LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
harold R
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2018 13:54

Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door harold R »

Ik ga mijn huis verkopen en verhuizen ik kan mijn huidige energie (essent) niet meenemen.
maar men wil mijn contract niet beëindigen op de dag van de verkoop van het
huis maar men wil mij houden aan het contact dat in juli afloopt terwijl ik mijn huis per 31mei verkoop.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door witte angora »

harold R schreef:Ik ga mijn huis verkopen en verhuizen ik kan mijn huidige energie (essent) niet meenemen.
maar men wil mijn contract niet beëindigen op de dag van de verkoop van het
huis maar men wil mij houden aan het contact dat in juli afloopt terwijl ik mijn huis per 31mei verkoop.
Doorgaans heb je een maand opzegtermijn. Kan het daarmee te maken hebben? Of heb je een contract voor 12/36 maanden dat pas in juli afloopt?

Lady1234
Berichten: 27071
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt uw contract wel opzeggen, maar als u uw contract nog niet uitgediend hebt, moet u een boete betalen. Simpel.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door olaf79 »

Waarom kun je je huidige leverancier niet meenemen? Als dat echt niet kan, zit je niet vast aan het contract. Zij kunnen immers niet meer leveren.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door Cro »

olaf79 schreef:Waarom kun je je huidige leverancier niet meenemen? Als dat echt niet kan, zit je niet vast aan het contract. Zij kunnen immers niet meer leveren.
Ligt dat niet aan de bepalingen in het contract? De meeste contracten die ik heb lopen spreken van levering van dienst X of dienst Y op adres A. Besluit ik naar adres B te verhuizen is het voor zover ik kan zien in mijn contracten niet zo dat ik contract vrij ben als de leverancier van dienst X niet kan leveren op adres B. Ik heb immers geen contract voor dienst X op adres B maar op adres A, waar het leveren geen enkel probleem is.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Contract opzeggen bij Essent niet mogelijk bij verhuizing

Ongelezen bericht door Alex E »

X, Y, A en B. Voor mij is jouw reactie echt geen abc'tje.

Gesloten