegen zo'n bedrijf kost veel tijd en geld, meer dan het oplevert.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Chicladdy kleding retourneren gaat fout

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl, www.consumentenbond.nl/juridisch-advies of een deurwaarder.

Echter, een deurwaarder en de vervolgstappen kosten geld. Ik weet niet wat de kleding gekost heeft, maar vaak is het voordeliger om je verlies te nemen.

Gesloten